INTERVIU – Mara Eliza Barza, SundayPR: “Mereu am considerat că în piață este loc pentru toată lumea” INTERVIU – Mara Eliza Barza, SundayPR: “Mereu am considerat că în piață este loc pentru toată lumea”
În timpul facultății, Mara Eliza Barza a avut mai multe joburi, din diferite domenii. Apoi au urmat 7 ani de televiziune, unde a lucrat... INTERVIU – Mara Eliza Barza, SundayPR: “Mereu am considerat că în piață este loc pentru toată lumea”

În timpul facultății, Mara Eliza Barza a avut mai multe joburi, din diferite domenii. Apoi au urmat 7 ani de televiziune, unde a lucrat în departamentele de Vânzări și PR din PRO TV. A continuat ca freelancer în PR, iar astăzi dezvoltă proiectul de suflet: agenția boutique de PR, Comunicare și Evenimente aka SundayPR. Ce urmează?

Cum ai luat decizia de a merge pe drumul antreprenoriatului?

În timpul facultății, timp de 4 ani, am avut mai multe joburi, din diferite domenii, ca de exemplu cel bancar. Au urmat 7 ani de televiziune, unde am lucrat în departamentele de Vânzări și PR din PRO TV, unde pot spune că am trăit unele dintre cele mai frumoase experiențe din viața mea, unde m-am format și dezvoltat atât profesional, cât și personal.

Însă am simțit nevoia unei schimbări care să îmi aducă un plus de independență (și aici mă refer mai mult la independență ca timp și spațiu), dar și experiențe noi profesionale.

Așadar am continuat ca freelancer în PR, dar am și experimentat câteva joburi noi, ca de exemplu Celebrity Talent Manager într-o agenție de talent management, sau PR într-o agenție de Comunicare și PR, astfel încât să-mi dau seama mai bine în ce direcție vreau să merg.

Și în 2-3 ani am făcut tranziția către antreprenoriat, dezvoltând proiectul meu personal, agenția boutique de PR, Comunicare și Evenimente aka SundayPR.

Îți mai aducei aminte de prima zi de muncă? 

O să vă povestesc de prima zi de muncă din televiziune, de la PRO TV. Era dimineață și am luat liftul până la etajul 5, unde era echipa grozavă de la Vânzări și Trafic Publicitate, din care aveam să fac parte pentru câțiva ani.

În lift am dat nas în nas cu Andreea Ibacka, care pe atunci juca în serialul românesc “Inimă de țigan”… pe care am reîntâlnit-o după câțiva ani pe platourile de filmare ale unor seriale de televiziune, ulterior făcând parte din echipa de PR a PRO TV și Acasa TV.

De ce acest business?

De ce un business în PR și Comunicare? Pentru că mi-am dat seama că asta îmi place să fac. Că îmi aduce bucurie, că mă împlinește. Că oricât de greu ar fi uneori… a doua zi o iau cu drag de la capăt, dornică să dezvolt proiecte creative, constructive, frumoase, care să contribuie la dezvoltarea oamenilor și a brandurilor din jurul meu.

Cum arată, în prezent, o zi de muncă?

Ca o zi de Duminică! 🙂 Merg pe principiul: “When a working day is like a Sunday, it is the perfect day!”

Ce îmi poți spune despre business-ul actual?

Îmi vin în minte idei mai sentimentale acum 🙂 SundayPR este un proiect de suflet, pornit din pasiune, pe care îl dezvolt treptat și natural. Îmi doresc să adun în jurul meu oameni frumoși, buni și smart, cărora le place să trăiască frumos și să se bucure de viață. Și împreună să aducem un plus de valoare în jurul nostru.

Concret, SundayPR creează strategii, comunică în mediul digital și tradițional, realizează campanii de celebrity endorsement și organizează evenimente pentru branduri din fashion și beauty, pentru aplicații, start-ups din high-tech și shop-uri online, sau pentru branduri din zona industrială sau de safety. Deopotrivă, ne ocupăm și de personal branding.

Cum vezi concurența în acest domeniu azi?

Mereu am considerat că în piață este loc pentru toată lumea. Văd concurența și ca pe un posibil partener. Fiecare PR/echipă/agenție are o experiență proprie, sau s-a specializat într-o anume direcție.

Așadar doi oameni de PR/două agenții de PR pot coabita în cadrul unui proiect, întrucât se pot completa foarte bine.

Care a fost cel mai greu proiect dezvoltat în acești ani ?

Însuși SundayPR, întrucât necesită timp, răbdare, determinare, voință, încredere, entuziasm și pasiune. Nu este ușori să le coordonezi pe toate și să găsești echilibrul 🙂

Ce crezi tu ca s-a schimbat în anii de criza în acest domeniu?

Companiile au început să conștientizeze că este nevoie să investească în Marketing și PR pentru a supraviețui în piață, pentru a se dezvolta, pentru a se remarca și a deveni vizibile.

Cât de profesioniști sunt antreprenorii români comparativ cu ceilalți europeni?

O să fac o incursiune în istorie pentru a vă răspunde. Odată cu domnia primului rege al românilor, Carol I, care a început în 1866, și până la abdicarea silită a regelui Mihai I din 1947, România s-a aflat în continuă dezvoltare și modernizare pe toate planurile, ținând pasul cu țările din Vest.

Odată cu instaurarea regimului comunist, a început și decăderea, întrucât timp de aproape 50 ani românii aproape că nu au mai avut contact cu Occidentul. În timp ce țările non-comuniste continuau să înflorească, românilor le-a fost restricționat accesul la informație și la sursele de inspirație din Vest. În acest fel s-a creat o discrepanță între poporul român și popoarele care au trăit libere. În momentul de față, mai avem încă de recuperat până să ajungem la același nivel.

Însă, România a generat mereu personalități remarcabile, profesioniști în domeniile în care au activat. Românii sunt antreprenori talentați și vizionari, determinați și consecvenți. De aceea, sunt optimistă în ceea ce privește antreprenoriatul Made in Romania.

Ce acțiuni/proiecte ai în plan pentru a atrage noi clienți?

Atâta timp cât ești responsabil, implicat și onest în activitatea pe care o desfășori, rezultatele atrag după sine noi oportunități.

Cât de mult contează echipa alături de care lucrezi?

Prin prisma domeniului în care activez, am șansa să lucrez cu mai multe echipe, iar aici mă refer de asemenea și la echipele companiilor din portofoliul agenției, dar și la echipele companiilor cărora le externalizez anumite servicii.

Țin îndeaproape legătura cu toți și astfel facem o treabă bună. În viață, cred că cel mai important este să ai alături oamenii potriviți. Totul se face prin oameni.

Care este proiectul de care ești foarte mandră?

SundayPR, pentru că mă reprezintă în totalitate. Și brandurile din portofoliu, în mare parte companii cu capital românesc, întrucât iubesc România și îmi doresc să contribui la dezvoltarea companiilor românești și la creșterea vizbilității acestora în lume.

Există timp și pentru viața de familie/hobby-uri în acest domeniu?

Depinde ce îți dorești și care îți sunt obiectivele. Însă, în viață avem nevoie să găsim echilibrul astfel încât să trăim în armonie și pace cu noi și cu cei din jur.

Daca nu investeai atâta timp în acest domeniu ce alt business te-ar fi tentat?

Când eram mică îmi doream să fiu arheolog și să descopăr orașe străvechi și comori ca în filme. Iar în facultate îmi doream să lucrez în Turism și să promovez România ca destinație turistică.

Însă, prin prisma domeniului în care activez în prezent, descopăr branduri românești pe care le ajut să străluceasă precum o comoară. Așadar, pot spune că îmi duc visurile mai departe.

LIFE & STYLE

Care este destinatia ta preferata?

Țările nordice îmi plac foarte mult. Am vizitat Suedia și Finlanda, care m-au cucerit instant. Abia aștept să văd fiordurile norvegiene.

Descrie in cateva cuvinte cea mai recenta vacanta.

De curând am fost în Londra, un oraș aproape atemporal, atât de bine și cu atenție la detalii este conservat. Este un oraș foarte elegant, cochet, cu un vibe aparte, în care abia aștept să mă reîntorc. În Londra m-am simțit ca în 1880, 1930, dar și foarte ancorată în prezent, sau viitor, fiind foarte high-tech și unul dintre marile hub-uri ale lumii.

Cum arata o zi perfecta pentru tine?

“When a working day is like a Sunday it is the perfect day!” 🙂

Ce te inspira?

Oamenii și marea. Îmi place să intru în vorbă cu oameni pe care nu îi cunosc, să le descopăr poveștile. Îmi place să merg la mare oricând, fie primăvară, vară, toamnă sau iarnă. Mă inspiră sporturile de iarnă. Spre exemplu, schiatul îmi oferă adrenalina de care am nevoie 🙂

Restaurantul preferat.

Imi vin în minte două. A Casa Portuguesa din Barcelona și Reyna din Constanța, care se situează pe malul mării.

Brandul de fashion sau designerul preferat.

Tiffany & Co, Tommy Hilfiger și Roserry by Carmen Dascălu.

Care este gadget-ul fara de care nu poti rezista?

Sunt două: telefonul și laptopul.

Android/iOS (iPhone)/Blackberry/Windows Phone?

iOS.

Marca de masina pe care o conduci acum si care este cea la care visezi?

Am condus pentru un timp un Smart, care este ideal pentru București. Visez la un mini suv pentru călătorii prin țară.

Ce personalitati de business si nu numai, din tara sau din strainatate, admiri?

Sunt mulți antreprenori români pe cei care îi admir, ca de exemplu: Carmen Dascălu de la Roserry, Rareș Bănescu de la Retargeting.Biz și Raluca Radu de la MTH Strategic Management, pe care îi cunosc îndeaproape, care mă inspiră și de la care am învățat foarte multe lucruri despre antreprenoriat, business și online.

O personalitate remarcabilă din România, un domn în adevăratul sens al cuvântului pe care îl admir foarte mult… este Neagu Djuvara.

Iar regele Mihai al României este personalitatea de care m-am îndrăgostit, mai ales după ce am vizionat documentare despre viața Majestății sale.

Autorul/cartea preferata.

“Umbra vântului” de Carlos Luis Zafón, a cărei acțiune se petrece în Barcelona, un oraș special pentru mine.

Ultima carte citita.

“Prietena mea genială” de Elena Ferrante, a cărei acțiune se petrece în Napoli; primul volum din trilogie.

Motto-ul tau.

Poartă-te cu ceilalți așa cum ți-ar plăcea să se poarte și alții cu tine.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.