Ciprian Banica (g7): „Piata locala de publicitate este din ce in ce mai fragmentata” Ciprian Banica (g7): „Piata locala de publicitate este din ce in ce mai fragmentata”
Absolvent al Facultatii de Cibernetica din cadrul ASE, Ciprian Banica urmeaza in prezent un MBA in cadrul Maastricht School of Management. Cu peste 15... Ciprian Banica (g7): „Piata locala de publicitate este din ce in ce mai fragmentata”

Absolvent al Facultatii de Cibernetica din cadrul ASE, Ciprian Banica urmeaza in prezent un MBA in cadrul Maastricht School of Management. Cu peste 15 ani de experienta in publicitate, acumulata in agentii precum Mercury360, Next Advertising, The Group, Violet Advertising, FCB, Ciprian Banica s-a alaturat echipei g7 in 2014 și este in prezent Creative Director & Chief Strategist Officer.

Cum ai spune ca a evoluat creativitatea pe piata de comunicare din Romania in ultimii ani?

Piata de comunicare de la noi a ajuns de ceva ani la un nivel de maturitate comparabil cu piete pe care le consideram mult mai avansate. Ce difera foarte mult sunt provocarile ce vin din partea clientilor si bugetele. Schimbarile cele mai mari au fost provocate de evolutiile tehnologice si de miscarile pe piata de business.

Care sunt cele mai importante trenduri remarcate in publicitatea din Romania si care sunt cele care crezi ca isi vor pune amprenta in anii urmatori? De ce?

Piata locala de publicitate este din ce in ce mai fragmentata. Din ce in ce mai multi clienti mari aleg sa lucreze cu agentii mici sau cu freelanceri. Ceea ce inseamna ca sunt multi profesionisti care aleg sa lucreze pe cont propriu sau sa-si construiasca propriul butic de creatie si au maturitatea necesara sa faca asta.

Un alt trend important este cel legat de schimbarea comportamentului consumatorilor. Avem de-a face, in acelasi timp, cu tehnologii noi, care schimba modul in care traim si cu generatii noi, care accepta schimbarea mult mai usor.

Cum este, din punctul tau de vedere, o campanie creativa in shopper marketing?

In shopper marketing creativitatea este strict legata de eficienta.

Care au fost principalele schimbari care au intervenit in agentie in urma rebrandingului si a noii pozitionari din 2017?

Daca inainte de acel moment Atelier Sapte si Grup Sapte erau doua entitati diferite, un butic de creatie si o agentie de implementare, acum ele sunt o singura entitate, g7. Abordarea este una diferita, dorinta noastra fiind sa ajutam clientii cu proiecte integrate, care sa foloseasca cat mai mult din capacitatile agentiei, si anume: implementare, productie, strategie de marketing, research, digital si creatie.

Au fost anumite aspecte care v-au surprins sau nu?

Lucrurile au devenit mult mai clare in modul de abordare a proiectelor.

De ce ati ales sa fiti o agentie de omni-channel product & communication?

Credem ca relevanta mesajului este importata pentru consumatori. Iar abordarea omni-channel ne permite sa cat mai relevanti in ceea ce comunicam in numele clientilor nostri.

Spune-ne te rog mai multe despre importanta comunicarii omni-channel in 2018 si de ce le-o recomandati voi clientilor.

Traim intr-o lume in care ai din ce in ce mai multe canale de comunicare si canalele de vanzare la dispozitie. In spatiul competitiv de azi modul in care iti folosesti resursele pentru a obtine cat mai mult de la fiecare canal este esential.

De aceea noi credem intr-o abordare integrata, in care efectele sunt redistribuite, intr-o anumita masura.

Cum vedeti voi 2018 din punct de vedere creativ si strategic la g7?

2018 a inceput cu o serie de proiecte extrem de interesante. Digital-ul are un rol din ce in ce mai important in ceea ce facem. Ne dorim sa integram serviciile noastre de strategie de marketing, digital, research si creatie in cat mai multe din proiectele noastre.

Carui tip/caror tipuri de clienti li se adreseaza g7?

Clientilor orientati spre rezultate.

Care sunt noile technologii care crezi ca vor impacta si influenta cel mai mult publicitatea in 2018?

Cred ca tehnologia influenteaza in primul rand comportamentul consumatorilor. Marketingul si comunicarea reactioneaza la aceste schimbari.

Trendul cel mai important, care va creste in continuare, este rata de penetrare a smartphonurilor. Acest lucru nu este o noutate, dar cred ca in viitorul apropiat rata de folosire a acestora va creste, in mare parte si datorita continutului personalizat in limba romana.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *