Cum am slăbit 15 kilograme în 3 luni fără să mă înfometez Cum am slăbit 15 kilograme în 3 luni fără să mă înfometez
Internetul abundă de articole cu diete celebre unele promovate de persoane publice, altele asumate de diverși specialiști în nutriție sau frumusețe. Suntem asaltați și... Cum am slăbit 15 kilograme în 3 luni fără să mă înfometez

Internetul abundă de articole cu diete celebre unele promovate de persoane publice, altele asumate de diverși specialiști în nutriție sau frumusețe. Suntem asaltați și de reclame la diverse pastile minune sau de preparate care mai de care mai inedite. Țin să precizez de la început că nu am pretenția că tot ce am aplicat eu este 100% corect sau că poate funcționa în mod obligatoriu și pentru alte persoane. Este doar un exemplu că anumite principii, precum disciplina alimentară, mișcarea și o bună hidratare m-au ajutat să scap de kilogramele nedorite.

Primul pas l-am făcut după ce am descoperit pe Facebook grupul Fixul care iti schimba viata inițiat de Mirela Rețegan după ce a aflat povestea jurnalistei Anca Bejan, autoarea cărții Dieta Minune. M-am hotărât să încep prin a organiza mesele. Am început să mănânc, așa cum fac majoritatea membrilor grupului, la orele 7, 10, 13, 16 și 19, astfel: mic-dejun consistent, gustare, prânz, gustare și cină ușoară.

Primul hop

În prima lună am renunțat la a ciuguli între mese, am crescut cantitatea de apă pe care o beam între mese de la un pahar la două pahare de apă (cu pauză de 30 de minute înainte de masă/gustare și o oră după) și am redus mult cantitățile de dulciuri și sucuri (spre exemplu mâncam cel mult 1-2 bomboane de ciocolată în locul gustării sau la sfârșitul prânzului) și aproape zilnic făceam o plimbare pe jos de aproximativ o oră.

Am înlocuit pâinea cu wasa (tartine uscate care se găsesc la supermarket). Am păstrat cam aceleași alimente, evitând ca și în trecut mâncarea prăjită (a fost mai dificil momentul în care au apărut la piață cartofii noi, însă la cuptor cu brânză, verdeață și usturoi au fost delicioși).

Treptat, am simțit nevoia să reduc porțiile, iar organismul meu s-a obișnuit în mod firesc cu noul stil de viață. Și aș vrea să punctez că mereu m-a speriat ideea de dietă pe o anumită perioadă de timp pentru că o vedeam ca pe un stres fizic și psihic și mereu aveam în minte că după ce voi atinge obiectivul și voi reveni la obiceiurile vechi automat kilogramele suplimentare vor reveni.

Așa că, din punct de vedere psihic, am încercat să accept ideea că nu țin dietă, ci mi-am schimbat stilul de viață care va avea și excepții. Pentru că am făcut și excepții (în aeroport nu aveam cum să mănânc wasa, ci am mâncat un sandviș cu pâine sau când am mers la mare nu am fost absurdă să merg singură la masă fiind setată pe ora fixă).   

Sport, sport, sport

Din a doua lună am intensificat mișcarea mergând la sala de sport unde am lucrat cam de 3-4 ori pe săptămână între 50 si 90 de minute exerciții cardio (bicicletă și eliptic), dar și exerciții de forță pentru tonifiere. În același timp, pentru că nu reușeam să mă trezesc mereu înainte de ora 7 am schimbat treptat programul de masă, cel pe care îl respect și acum: ora 9 mic-dejun, ora 12 gustare cu fructe, ora 15 prânz și ora 18 cină ușoară.

De la jumătatea celei de-a doua luni am exclus și wasa și dulciurile și am fost din ce în ce mai atentă la combinațiile de alimente.

Micul dejun înseamnă de cele mai multe ori brânză, iaurt, un ou (fiert sau omletă fără ulei în tigaia minune a mamei) la care adaug legume (castravete, ardei kapia sau frunze de salată). E mai greu dacă nu ești acasă pentru că un sandviș este o alegere firească pentru multă lume și a fost și pentru mine multă vreme pentru acest moment al zilei, însă omleta în ardei kapia a fost foarte ușor de consumat în mașină.

Pe parcurs am renunțat și la roșii pentru că fiind fructe, nu legume, am citit că nu este recomandat să fie consumate în combinație cu alte alimente.

Pe gustarea de fructe nu cred că este cazul să mă opresc foarte mult, însă vreau să precizez că eu am simțit nevoia să mănânc un singur tip de fructe în acest moment al zilei (fie doar nectarină, fie doar pepene, spre exemplu). Nu știu ce influență a avut, dar repet, nu pretind că ce a funcționat la mine este perfect corect, eu doar am citit și întrebat și am ales ceea ce mi se potrivește astfel încât schimbarea să nu fie un stres.

Prânzul de cele mai multe ori înseamnă carne la grătar cu legume (pui sau curcan, respectiv, felii de dovlecel, vinete, ardei cu rondele de castraveți sau frunze de salată). Foarte rar adaug condimente, iar cantitatea de sare am redus-o până la zero uneori, fără să forțez, ci doar atât cât am simțit că îmi place gustul (de altfel, multe rețete recomandă sare și piper după gust). Dacă nu sunt acasă, nu am pachet la mine sau nu îmi este foarte foame beau un kefir de 330 de grame. Fără covrigul de altă dată.

La cină mănânc pește la grătar (macrou, păstrăv, dorada, somon) cu legume, măsline sau cu mujdei simplu de usturoi). O altă excepție pe care o fac este că asociez măslinele cu pește, nu mereu, deși sunt fructe. Chiar dacă am redus cantitatea de sare, nu țin brânza sau măslinele la desărat. Un alt exemplu de cină ar fi mămăligă cu un ou fiert moale (dacă în ziua respectivă nu am mâncat deja ou la micul dejun), cu brânză rasă și un pic de unt.

Între 2 și 4 litri de apă pe zi 

Am mai mâncat după ora 18 în situații de excepție, de cele mai multe ori când știam că nu voi adormi devreme, la petreceri spre exemplu. Am încercat totuși să nu exagerez cu cantitatea. Nu pun nimic în cafea (zahăr, îndulcitori, miere sau lapte) și nici în ceai. Beau între 2 și 4 litri de apă pe zi din care prima jumătate de litru între momentul în care m-am trezit și jumătate de oră înainte de micul dejun.

Paste am mâncat făcute din grâu dur (am cântărit 80 de grame) la care am adăugat și fâșii de dovlecel și ardei gras călite în tigaie fără ulei, iar la final am pus și felii de măsline. Știu că bologneze sau milaneze sau carbonara sună foarte bine, dar dacă îmi va fi poftă voi mânca și voi bifa excepție de la stilul de viață.

Pentru că am amintit de petreceri se știe că și băuturile alcoolice au calorii multe. Bere nu îmi amintesc când am gustat ultima dată, iar dacă am băut vin a fost demisec sau sec și am fost atentă să beau și apă lângă pentru hidratare.

Am reușit să slăbesc constant, hrănindu-mă atât cât mi-a cerut organismul, fără înfometare. În ceea ce privește motivațiile, pentru mine cea mai puternică a fost cea legată de sănătate, însă satisfacția de a face shopping în propriul dulap este imensă.

Revenind la greutatea pe care am avut-o mulți ani în trecut aproape că aș putea spune că am întinerit. Mult succes vă doresc, iar dacă vă știți cu cea mai mică problemă medicală poate ar fi bine să mergeți întâi la medic, iar apoi să apelați la orice metodă de slăbit mai mult sau mai puțin spectaculoasă.

PS. Aceasta este mărturia sinceră a unei cititoare The Trends. Puteți să acceptați sfaturile ei sau nu! În oricare din cazuri, important este să nu vă înfometați sau să alegeți varianta medicamentelor, ci să reduceți, pe cât posibil, porțiile de mâncare și să faceți sport! Zi de zi.

Your email address will not be published. Required fields are marked *