Cele mai frecvente 3 intrebari despre SEO Cele mai frecvente 3 intrebari despre SEO
SEO, cati dintre oameni cunosc insemnatatea acestui termen? Sau cati dintre antreprenori sau reprezentanti de companii se documenteaza cu privire la domeniu si aleg... Cele mai frecvente 3 intrebari despre SEO

SEO, cati dintre oameni cunosc insemnatatea acestui termen? Sau cati dintre antreprenori sau reprezentanti de companii se documenteaza cu privire la domeniu si aleg sa investeasca eficient in mediul online pentru a deveni mai vizibili, mai credibili si mai puternici.

Pentru ca in Romania termenul de “optimizare SEO” este inteles gresit sau, mai grav, confundat cu tehnicile marketingului traditional si de PR, agentia seo Digital Metrics ne raspunde la cateva intrebari prin care sa intelegem mai usor acest domeniu.

Ce este SEO?

Search Engine Optimization (SEO) este cunoscut sub diverse titluaturi: optimizare SEO, optimizare site sau optimizarea pentru motoarele de cautare. Optimizarea SEO este “procesul de imbunatatire a volumului si/sau calitatii traficului unui website, prin aplicarea diverselor strategii de optimizare a vizibilitatii pe cuvinte cheie”.

Notiunea de “SEO” a aparut prima data in America, in anii ’90, odata cu explozia continutului online si aparitia motoarelor de cautare, cand specialistii din domeniu au realizat necesitatea unui control de crestere a vizibilitatii online, prin cresterea traficului calitativ a unui site.

Optimizarea SEO presupune un set operatiuni specializate prin care se creste pozitionarea in lista de rezultate de cautare, se controleaza si amelioreaza factorii de ranking prin:

  • optimizarea on-page (interna) a unui site – respectiv meta tag-uri, Heading-uri,  eliminarea erorilor 404, imbunatatirea vitezei de incarcare, atribuirea ALT-tag pentru imagini, optimizarea URL-urilor etc.
  • optimizarea offpage – obtinerea de backlink-uri prin publicarea de articole pe bloguri, native advertising, communicate de presa, etc.

La ce ajuta SEO?

Campaniile de optimizare SEO au ca scop o prezenta mai buna in motoarele de cautare si aducerea website-ului in pozitii de top la cautari relevante, pe cuvinte cheie. Sa nu uitam ca orice utilizator isi indreapta atentia catre primele rezultate returnate de Google, iar daca site-ul nostru nu este optimizat SEO, ne putem lua adio de la trafic, notorietate si conversii.

Sa luam un exemplu concret: sa il vedem pe Google drept un nevazator, care are nevoie de un program care sa ii citeasca atat continutului site-urilor, cat si imaginile, astfel incat el sa inteleaga despre ce este vorba. Ei bine, cam asta face SEO. Ajuta motoarele de cautare sa inteleaga continuturi si sa le returneze utilizatorilor, in functie de cautari.

Spre deosebire de campaniile de Google Adwords, SEO este un proces mai putin costisitor, dar care ofera rezultate de lunga durata. Daca intr-o campanie de Adwords trebuie sa investim cel putin 10 lei/zi, intr-una de SEO se platesc doar serviciile prestate de agentie.

Optimizarea SEO te ajuta sa iti cresti vizbilitatea, iar de aici, profitabilitatea. Insa nu sunt singurele beneficii, ci continua cu:

  • ajuta motoarele de cautare sa isi faca mai bine treaba – adica sa ofere rezultate relevante pentru utilizatori;
  • ajuta oamenii sa gaseasca informatiile, imaginile, produsele etc. de care au nevoie
  • ajuta ompaniile mici sa concureze cu cele mari
  • reduce bugetul de cheltuieli pentru promovarea online.

Cat costa o campanie de SEO?

Acum ajungem la ce e mai important – bugetul. Cand detii sau reprezinti o companie ai si asa prea multe cheltuieli cu care sa iti bati capul, insa te asiguram ca optimizarea SEO nu va fi una dintre ele.

In functie de tipul business-ului, competitia si produsele/serviciile oferite, pretul unei campanii de SEO poate varia de la 500-600 de euro, pana la cat ai de cheltuit. “Costul unei campanii de SEO variaza in functie de tipul furnizorilor de servicii de optimizare (agentii SEO, agentii de marketing online, consultanti SEO/freelanceri si consultanti de marketing individuali, care ofera si SEO) si de oferta – pachete SEO sau oferte personalizate” spune Bogdan Stefan, CEO Digital Metrics.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *