Ce impact are consumul de pește în alimentația celor mici? Ce impact are consumul de pește în alimentația celor mici?
Când vorbim despre alimentația copiilor, părerile sunt de la foarte multe în sus. Există sute de forumuri sau site-uri unde mamicile (și nu numai)... Ce impact are consumul de pește în alimentația celor mici?

Când vorbim despre alimentația copiilor, părerile sunt de la foarte multe în sus. Există sute de forumuri sau site-uri unde mamicile (și nu numai) dezbat la ordinea zilei acest subiect extrem de controversat: cum stabilim meniul celor mici astfel încât să fie unul echilibrat?

Profesorul Charles Santerre, specialist în toxicologie alimentară din cadrul Universității Indiana a declarat într-un interviu că există studii bazate pe date științifice care arată că peștele consumat în timpul sarcinii și în copilărie are un efect pozitiv asupra vederii și a dezvoltarii cognitive deoarece este bogat în omega 3.

Specialiștii în nutriția copiilor ne recomandă ca pentru vârstele cuprinse între 2 și 5 ani să le introducem în alimentație peștele slab, de exemplu macroul. Consumat o dată sau de două ori pe săptămână, Eva file de macrou în ulei vegetal poate avea o contribuție semnificativă în alimentația celor mici. Pe lângă nutrienții esențiali și aportul de omega 3, consumul de pește poate să contribuie la buna funcționare a sistemului digestiv.

Dacă vorbim despre alimentația copiilor de peste 5 ani, specialiștii susțin că este benefic pentru aceștia să consume și pești mai grași, cum ar fi de exemplu heringul. Consumul regulat de hering sau sardine protejează vasele de sânge și ajută celulele nervoase să-și îndeplinească funcțiile. O alimentație sănătoasă pentru un organism tânăr și în dezvoltare ar trebui să aibă aproximativ 70-80 grame de pește gras pe săptămână.

Dacă vrei să îți obișnuiești copilul să consume în mod regulat pește, specialiștii îți recomandă să îi implici și pe ei, încă de mici, în rutina de preparare a mesei. O porție de bruschette cu hering sau o pizza home-made cu sardine poate fi chiar amuzantă de preparat. Ideal este să nu îi impui copilului o anumită dietă, ci să îi explici de ce are nevoie să consume anumite alimente. Pe lângă clasica explicație ”ca să crești mare”, poți încerca să îi explici celui mic despre cum are nevoie de putere de concentrare la școala sau chiar la grădiniță. Poți să îi enumeri zecile de beneficii hrănioare într-un mod creativ, fără să faci copilul să se simtă constrâns.

Nu uita: obiceiurile alimentare ale copiilor de azi devin ritualuri alimentare ale adulților de mâine. Peștele este alimentul vital cu cele mai multe plusuri. Formează-ți un obicei din a-i prepara copilului feluri de mâncare care să includă pește și bucurați-vă împreună de o viață echilibrată.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *