INTERVIU – Razvan Mitoiu (Tempo Advertising): „Orice brief, oricat de greu sau confuz, e o provocare si un declansator al inspiratiei” INTERVIU – Razvan Mitoiu (Tempo Advertising): „Orice brief, oricat de greu sau confuz, e o provocare si un declansator al inspiratiei”
Creative Directorul Tempo Advertising are oexperienta de peste 14 ani in publicitate in agentii precum Ars, Speed Promotion, Gav, DDB, Griffon, Scala JWT, BBDO,... INTERVIU – Razvan Mitoiu (Tempo Advertising): „Orice brief, oricat de greu sau confuz, e o provocare si un declansator al inspiratiei”

Creative Directorul Tempo Advertising are oexperienta de peste 14 ani in publicitate in agentii precum Ars, Speed Promotion, Gav, DDB, Griffon, Scala JWT, BBDO, JANDL si are in portofoliu o colectie impresionanta de premii (Cannes, D&AD, Epica, Golden Drum, New York Festivals, PIAF, Eurobest, Clio). Razvan Mitoiu a povestit pentru TheTrends.ro despre publicitatea romaneasca in acest moment, Tempo Advertising si viata lui de creativ.

Care au fost cele mai importante etape din cariera ta de creativ?

Cred ca trecerea de la clientii industriali, la brandurile pentru publicul larg au ajutat mult. Agentiile de retea si clientii lor sunt clar niste factori de boost in cariera prin oportunitati si provocari la scara europeana sau mondiala.

Nu vreau sa folosesc cuvantul “organic”, dar cam asa am crescut eu, (si recomand oricui), iar faptul ca am reusit sa ma concentrez pe work de festival intr-o agentie din afara tarii la un moment dat, a fost o doar etapa a experientei creative acumulate in anii precedenti.

Cand ai simtit ca vrei sa intri in publicitate si de ce?

Nu cred cam vrut sa intru in publicitate. Sincer, nu stiam cu ce se mananca si nici nu imi pasa. Am vrut doar sa vad daca pot da pe spate pe cineva cu photoshop-ul invatat printre picaturi la joburile anterioare.

Cand descoperi ca e vorba de mult mai mult decat abilitati practice (desen, photoshop, bricolaj etc), devine seducator si greu de scos din sange.

Care au fost principalele decizii pe care le-ai luat din functia de director de creatie Tempo Advertising?

In primul rand mi-am propus sa lead by example. Sa lucrez cot la cot cu echipele, sa le sustin si practic, nu doar teoretic. Un alt obiectiv a fost de a creste nivelul executional si de a insufla cat mai multa dorinta de proactivitate in ceea ce priveste craft-ul de copy sau art. Pana la urma, impreuna ca agentie sau individual ca profesionisti cu portofolii, trebuie sa fim impecabili si sa avem cu ce ne lauda, vinde si bineinteles.. creste. Lucruri care se obtin nu doar prin munca de creatie ci printr-o simbioza perfecta intre departamente.

Cum se pozitioneaza agentia pe piata din punct de vedere creativ?

Daca ascultam feedback-urile de la clientii vechi si noi, prezenti sau fosti, Tempo reuseste constant sa livreze creatie de calitate, chit ca e in sprijinul atl, btl, digital, packaging, neconventional s.a.

Ce ar trebui sa stie despre agentie un client care ar vrea sa va cheme in pitch?

Ca suntem ATB-BTL-and beyond.  Ca toate departamentele noastre sunt bine inchegate si pregatite sa faca fata oricarei provocari, indiferent de scara sau complexitate. Ca in cei 21 de ani, Tempo a strans o mica armata de profesionisti parteneri din toate sferele (arhitectura, design, ilustratie, productie photo-video, influenceri, experti in digital, media si productie tipografica).

Si nu in cele din urma, ca entuziasmul nostru bate orice obstacol si dezleaga orice brief, in mare parte datorita unor oameni profesionisti, experimentati si care iubesc ceea ce fac.

Cum iti vine inspiratia?

Problemele altora ma inspira. Orice brief, oricat de greu sau confuz, e o provocare. Si un declansator al inspiratiei. Bine, pe langa asta am nevoie de ambientul meu (jucarii rare, statuete si alte acareturi), de pasiunile mele (ex: Hellboy) si de colegi creativi. E cel mai sigur sa iti iei o doza de inspiratie inconjurat de oameni misto.

Cum o cultivi?

Cum spuneam mai sus, prin pasiuni, prin time-off – care nu are rol de a te deconecta de advertising ci de a depune in subconstient informatii noi, de fapt. Probabil ca un alt factor uzat este cel al conectarii permanente la advertising (evenimente, site-uri, Luerzer’s si publicatii de gen, carti, social media etc). Folosit cu cap, altfel toate ideile altora se depun in subconstientul cu pricina, in loc de unele spontane si personale.

Care sunt campaniile de care ai fost cel mai mandru in 2017? 

Flexicredit-ul de la Raiffeisen Bank, care de la o campanie de primavara s-a extins pana in 2018; 20 de intrebari pentru Romania – proiectul aniversar pentru Ernst & Young, Campania de imagine (si produse) pentru E-on si Campania aniversara a castelului Bran – 640 ani.

Esti mentor in programul lansat de IAA. Ce te-a determinat sa faci acest pas?

Bucata aia pedagogica din mine si experienta destul de generoasa in domeniu au fost primele care au sarit la apel. Dar toate pe un fundal al normalitatii pe care mi-l doresc pentru marcom. E ceva ce pot da cu usurinta unor tineri ce sunt prost pregatiti in facultati si pe alocuri prost primiti in advertising.

Programul mai amplu al IAA mi-a placut si mai mult pentru ca nu e doar indraznet, dar e si cumva fezabil. Chiar il vad dus la capat cu putin noroc si oameni buni.

Cum functioneaza pana acum?

So far so good. Vorbesc mult, primesc entuziasm si dorinta de a afla si mai mult. Sunt happy si cred ca este reciproc sentimentul.

Care crezi ca sunt calitatile esentiale ale unui mentor, in publicitate?

Sa isi lase ego-ul la birou sau acasa. Sa nu predea pubicitate, ci sa vina in ajutorul studentilor prin a raspunde la intrebari si a clarifica lucruri. Sa asculte. Sa fie echidistanti si impartiali. Obiectivi.

Stiu, e invers decat sunt de obicei oamenii din marcom si in special din advertising. A, si mai ales, sa faca asta pentru ca vor, nu pentru ca e cool sau dai prost daca nu o faci.

Ce iti propui pentru creatia Tempo in 2018?

Mai mult, mai bine, mai controversat.

Care consideri ca sunt trendurile in publicitatea lui 2018?

Cate pareri, atatea trenduri. Nu as vrea sa incurajez acest trend de a imi da cu parerea despre trenduri. Dar fie. Publicitatea din 2018 va incerca probabil sa faca si mai multe valuri in digital, unde cresterea de activitate se vede de la an la an.

Va incerca sa fie mai insightful si mai aproape de branduri si de consumatorii lor. Sa creeze experiente si experimente. Sa se dea cu socialul, care e clar un trend longeviv. Habar nu am si sincer, nici publicitatea nu stie. Adaptabilitatea va fi intodeauna pe trend.

Unde consideri sa se afla publicitatea romaneasca in acest moment? 

Cam in acelasi loc in care e si tara: “e misto, dar pacat ca e locuita”. Are si a avut intodeauna potential, are niscaiva oameni cu cap, are si clienti buni, dar parca nu se potrivesc decat foarte rar, si atunci tras de par oleaca. Pare ca asa cum ne meritam guvernarea, cam asa ne meritam si publicitatea.

E pacat sa avem exceptii campaniile bune si nu invers. In acelasi timp, e bine ca ne lauda unii, ca ne premiaza, ca ne baga in seama. Dar asta pentru ca ei nu vad calupul de la TV. Nu vad OOH-urile de pe strada sau web bannerele noastre de zi cu zi.  In rest, toate bune, Sisif style.

Ce iti doresti de la aceasta industrie?

 2 chestii simple. Sa fie fair si sa vrea mai mult.* Utopic, da.

Asta nu inseamna ca nu poate deveni un crez al meu si al celor cu care interactionez zilnic.

 

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.