Idei pentru un mic dejun sănătos! Idei pentru un mic dejun sănătos!
Pentru că cerealele reprezintă pentru foarte multă lume opțiunea pe care o preferă atunci când vine vorba de un mic dejun sănătos și rapid,... Idei pentru un mic dejun sănătos!

Pentru că cerealele reprezintă pentru foarte multă lume opțiunea pe care o preferă atunci când vine vorba de un mic dejun sănătos și rapid, atât în ceea ce privește persoanele adulte, cât și, cu precădere, în ceea ce privește copiii, ne-am hotărât să dedicăm acest articol tocmai acestui subiect de interes.

Și pentru că am subliniat și cu prilejul altor articole faptul că alimentația copiilor este extrem de importantă, influențându-le, în mod direct și pe termen lung, dezvoltarea, sănătatea și, practic, întreagă lor viață, ne vom referi, și astăzi, în mod special, la cei mici și la cele mai bune opțiuni pe care le putem alege pentru aceștia.

Cu siguranță, una dintre variantele echilibrate și bogate din punct de vedere nutritiv pe care le avem la dispoziție pentru micul dejun al copiilor sunt, așa cum am amintit deja, cerealele. Mai exact, cerealele cu lapte. Dar ce cereale? Și ce lapte? Care sunt alegerile sănătoase și care sunt, dimpotrivă, cele de proastă calitate, nehrănitoare și profund nesănătoase?

Dacă lactatele deja ridică semne de întrebare pentru multe persoane, pe lângă problema intoleranțelor punându-se des în discuție în ultima perioadă și problema calității sau a sănătății, să dezbatem pe larg, deci, subiectul cerealelor.

De ce ar fi o problemă în a alege unul dintre numeroasele sortimente care se găsesc pe rafturile oricărui supermarket? Nu sunt acestea pline de nutrienți? Nu sunt ele sănătoase? Ei, bine, pentru a răspunde la această întrebare trebuie să înțelegem, pe de o parte, care sunt nutrienții de care au nevoie copiii la micul dejun și, pe de altă parte, care sunt ingredientele sau substanțele care le pot dauna grav sănătății.

Așadar, este foarte important de știut că principalul nutrient de care au nevoie copiii, dar și adulții, sunt carbohidrații, care ne conferă energia de care avem nevoie și care hrănesc fiecare celulă a corpului uman, inclusiv celula cerebrală.

Doar că lucrurile nu sunt atât de simple. Pentru că, din păcate, există atât o categorie de glucide  “carbohidrați buni”,  cât și una cunoscută sub numele de “carbohidrați răi”.

Mai exact,  din  acestă ultimă categorie, a carbohidraților profund dăunători, se regăsesc, de fapt, carbohidrații care au fost cândva “buni”, adică naturali și  plini de nutrienți, dar prin prelucrare și rafinare ei  au rămas  doar o  masă de calorii goale, cu indice glicemic  mare (se absorb brusc, crescând instantaneu nivelul  zahărului din sânge)  și fără valoare nutrițională, consumul acestora putând conduce la obezitate, diabet  și multe alte afecțiuni.

În schimb, “carbohidratii buni”, complecși, sunt cei integrali, neprelucrați și nerafinati, care pe lângă glucide conțin și fibre, minerale și vitamine.

Ca exemple de carbohidrați nesănătoși putem aminti toate produsele care conțin zahăr alb, făină albă sau alte cereale rafinate (alimente procesate, dulciuri, produse de patiserie, gemuri, dulcețuri, băuturi carbogazoase și cerealele obișnuite pentru micul-dejun), iar printre produsele bogate în carbohidrați sănătoși pe care este bine să le consume atât adulții, cât și copiii se numără fructele proaspete, legumele, cerealele integrale și leguminoasele.

Aceste produse bogate în carbohidrați sunt meniți a oferi organismului energia de care are nevoie în special dimineață, cei complecși urmând să elibereze apoi treptat dozele necesare menținerii unui nivel energetic pe tot parcursul zilei.

Am făcut, mai devreme, o scurtă referire la nutrienții de care copilul are neapărată nevoie la micul dejun, explicând de ce sunt carbohidrații cel mai important macronutrient, dar și cum să îi alegem, în detrimentul celor care dăunează, pe cei cu adevărat benefici sănătății. Evident că, în afară de glucide, organismul uman are nevoie, chiar dacă în doze substanțial mai mici, și de ceilalți 2 macronutrienti extrem de importanți (proteine și grăsimi), dar și de vitamine, minerale și fibre, fiind foarte important că nici unul dintre aceștia să nu lipsească și că ei să fie prezenți în alimentație în proporțiile optime de care are organismul nevoie.

Așadar, din păcate, faptul că alegem din raftul supermarketurilor o cutie cu cereale pentru micul dejun, crezând că acestea sunt naturale, integrale, sănătoase și, în consecință, potrivite alimentației copiilor poate fi o mare greșeală. Pentru că, în schimb, aceste produse pot conține doar cereale rafinate, fără fibre și alți nutrienți esențiali și pot fi pline de zaharuri simple (fructoză din porumb, maltoză, dextroză), conservanți, coloranți artificiali și mulți alți aditivi chimici, toate acestea afectând, în timp, în mod serios, sănătatea copilului.

În consecință, atunci când vine vorba despre un mic dejun sănătos pentru copilul tău, este indicat să îți îndrepți atenția către produse 100% naturale, care conțin, în exclusivitate, mai multe tipuri de cereale integrale și doar îndulcitor sănătos, fiind, de asemenea, total lipsite de aditivi, conservanți, coloranți și alte chimicale.

În acest sens, noi îți recomandăm multicereale BEAR Alfabet, simple sau cu cacao, sub formă de litere, conținând 5 cereale integrale (grâu, orz, ovăz, porumb, orez) îndulcite cu suc de nectar de cocoș natural. Acest produs 100% natural, fără niciun fel de adaus de chimicale, este foarte echilibrat nutrițional, conținând în proporții ideale carbohidrați complecși, proteine, calciu, fibre și o mică cantitate de grăsimi, fiind recomandat copiilor începând cu vârstă de 12 luni.

În plus, toate produsele din această gamă conțin cartonașe de colecție, cu aventurile Spionului Secret, oferind copiilor o modalitate simplă, amuzantă și instructivă de a învăța limba engleză.

 

De asemenea, dacă vrei să îi ții companie copilului tău, îți recomandăm să alegi, după preferință, dintre sortimentele de muesli, granola sau porridge de la Rude Health, toate acestea fiind, de asemenea, 100% naturale, delicioase, bogate și echilibrate din punct de vedere nutrițional.

De asemenea, poți opta cu încredere pentru unul dintre minunatele sortimente de Lizi’s Granola, despre care celebrul bucătar Raymond Blanc a declarat că are un gust “uimitor”.

În ceea ce privește sortimentele de lapte vegetal pe care ți le recomandăm cu căldură, poți alege dintre cele 3 sortimente organice oferite de Rude Health (de orez brun, caju și alune) sau poți opta pentru savurosul lapte de cocos CHI, produs care a câștigat medalia de aur la cel mai prestigios concurs de food din Marea Britanie, Great Taste Awards. 

Produsele recomandate se pot achiziționa din magazinele MEGA IMAGE, Kaufland,  Carrefour, Selgros, DM, Cărturești și Diverta sau online, pe Diverta.ro, AlimenteSpeciale.ro, BioPlanet sau Unicorn-Naturals.ro.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *