Care sunt provocările cu care se confruntă un antreprenor care activează în domeniul frumosului? Care sunt provocările cu care se confruntă un antreprenor care activează în domeniul frumosului?
Ediția de toamnă a V for Vintage, cel mai mare târg de design contemporan și cultură vintage din România, are loc în weekend-ul 11-12... Care sunt provocările cu care se confruntă un antreprenor care activează în domeniul frumosului?

Ediția de toamnă a V for Vintage, cel mai mare târg de design contemporan și cultură vintage din România, are loc în weekend-ul 11-12 noiembrie la Grand Hotel du Boulevard, la intersecția dintre Calea Victoriei și Bd. Regina Elisabeta.

Tema editiei #19 este Antreprenoriatul in domeniul frumosului, iar la targ expun tineri designeri care isi intalnesc pentru prima data publicul fata in fata, precum si designeri a caror activitate ia amploare si se dezvolta ca un business de succes.

Printre actiunile realizate de V for Vintage pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial al tinerilor talentati din domeniul creativ se numara seria de interviuri Antreprenorii Frumosului. Iată ce spun antreprenori care activează în domeniul frumosului despre provocările cu care se confruntă.

Ștefania Antone (Learning Architect):

Noi în Learning Architect ne inspirăm din Sagrada Familia, o creaţie minunată la care au contribuit vreo opt arhitecţi. Nu doar Gaudi, ci mulţi alţii care au construit pe ce a început el. Noi asta facem, creăm experienţe frumoase de învăţare care se armonizează cu „catedralele” companiilor cu care lucrăm, cu nevoile şi constrângerile lor cât se poate de pragmatice.

Pentru noi, provocarea este cum să ne păstrăm inspiraţia de care avem nevoie pentru a crea experienţe frumoase, fără să ne lăsăm doborâţi de limitele din lumea corporatistă, de constrângerile inerente – bugete, mindset, proceduri, KPI’s.

Adică să creăm şi frumos în jurul nostru şi business, să ne uităm în acelaşi timp la viitor, la starea dorită şi la realitatea din jur, aşa cum e ea, să fim şi visători şi realişti.

Carmen Negoiță (Rawyal si CarmenNegoita.com):

Eu activez în două domenii, ambele sunt legate de frumos. Practic, într-unul este vorba despre frumuseţea exterioară, tot ce ţine de beauty şi fashion, iar celălalt ține de frumuseţea interioară, legată de ce mâncăm -proiectul Rawyal.

În ambele domenii este foarte important ce sfaturi dai şi să comunici mesajul cât mai clar, încât oamenii să înţeleagă că nu există adevăruri universale, că suntem diferiţi şi ce funcţionează pentru unii, pentru alţii funcţionează diferit. Trebuie să ajungă informaţia cât mai corect la ei.

La Rawyal, pe zona de mâncare sănătoasă, raw, principala provocare este legată de faptul că este un tip de alimentaţie de nişă. Ne luptăm deci cu prejudecăţile românilor privind alimentaţia. Romanii sunt obişnuiţi să mănânce câteva feluri de mâncare, deşi orice sistem de alimentaţie sănătoasă, nu neapărat raw, recomandă să nu amesteci alimentele, să mănânci cât mai simplu şi disociat.

Pe partea de blogging, ne confruntăm cu oamenii care nu sunt dedicaţi domeniului şi, totuşi, fac asta. Sunt mânaţi de considerente financiare, ceea ce afectează domeniul în ansamblu. Este important ca la început totul să pornească din pasiune, după aceea vin şi beneficiile financiare.

O altă provocare, valabilă nu doar în domeniul frumosului, ci o problemă generală a antreprenorilor în România, este lipsa forţei de muncă. Tinerii pleacă din ţară, iar cei care rămân nu vor să muncească, consideră că munca este o ruşine şi preferă să stea în şcoli, pe banii părinţilor, să facă 2-3 facultăţi, fără să capete experienţa de muncă. Este foarte greu să recrutezi persoane serioase, stabile.

Alina Vîlcu (Pianoterra):

Principala provocare este dată de faptul că trebuie să faci armonie între două zone structural diferite: cea creativă, care are nevoie de libertate de exprimare şi cea practică, care are nevoie de reguli, disciplină şi obiective clare. Să faci bani în domeniul design-ului înseamnă să ai curajul să nu te înscrii într-o matrice a eficienţei, să ai încredere că lucrurile vin spre tine, ideile înfloresc şi, în consecinţă, banii. Nu prea poţi să-ţi faci P&L-uri şi forecast-uri foarte clare, poţi doar să faci tot ce poţi mai bine în momentul prezent.

Pentru a fi profitabil, trebuie să te asiguri că înţelegi foarte clar şi profund nevoile clienţilor, că aloci suficient timp research-ului, iar în momentul în care scoţi un produs, acela nu are nevoie de revizii suplimentare. Astfel, devii eficient. Apoi, trebuie să dai atenţie oamenilor din echipă, să le laşi loc de manifestare, dar să îi ghidezi şi să le aloci responsabilităţi clare.

Anca Dumitrescu (Vreau să fiu stewardesă):

N-o să mă refer doar la domeniul frumosului, ci la antreprenoriat în general. Una dintre provocările muncii tale de antreprenor este să te reinventezi în fiecare zi. Iar dacă lucrezi în domeniul serviciilor, principala provocare pe care eu o văd este să livrezi acea experienţă unică pentru clienţii tăi, acel ceva care să facă diferenţa şi pentru care oamenii să îşi amintească de tine şi să se reîntoarcă.

Provocarea este ca oamenii/clienţii să vorbească mai departe despre munca ta cel puţin la fel de frumos pe cât o descrii tu. Să depăşeşti aşteptări şi să creezi experienţe diferite, unice. Să fii responsabil faţă de oamenii din jur şi onest cu echipa ta. O altă provocare importantă a unui antreprenor este să-şi consolideze o echipă de oameni cu care să simtă că poate muta munţii din loc. Fără echipă, antreprenoriatul nu înseamnă nimic.

Noemi Meilman (The Station):

Provocările sunt date de proiectele pe care le facem alături de clienţii noştri (The Station), de oamenii noi pe care îi întâlnim în cadrul acestor proiecte (sau ale celor din seria “Espresso PR”) şi de faptul că da, este un domeniu în care nu ai timp să te plictiseşti.

În fiecare zi se întâmplă ceva nou.

Alina Gavrilă (Bake a coffee):

Cred că cea mai mare provocare este să-ţi educi publicul. Noi, de exemplu, facem cafea de specialitate şi dulciuri homemade şi nu este uşor să-i facem pe oameni să înţeleagă de ce să aleagă o cafea de specialitate şi nu una mai ieftină sau dulciuri făcute de noi, în fiecare dimineaţă, şi nu produse congelate, care conţin conservanţi şi E-uri.

Publicul din România are nevoie să fie informat, să poată intra într-o cafenea şi să afle când au fost culese boabele de cafea, din ce ţară provin, când au fost prăjite, când au fost făcute dulciurile, ce ingrediente au… toate aceste detalii care fac diferenţa dintre un produs de calitate şi unul “de duzină”.

Iar aici intervine provocarea noastră, a antreprenorilor. Noi trebuie să ne educăm publicul, să-l ajutăm să înţeleagă cât de importantă este pentru el informaţia despre produsul pe care îl cumpără.

Medine Pop (WeDine):

Indiferent de domeniu, provocările sunt implicite şi fac parte din asumare. Pentru noi, cea mai mare provocare, dincolo de cele bazice, este să anticipăm şi să reuşim să prevedem „what’s next” sau „what could be next”.

Este provocarea de a rămâne prinşi permanent într-o dinamică care generează schimbare şi evoluţie.

Adriana Chiper (The Station):

Provocările noastre vin din conceptele pe care le oferim clienţilor noştri, de la “espresso PR” până la stategii de promovare pe termen lung.

Interacţiunea cu persoane noi, faptul că trebuie să le câştigăm încrederea, să livrăm concepte personalizate şi, uneori, la finalul zilei, să fim prezente la evenimente, sunt o parte din provocările noastre.

Claudiu Petria (Questo):

Frumosul e subiectiv şi e “în ochii celui care priveşte”. În zilele noastre el se luptă să fie văzut printre breaking news-uri şi senzaţional.

Şi una dintre cele mai mari provocări este să spui povestea aia amplă, la care ai tot croşetat, într-un mod cât mai clar, mai simplu şi mai curat astfel încât ea să se audă prin tot zgomotul din jur.

Sorina Fredholm (Monday):

Orice start-up, şi mai ales în domeniul tehnologic, are provocări uriașe pentru că trebuie să te mişti rapid. În același timp, dispui de resurse limitate, mai ales la început.

Un produs online, cum este Monday, are un potențial de piață la nivel mondial și trebuie să te extinzi rapid pentru a capta o mare parte din această piață. Dar, la început, ai resurse limitate atât când vine vorba de finanțare, cât și de oameni. Deci, cea mai mare provocare este să poți dezvolta produsul cât mai repede posibil, fără aceste resurse.

Andreea Pautov Ioniță (Sunt Un Copac Yoga Studio):

În primul rând, financiare. Pentru că am studioul în Calea Victoriei, cheltuielile de întreţinere sunt foarte mari. Recunosc că sunt luni în care mă întreb dacă reuşesc să acopăr chiria, însă de fiecare dată parcă o magie se întâmplă şi îmi arată să merg mai departe cu încredere şi curaj.

Ştiu că am apelat într-o lună la vocea mea interioară şi uite că a apărut fix atunci un brand care a dorit să se asocieze cu mine. Astfel, am acoperit câteva luni de chirie. Cred mult în puterea intenţiei şi atâta timp cât ea este una bună, aducătoare de iubire, sunt convinsă că Universul mă susţine.

Din punct de vedere antreprenorial, aici cred că am gândit foarte bine, pentru că veniturile mele vin din mai multe direcţii, aşadar dacă ceva nu merge mă bazez pe celelalte: tabere, rochiţele pe care le creez la studio, asocierile cu branduri.  În oricare dintre cazuri este vorba însă de multă muncă, multă dedicare, perspective noi şi… curaj.

O altă provocare este puterea interioară pe care o întăresc de fiecare dată când sunt judecată de societate, de ceilalţi pentru ceea ce sunt şi ce fac. Pentru că am fost printre primii care au făcut această mutare am fost considerată nebună, foarte nebună :). Mulţumesc “nebuniei” mele pentru că a dus la împlinirea unui vis şi mă bucur acum că persoanele care mă credeau atunci “nebună” practică acum yoga şi o promovează drept stil de viaţă.

Ela Crăciun:

Trendurile în domeniul frumosului, mai mult decât în alte domenii, o secundă de neatenție poate însemna o șansă pierdută. Trendurile se schimbă destul de repede, iar noi trebuie să fim acolo pentru a consemna acest lucru.

Pe blogul meu adaptez toate informațiile din fashion pe care le obțin pentru publicul care mă urmărește. Mă pot numi un translator al modei pentru oamenii care nu sunt pasionați de subiect, dar care vor să arate bine.

Dhaniel Nora (Purple Flowers):

Un antreprenor este un antreprenor, indiferent de domeniul în care activează şi legislaţia va fi mereu o provocare. Asta dacă ne referim strict la antreprenoriat.

Dacă ne referim la pasiune (adică flori, în cazul meu) cea mai mare provocare este să îi înţeleg pe oameni şi să le ofer ceea ce, de multe ori, ei habar nu au că îşi doresc, dar sfârşesc prin a spune “Wow, este exact cum mi-am imaginat!”.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *