INTERVIU – Lidia Dumitru, MD Communication: Antreprenor inseamna ”all in”, cu o implicare nebuna si o dragoste pentru ceea ce face dincolo de refuzuri si esecuri! INTERVIU – Lidia Dumitru, MD Communication: Antreprenor inseamna ”all in”, cu o implicare nebuna si o dragoste pentru ceea ce face dincolo de refuzuri si esecuri!
Inainte de a merge pe drumul antreprenoriatului, Lidia Dumitru, Owner MD Communication, a fost jurnalist de travel si de business, apoi din 2008 a... INTERVIU – Lidia Dumitru, MD Communication: Antreprenor inseamna ”all in”, cu o implicare nebuna si o dragoste pentru ceea ce face dincolo de refuzuri si esecuri!

Inainte de a merge pe drumul antreprenoriatului, Lidia Dumitru, Owner MD Communication, a fost jurnalist de travel si de business, apoi din 2008 a intrat in PR, unde a ramas timp de 5 ani. A ales drumul antreprenoriatului din 2013, dar, inainte de toate, a ramas specialist in comunicare, consultantul care le ofera clientilor perspective strategice. Sustine ca antreprenoriatul vine pentu ea ca un bonus. Cum arata trecutul, dar mai ales viitorul ei ca femeie de afaceri… puteti sa aflati din urmatorul interviu pe care Lidia l-a acordat pentru TheTrends.ro!

TheTrends.ro: Iti mai aducei aminte de prima zi de munca? Care erau planurile initiale atunci si cum a decurs totul pentru tine?

Lidia Dumitru: Treaba serioasa a inceput in PR, in agentii mai mici, mai mari, care m-au invatat si cizelat ca si om de comunicare. La inceput, nu stiam prea bine ce presupune jobul de PR, eram in ultimul an de facultate, aveam licenta de dat si nici o zi efectiva de lucru. Dar exista experienta in media, ca jurnalist.

Pratic, am facut lucrurile instinctiv, cu multa implicare si placere. La scurt timp, mi-am dat seama ca experienta din presa ma ajuta mult pentru stiu sa scriu o stire, un comunicat, sa vorbesc cu jurnalistii, organizata sunt, asa ca principalele ingrediente ca PR le bifam fara sa fi stiut. La cateva luni, lansam un brand nou pe piata din Romania, indrumata de colegi evident, dar a fost declansatorul pentru a ceea ce avea sa urmeze.

Am muncit mult, dar am facut totul cu drag si pasiune, altfel nu cred ca as fi evoluat. Dupa cativa ani si experienta acumulata in agentii de PR si publicitate am inceput sa imi doresc o agentie de comunicare pe care sa o fondez eu si, unde sa am libertate decizionala.

TheTrends.ro: De ce te-a atras acest business?

E simplu, pentru ca nu ma vedeam facand altceva infara de comunicare. Avand 11 ani de experienta in aceasta industrie imi vine firesc sa vreau sa evoluez tot aici.

Lidia Dumitru: Cum arata, in prezent, o zi de munca?

Pline sau foarte pline :). Fie ca sunt zile cu intalniri la clienti in Bucuresti sau in tara, cu juralisti sau furnizori, fie sunt incarcate cu lucruri administrative sau executii efective la birou, cu echipa.

TheTrends.ro: Ce imi poti spune despre business-ul actual, daca ar trebui sa iti prezinti compania intr-o singura fraza?

Lidia Dumitru: MD Communication este astazi, dupa un an de la lansare, o agentie de comunicare strategica si integrata, cu oameni pasionati, neinfricati si deschisi. Nu facem promisiuni, livram. In loc sa ne vindem serviciile, le spunem clientilor ce pot obtine cu ajutorul nostru, pentru ca rasplata e calatoria brand-ului lor in sfera comunicarii.

TheTrends.ro: Cum vezi concurenta in acest domeniu azi? Care sunt pasii tai castigatori si cu ce te diferentiezi pe aceasta piata?

Lidia Dumitru: Este foarte mare concurenta, dar pe de alta parte cred ca fiecare agentie e diferta si are o identitate proprie tocmai prin viziunea, oamenii din interior si strategia pe care o urmaresc. Cred ca ceea ce ne ”vinde” pe noi nu se vede, ci se simte. Atunci cand clientul se identifica cu principiile, valorile si viziunea noastra, totul devine despre EL si mai putin despre noi sau despre serviciile pe care le oferim. Si asa trebuie sa si fie.

De aceea, diferentiatorii nu constau doar in pretul, calitatea si trasaturile unor servicii. Da, ele sunt importante, dar sunt considerate by default atunci cand intrii intr-un business. Doar oferind un produs de o calitate mai buna, cu mai multe caracateristici sau un serviciu mai bun, cu un pret mai mic, nu mai este suficient si nu la asta se refera diferentierea. Aceasta are loc in DE CE-ul interior a ceea ce faci.

TheTrends.ro: Care a fost cel mai greu proiect dezvoltat si de ce?

Lidia Dumitru: Cele mai grele proiecte sunt de fapt cele care nici nu trebuiau sa se intample. Sunt proiectele in care nu vorbim aceeasi limba cu clientul si nu suntem pe aceeasi frecventa. Din cauza comunicarii dificile si implementarea devine mai grea. Am invatat insa sa ne retragem din aceste proiecte si sa facem loc altor agentii care poate folosesc alt canal de comunicare, mut mai potrivit pentru acel client.

TheTrends.ro: Cum vezi tu antreprenorii romani comparativ cu ceilalti europeni? Cat de profesionisti sunt?

Lidia Dumitru: Conform unui studiu Microsoft, antreprenorii romani sunt mai optimisti decât media europeana in ceea ce priveşte viitorul businessului lor. Interactionez frecvent cu antreprenori romani si cred ca sunt profesionisti, implicati si muncitori, evident ca mai exista si exceptii, dar unde nu sunt?

TheTrends.ro: Ce actiuni/proiecte ai in plan pentru a atrage noi clienti?

Lidia Dumitru: Cei mai buni clienti noi sunt de fapt clientii vechi, fericiti, care cumpara si alte servicii. Avem si tactici de promovare pentru cresterea awareness-ului, campanii digital, PR, comunicare sustinuta in social media, etc.

TheTrends.ro: Ce inseamna pentru tine cuvantul antreprenor? Care este diferenta dintre antreprenor si angajat in Romania?

Lidia Dumitru: Antreprenor inseamna ”all in”, cu o implicare nebuna si o dragoste pentru ceea ce face dincolo de refuzuri si esecuri. Angajatul, insa, se opreste cu doi pasi inainte de extreme.

TheTrends.ro: Cat de mult conteaza echipa alaturi de care lucrezi?

Lidia Dumitru: Echipa este prioritatea numarul unu pentru mine pentru ca fara ea nu as putea sa dezvolt proiecte, sa evoluez, sa impartasesc si sa ma bucur. Tocmai de aceea imi aleg foarte atent oamenii si caut sa ma inconjor de colegi frumosi si prieteni.

TheTrends.ro: Care este proiectul de care esti foarte mandra?

Lidia Dumitru: Imi plac toate proiectele de business in care sunt implicata, dar cele care cred ca ma incarca intr-un mod special sunt proiectele de CSR, cu implicare socială, mai ales în zona de educatie. Aici sunt diverse proiecte în care m-am implicat sa dau mai departe din experienta mea tinerilor elevi sau studenti. Feedback-ul acestora este autentic si transparent pentru că ei nu au invatat sa se ascunda dupa masti. Ma identific cu ei pentru ca  stiu ca au nevoie de un ghidaj real, pe care nu l-am avut nici eu.

TheTrends.ro: Daca nu investeai atata timp in acest domeniu ce alt business te-ar fi tentat?

Lidia Dumitru: Probabil tot un job in care sa comunic cat mai mult cu oamenii, sa ii ajut in vreun fel, sa ii invat ceva, etc. Pe scurt CSR, ONG.

 

Life & Style … pe scurt!

Care este destinatia ta preferata?

Topul arata asa: New York, Londra, dar si mare parte din Italia.

Descrie in cateva cuvinte cea mai recenta vacanta.

New York, pentru ca aici am trait cele mai bogate experiente. Este orasul la care am visat multi ani si care mi-a depasit asteptarile.

Cum arata o zi perfecta pentru tine?

Zilele pline cu proiecte frumoase, cu dimineti la sala si seri lungi de vara, in parc.

Ce te inspira?

Cartile, calatoriile, sportul pentru ca ele imi pornesc toate motoarele interioare.

Restaurantul preferat.

Fior di Poesia

Desertul preferat.

Eclerul French Revolution

Brandul de fashion sau designerul preferat.

Salvatore Ferragamo.

      Care este gadget-ul fara de care nu poti rezista?

Telefonul pentru ca am acces la tot 🙂

      Android/iOS (iPhone)/Blackberry/Windows Phone?

Fara indoiala – iOS & iPhone

    Marca de masina pe care o conduci acum si care este cea la care visezi?

Nu visez la nicio marca de masina, iar acum conduc Opel.

     Ce personalitati de business si nu numai, din tara sau din strainatate, admiri?

Din strainatate: Phil Knight, Elon Musk, Steve Jobs, Robin Sharma

Din tara: Marius Ghenea, Andreea Esca, Anca Bucur.

Autorul/cartea preferata.

Start with Why, Simon Sinek

Ultima carte citita.

Drive, Daniel H. Pink

Moto-ul tau.

Mahatma Ghandi ”Be the change you want to see in the world”

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *