INTERVIU – Georgiana Dragomir, Grapefruit: am decis sa ne focusam doar pe clientii mari si strategici! INTERVIU – Georgiana Dragomir, Grapefruit: am decis sa ne focusam doar pe clientii mari si strategici!
Dupa cativa ani de crestere si modificare a business-ului, Grapefruit numara in aceasta toamna rezultatele muncii intense si a dedicarii din 2017. The Trends... INTERVIU – Georgiana Dragomir, Grapefruit: am decis sa ne focusam doar pe clientii mari si strategici!

Dupa cativa ani de crestere si modificare a business-ului, Grapefruit numara in aceasta toamna rezultatele muncii intense si a dedicarii din 2017. The Trends a vorbit cu Georgiana Dragomir, Managing Director, si am aflat mai multe insight-uri despre agentia de digital pe care o conduce, planuri, clienti si cum isi propune sa educe piata pe care evolueaza.

Care au fost principalele schimbari care s-au petrecut in agentie in ultimii ani de zile?

S-au intamplat atat de multe schimbari, incat le voi mentiona doar pe cele de anul acesta. Pentru ca Grapefruit este in crestere, a ajuns la o etapa in care nu a fost niciodata. Ne pregatim intens sa ne asiguram ca avem o crestere sanatoasa a business-ului si nu ne trezim ca ne-a lovit trenul.

Anul acesta am inceput sa restructuram, in pasi mici, compania, sa formam noi echipe, sa creionam procese de lucru si proceduri de care nu aveam nevoie pana acum, dar care, in acest moment, au devenit esentiale. Un exemplu este ca am format Leadership Team, echipa care acum isi construieste propriul sistem de operare, pentru a putea rezolva mai eficient Level 3 issues.

O alta schimbare este produsul digital Grapefruit. Am inceput inca din 2016 sa lucram la el, iar acum suntem in faza de prototip si avem negocierea cu un prim client. Ne bucura enorm faptul ca s-au validat ideea si nevoia clientului si dupa aproape 10 luni, avem un prototip gata de implementare.

Incepand de anul acesta, dupa ce am analizat cu atentie ultimii trei ani, am decis sa ne focusam doar pe clientii mari si strategici. Astfel, am inceput sa refuzam multe proiecte punctuale care nu treceau de etapa noastra de prescoring.

Cum a schimbat noua pozitionare agentia?

Aceasta noua pozitionare in ceea ce priveste selectia clientilor si a proiectelor nu a facut decat sa ne ajute sa crestem. Practic ne-am focusat pe proiectele importante, care aduc valoare si nu ne-am distribuit resursele in mai multe directii, neglijand clientii strategici sau dezvoltarea noastra profesionala.

Cum ati crescut in ultimul an? (clienti noi castigati, angajati, domenii dezvoltate)

Am crescut pe toate ariile posibile, pornind de la cifra de afaceri si pana la deschiderea unui nou department.

Cifra de afaceri din august a ajuns sa o echivaleze pe cea din 2016 si ne asteptam sa avem o crestere de cel putin 30%. Am castigat pana acum 4 clienti noi (FMCG, Banking, E-commerce) si mai asteptam raspuns la inca doi clienti strategici si importanti pentru noi.

Evident ca ne-am marit si echipa si sunt 25 de grapefruiteers, fata de 17 anul trecut, iar pentru ca si-ar dori clientii sa le oferim servicii digitale integrate, ne-am creat anul acesta departament de Social Media intern, care ne ajuta sa oferim construim o experienta digitala completa si inchegata.

Georgiana Dragomir (Grapefruit)

Ce a sustinut aceasta crestere?

Are rost sa spun munca asidua si seriozitatea? Cel putin acesta este feedback-ul pe care l-am primit de la clientii nostri care au constribuit la aceasta crestere. Prestanta noastra impecabila din pitch-uri, dar mai ales implementarea propunerilor ne-au consolidat relatiile cu clientii actuali castigati anterior si avem onorarea sa fim recomandati de catre acestia la colegi de-ai lor din industrie.

Care au fost principalele obiective pentru 2017 si cum consideri ca au evoluat?

Principalele obiective au fost consolidarea companiei in contextul cresterii, new business si dezvoltarea de produs. So far, so good. Clientii pe care ni i-am propus sa ii avem, deja sunt, iar o parte dintre contracte sunt semnate. Sistemul nou de operare al companiei este work in progress si cu siguranta va continua dezvoltarea si anul viitor.

Referitor la produs, ne-am setat sa avem deja implementat un MVP al produsului, insa faptul ca avem prototipul, ideea validata si un posibil paying customer ne face extrem de optimisti si dornici sa continuam ce am inceput, chiar daca nu vom finaliza MVP-ul anul acesta.

Ce va propuneti pentru urmatorii 2 ani de zile?

Vom urma aceeasi strategie setata de anul acesta, doar ca vom face fine tuning. Continuam sa lucram la produs si sa avem anul urmator un MVP implementat, sa incepem scalarea la nivel national si din 2019 la nivel international.

Pe partea de servicii ne dorim sa crestem in continuare, dar focusul principal va fi consolidarea relatiilor cu noii clienti si mai ales mentinerea partenerilor actuali cu care avem o istorie si ne dorim sa o sustinem si pe viitor.

Care sunt cele mai importante trenduri in digital in acest moment si cum se muleaza Grapefruit pe ele?

Consider ca trendurile in digital, in Romania, sunt setate in functie de fiecare agentie in parte si pe ce isi doreste sa se focuseze in viitor. Partea buna este ca am asistat in 2017 la o unificare a industriei si ca majoritatea agentiilor si companiilor incep sa cocheteze cu tehnologiile noi, unele dintre ele chiar au implementat proiecte in acest sens. Noi in ultimii doi ani am promovat mult si am studiat sustinut tehnologii noi si incepem sa culegem abia acum roadele.

Chiar produsul nostru are la baza inteligenta artificiala si vom continua sa sustinem aceasta directie si sa ne aliniem trendurilor internationale, chiar daca au inceput sa apara controverse. Elon Musk si Mark Zuckerberg au pareri diferite in ceea ce priveste viitorul pe care il vom avea folosind inteligenta artificiala, dar suntem precauti si vom fi permanent aware de trenduri si directia in care se va merge.

Sunteti una dintre putinele agentii care fac si dezvoltare de produs. Cat de dificil este acest proces si ce implica el mai exact? (la nivel de resurse, financiar, inovatie, etc)

Foarte buna intrebarea, mai ales ca noi intern am dezbatut intens acest subiect. Cand am pornit la drum in 2016 cu acest obiectiv, am crezut ca va fi mult mai usor si in cateva luni vom avea un super produs. Apoi am mers la MIT sa aflu exact cum sta treaba cu un produs si m-am mai linistit, dar tot nu am crezut ca dupa aproape un an, noi suntem in faza de prototip.

Dezvoltarea unui produs bun, de succes, scalabil pe mai multe industrii, national&international, poate dura ani de zile si asta am realizat in 2017. Am avut numeroase idei care au fost invalidate pe parcurs de clientul final si inca o data, s-a confirmat cat este de riscant sa mergi pe presupuneri.

Am devenit atat de paranoia, incat acum testam si validam inclusiv conceptele cu care mergem in pitch-uri si se confirma cat de valoroase sunt validarile si ne ajuta sa mergem in directia buna.

Cat de mult este implicata agentia in educarea clientilor de pe piata si ce faceti mai exact in acest sens?

Asta as putea spune ca este native si face parte din cultura noastra. In toate interactiunile noastre, facem tot ce putem ca sa transmitem ceea ce stim mai departe. Ma bucur ca a inceput sa se vada asta la client si suntem chemati acum sa le tinem traininguri interne, chiar sa facem coaching cu ei pe anumite specializari.

Pe langa pasiune, learning-ul si knowledge sharing-ul a devenit pentru noi ca un duty. Anul acesta am avut peste 70 de aparitii in diferite medii: TV, radio, speaker evenimente, articole scrise, organizari de meet-upuri si pe zi ce trece primim tot mai multe solicitari.

Cum este portofoliul vostru acum? Va mai doriti clienti dintr-un anumit domeniu sau sunteti intr-un moment de consolidare?

Am promis colegilor ca nu mai luam niciun client anul acesta si ma tin de cuvant. Suntem in etapa de consolidare in Q4 pentru ca am investit mult anul acesta in new business si am si reusit sa concretizam cam tot ce ne-am propus.

De anul viitor, iesim din nou la lupta, insa ne dorim acum sa ne focusam pe noile relatii si sa le mentinem pe cele existente la acelasi nivel de calitate.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *