INTERVIU – Adela Catalina Bulic, VRARA: Noi lucram cu “next gen tech” pentru “next gen public”! INTERVIU – Adela Catalina Bulic, VRARA: Noi lucram cu “next gen tech” pentru “next gen public”!
Adela Catalina Bulic, Vice-President VR/AR ASSOCIATION Romania (VRARA) Adela lucreaza ca brand strategist si este specializata in hospitality development, management de franciza si cultura... INTERVIU – Adela Catalina Bulic, VRARA: Noi lucram cu “next gen tech” pentru “next gen public”!

Adela Catalina Bulic, Vice-President VR/AR ASSOCIATION Romania (VRARA) Adela lucreaza ca brand strategist si este specializata in hospitality development, management de franciza si cultura brandurilor high-end. A devenit pasionata de tehnologiile viitorului pentru ca a descoperit potentialul creativ infinit oferit de augmented reality (AR) si virtual reality (VR) in branding si storytelling si aplicabilitatea acestora intr-o varietate de industrii. Noi am incercat sa aflam de la ea mai multe informatii care sa va familiarizeze cu acest fenomen. Speram ca am si reusit!

In primul rand, ce este VRARA?

VRARA (VR/AR ASSOCIATION) este asociatia internationala pentru realitatea virtuala si augmentata, o comunitate care conecteaza furnizorii de solutii cu brandurile si cu consumatorii. VRARA a fost infiintata in 2015 la New York, iar acum reuneste peste 3900 de organizatii si 16000 profesionisti in intreaga lume.

VRARA a inceput ca initiativa unui grup de profesionisti in solutii 3D/ AR/ VR de a crea o comunitate a dezvoltatorilor de solutii si al entuziastilor din bransa, insa misiunea ei concreta este aceea de a oferi o platforma, un hub pentru early adopters si de a creste in ritmul pietei. Ceea ce se intampla foarte repede.

Ce e interesant la VRARA este faptul ca actioneaza in doua directii: pe de o parte reactioneaza la ritmul dezvoltarii tehnologice, adaugand membri – profesionisti si companii – din sfera dezvoltatorilor de solutii de profil, in timp ce pe de alta parte creeaza ea insasi ecosistemul, conectand industria AR/ VR cu celelalte industrii si determinand astfel o integrare fireasca, in real-time, a noilor tehnologii in prezentul continuu, atat in zona de business cat si in viata de zi cu zi.

De ce brusc toata lumea vorbeste de AR/ VR/ mixed reality si immersive technology? Nu e cam science fiction?

Ba da, exact asta e: science si fiction, impreuna, acum. Noi cand spunem realitate virtuala sau augmentata (Virtual reality/ Augmented reality) ne gandim in primul rand la gaming si entertainment. Chiar si daca nu esti un mare gamer, experienta pe care o ai cand “intri” prima data intr-o “poveste” este unica si, daca povestea e buna, creeaza ceva dependenta.

Insa atunci cand povestea nu e un joc, ci, sa spunem, articolul pe care il citesti pe smartphone, scenariul ideal de design interior pentru noul tau apartament, destinatia de vacanta pe care o visezi, sau manualul de DIY de la IKEA – abia atunci incepem sa intelegem dimensiunea fenomenului. Practic, ni se deschide acum un fel nou de a interactiona si a experimenta universul inconjurator, de la care nu va mai fi drum de intoarcere, asa cum nu ne mai putem intoarce la era de dinainte de smartphone.

Tehnologiile viitorului sunt deja folosite in educatie, medicina, productie sau retail: Zara introduce propria aplicatie de AR in principalele magazine la nivel international, IKEA  a lansat deja IKEA Place AR app care te ajuta sa vizualizezi produsul in contextul real al propriei case, un dezvoltator din Toronto a creat Assemble AR app, manualul de DIY pentru asamblarea produselor IKEA, companii uriase precum Honeywell folosesc AR in training,  Sotheby’s Real Estate te invita sa “traiesti” putin in casa visurilor tale, iar New York Times a inceput deja sa faca jurnalism AR de la ultimele Jocuri Olimpice de Iarna. Pe masura ce tehnologiile viitorului devin mainstream, aplicabilitatea acestora va fi la nivelul tuturor industriilor.

Cum si cine a adus VRARA in Romania?

VRARA este organizata in asociatii regionale – noi le numim Chapters – deschise in principalele orase ale lumii, pentru a functiona si a creste in mod firesc la nivel local, dar si pentru a ajuta membrii sa se conecteze la contextul global si sa interactioneze in timp real cu noutatile, evenimentele si oportunitatile oferite de companii din intreaga lume.

Pentru noi, aici in Romania, este cu atat mai important, cu cat potentialul specialistilor nostri este enorm, iar piata locala nu a fost expusa mai deloc la ritmul tehnologic occidental. Practic, avem grija sa pre-comandam ultimul model de iphone sau de Samsung, dar ne oprim aici. Mi se pare genial faptul ca VRARA vine la Bucuresti sa ia lucrurile aproape de la zero, e ceva rar sa faci pionierat in vremurile astea.

Fiecare asociatie locala este condusa de un Presedinte si de un VP sau o echipa directoare care se ocupa de cooptarea noilor membri, de facilitarea accesului la contacte si la resursele de business intelligence proprii organizatiei si de promovarea membrilor sai la nivel local, regional si global. Initiativa VRARA Romania ii apartine lui Cesar Matias, un profesionist cu uriasa experienta in computer engineering si management consulting pentru start-ups din domeniu.

Cesar este portughez si locuieste la Bucuresti, unde este acum CEO al EasyIC, companie de hardware design&verification si software development services. Dupa ce anul trecut a lansat VRARA Lisabona, s-a gandit ca ar fi un proiect ambitios dar si foarte util sa aduca VRARA si la Bucuresti. VRARA Romania s-a deschis la inceputul anului si avem deja si primii membri si primele evenimente. Planuim evenimentul de lansare oficiala in urmatoarele doua luni.

Ce isi propune VRARA Romania? Si care e rolul tau, cum te-ai decis sa te implici?

Simplu: sa “go immersive”. Sa creeze ecosistemul local si sa il conecteze la ceea ce se intampla in vest. Future technologies nu inseamna viitor indepartat, inseamna realitatea de anul viitor. Un exemplu: piata de retail VR va ajunge la $1.6 miliarde pana in 2025, iar cea de AR $30 miliarde. Din punctul de vedere al oamenilor care lucreaza sau sunt pasionati de domeniu, VR si AR reprezinta o evolutie fireasca, practic tehnologia next gen. Dar poate si mai important este ceea ce reprezinta ea pentru celelalte industrii, pentru companii si branduri.

Eu fiind om de comunicare, pentru mine fascinatia o reprezinta faptul ca next gen tech vor redefini modul in care brandurile comunica si vor revolutiona de fapt felul in care facem marketing. Creativii si strategii de brand au acum la indemana cel mai puternic instrument de storytelling – si este la fel de infinit ca si imaginatia.

Astfel incat da, am decis sa ma implic in VRARA, iar misiunea noastra este sa ajutam jucatorii de pe piata locala sa aiba acces la piata globala, iar companiile inovatoare sa inteleaga acest potential extraordinar si sa inceapa sa faca diferenta pentru publicurile lor. Practic, lucram cu next gen tech pentru next gen public.

Cui se adreseaza VRARA Romania si ce inseamna sa fii membru, care sunt beneficiile?

Membrii VRARA apartin tuturor industriilor: media, entertainment, agentii de publicitate, companii din retail, servicii medicale sau militare, dezvoltatori software si hardware, arhitecti si dezvoltatori imobiliari, firme de cercetare, institutii de invatamant. Si, desigur, tuturor brandurilor a caror cultura se defineste prin a oferi consumatorului o experienta completa si …imersiva J.

Membrii beneficiaza de acces la informatie si conexiuni esentiale, promovarea lor si a companiilor/ serviciilor lor, precum si de facilitati precum discounturi la evenimentele de industrie, la echipamente si programe de training si acces la joburi si parteneriate oriunde in lume.

Resursele pe care VRARA le pune la dispozitia membrilor sai includ: infrastructura care ofera conexiune si dialog direct cu aproape 4000 de companii si institutii, access la business intelligence – intreaga baza de informatii, analize periodice, studii de caz si best practices, plus acces la comisiile specializate pe fiecare industrie/ domeniu si acces la webinarele si conferintele specializate din comunitate, in calitate de participant sau speaker.

Ce trebuie sa facem ca sa devenim membri VRARA Romania?

Calitatea de membru presupune achitarea unei taxe anuale, a carei valoare difera in functie de profilul viitorului membru: avem praguri pentru companii mici si mari, startups, institutii de invatamant sau persoane fizice si studenti.

Aici suntem pentru orice intrebare – sau ne puteti scrie pe twitter sau facebook, si puteti intra pe site pentru a vedea toate detaliile de membership.

Pentru cititorii thetrends.ro avem un DISCOUNT de 20%, trebuie doar sa mentioneze CODUL 20trends cand ne trimit cererea.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *