Coca-Cola, afaceri de 448 milioane de euro în România Coca-Cola, afaceri de 448 milioane de euro în România
Coca-Cola anunţă astăzi rezultatele studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, potrivit căruia prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată... Coca-Cola, afaceri de 448 milioane de euro în România

Coca-Cola anunţă astăzi rezultatele studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, potrivit căruia prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 448 milioane de euro, echivalentul a 0,3% din PIB.

Peste jumătate din această sumă, generată de întregul lanţ de valoare Coca-Cola, reprezintă contribuţia la bugetul de stat – 241 milioane euro – şi constituie 0,8% din toate taxele încasate de statul român. Totodată, fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează alte 12 locuri de muncă în economie.

Acestea sunt principalele concluzii ale studiului realizat de compania de consultanţă Steward Redqueen, având la bază metodologia elaborată de câştigătorul premiului Nobel pentru economie, Wassily Leontief.

Recent, pe 8 mai, brandul Coca-Cola a sărbătorit 131 de ani, iar în România sărbătorim peste un sfert de secol de prezenţă. 25 de ani în care am contribuit la creşterea economiei locale şi la evoluţia comunităţilor din România. Valoarea adăugată a Sistemului Coca-Cola se măsoară în cifre, dar şi în energia cu care noi ne implicăm zi de zi, în sprijinul pe care îl acordăm celor care au nevoie, în modul în care protejăm mediul şi resursele naturale şi bineînţeles, în felul în care ne străduim să înfrumuseţăm viaţa celor din jur şi desigur, pe a noastră. Da, Coca-Cola este un brand internaţional, însă Sistemul Coca-Cola este întotdeauna unul local.”, spune Nicoleta Eftimiu, General Manager al Coca-Cola România şi Moldova.

Avem rădăcini puternice aici şi un angajament ferm faţă de România. De-a lungul celor peste 25 de ani de prezenţă pe plan local, am obţinut rezultate remarcabile în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă şi am generat valoare pentru economia României. Sunt mândru de lucrurile bune pe care le facem aici şi de contribuţia sistemului nostru, acest lucru da o şi mai mare semnificaţie muncii noastre. Împreună cu angajaţii, partenerii şi furnizorii noştri, alături de membrii comunităţilor şi de consumatorii produselor noastre, vom continua să construim în România şi să adăugăm noi capitole acestei poveşti de succes, cu fiecare nou an de prezenţă aici.”, declară Jaak Mikkel, General Manager Coca-Cola HBC România.

Rezultatele studiului, corelate datelor anului fiscal 2015, arată că:

  1. Sistemul Coca-Cola contribuie la creșterea economică a României:
    1. Valoarea adăugată directă* a Sistemului Coca-Cola însumează 53 de milioane de euro.
    2. Valoarea adăugată totală generată de Coca-Cola şi întregul său lanţ valoric** în economia românească, direct şi indirect, atinge 448 de milioane euro, adică 0,3% din PIB-ul României.
    3. Fiecare euro de valoare adăugată produsă de Coca-Cola generează alți 7,5 euro în restul economiei naționale.
  1. Coca-Cola contribuie substanțial la bugetul de stat:
    1. Taxele și impozitele plătite direct de către Sistemul Coca-Cola reprezintă 20 milioane de euro, iar întregul lanț de valoare Coca-Cola contribuie la bugetul public cu 241 milioane euro.
    2. Cel mai mare beneficiar al lanţului de valoare Coca-Cola este bugetul de stat. Taxele și impozitele plătite pe întregul lanț Coca-Cola reprezintă 54% din total valoare adăugată.
  1. Coca-Cola are un impact puternic asupra pieței locurilor de muncă
    1. Fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează indirect alte 12 locuri de munca în restul economiei.
    2. Sistemul Coca-Cola angajează, în total, în România, 500 de persoane.
    3. Prezenţa Coca-Cola în România susţine 900 de locuri de muncă, pe întregul lanţ de valoare al sistemului, ceea ce echivalează cu 0,3% din întreaga piață a forței de muncă din România.
  1. Coca-Cola contribuie la dezvoltarea comunităților locale prin programe relevante şi alocă, anual, între 700.000 de euro şi 1.000.000 de euro.
    1. Cele trei direcţii strategice ale Sistemului Coca-Cola pentru zona de responsabilitate socială sunt: protejarea mediului şi a resurselor naturale, susţinerea dezvoltării profesionale a tinerilor şi femeilor, precum şi implementarea de proiecte alături de comunităţile locale, pentru dezvoltarea acestora.
    2. Printre proiectele implementate în 2015 se numără “Happy Moves”, “Urbatlon”, “Suntem Generaţia în Mişcare” – programe ce susţin un stil de viaţă sănătos, în care mişcarea joacă un rol important – şi “Pădurea Pedagogică”, „Şcoala de Mers pe Munte”, „Adoptă un râu de la izvor şi până la vărsare”, „Ziua Arborelui” – proiecte ce vizează protejarea mediului şi a resurselor naturale şi educaţia în acest domeniu. 50.566 persoane au făcut mişcare şi peste 66.500 de copaci au fost plantaţi în 2015 prin intermediul programelor Sistemului Coca-Cola.

Realizat de firma de consultanţă Steward Redqueen, pe baza datelor financiare din 2015, „Studiul de Impact Socio-Economic al Sistemului Coca-Cola în România” detaliază impactul generat de Sistemul Coca-Cola şi lanţul său de valoare în economia României, atât prin generarea de locuri de muncă şi plus valoare în sectoarele economice importante, cât prin contribuţia reală la dezvoltarea comunităţilor locale.

Studiul distinge între impactul direct pe care îl are sistemul Coca-Cola, şi cel indirect, prin furnizorii (de produse şi servicii) şi clienţii sai (magazine de proximitate, supermarket, hipermarket, HoReCa). Din 2012, Steward Redqueen a realizat 42 de studii similare pentru Sistemul Coca-Cola în 31 de ţări din Europa, Africa, Orientul Mijlociu şi Caraibe, precum şi 2 studii paneuropene.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *