Cum îți cafea fără cash? Automatele NESCAFÉ Alegria acceptă și card bancar! Cum îți cafea fără cash? Automatele NESCAFÉ Alegria acceptă și card bancar!
Nestlé Professional, divizia de out of home a Nestlé România, face primii pași în digitalizarea sectorului de vending de cafea din România, prin introducerea... Cum îți cafea fără cash? Automatele NESCAFÉ Alegria acceptă și card bancar!

Nestlé Professional, divizia de out of home a Nestlé România, face primii pași în digitalizarea sectorului de vending de cafea din România, prin introducerea plății prin card bancar la automatele de băuturi calde NESCAFÉ Alegria.

Acest tip de plată devine disponibil în urma unui proces de echipare a automatelor existente cu terminale care permit tranzacții prin cardurile de debit sau de credit, de tip contactless sau standard.

Până în prezent, Nestlé Professional a echipat peste 200 de automate NESCAFÉ Alegria care acceptă plata prin intermediul cardului în orașe precum București, Iași, Cluj – Napoca, Craiova, Brașov, Deva, Hunedoara, Sibiu, Galați și Bacău. Procesul continuă, iar până la finalul anului 2019, rețeaua urmează să fie extinsă prin implementarea acestui tip de plată la toate automatele.

Dacă acum câțiva ani românii erau reticenți în a plăti prin intermediul cardului, în prezent din ce în ce mai mulți aleg acest tip de plată când merg la cumpărături, inclusiv pentru sume cu valori mici, de până la 10 lei. La finalul anului 2016 existau peste 11,8 milioane de carduri active în România[1]. Astfel, prin intermediul unui parteneriat cu Mastercard, companie de tehnologie în industria globală de plăți, Nestlé Professional lansează o campanie de promovare la punctele de vânzare prin care încurajează românii să utilizeze plata prin card contactless chiar și atunci când își cumpără o cafea de la automatele NESCAFÉ Alegria.

Mastercard și-a asumat rolul de promotor al soluțiilor de plată cu cardul pentru verticale de business mai putin explorate, oferind în același timp suport financiar pentru acoperirea parțială a investiției Nestlé România.

„Plata fără cash, prin intermediului cardului bancar, a devenit deja un obicei datorită avantajelor pe care le oferă: este foarte simplă, sigură și rapid de utilizat. De cele mai multe ori, pentru a achiziționa o cafea de la un automat NESCAFÉ Alegria, o persoană are nevoie de bani numerar cu o valoare mică, de 1 leu, până la maxim 5 lei. În condițiile în care am început să avem din ce în ce mai puțini bani numerar la noi și să plătim din ce în ce mai mult prin intermediului cardului clasic sau contactless, am ales să implementăm această tehnologie în rețeaua noastră de automate, ca răspuns la nevoia clienților de a beneficia de o alternativă de plată sigură și rapidă. De asemenea, ne bucurăm să colaborăm cu Mastercard pentru promovarea acestui tip de plată la automatele NESCAFÉ Alegria”, declară Ovidiu Tunaru, Business Executive Officer, Nestlé Professional România.

Prețul unei cafele este cel afișat pe automate, în dreptul fiecărui produs NESCAFÉ, iar plata se va realiza respectând condițiile de plată prin intermediul cardului folosit, dar și condițiile instituției financiare care a emis cardul.

Potrivit celor mai recente date Mastercard, rata de creştere a volumelor tranzacţionate prin carduri contactless este de cel puțin 5,5 ori mai mare în România decât media europeană. În acelaşi timp, valoarea medie tranzacţionată contactless este cu 12% sub media europeană, ceea ce indică preferinţa românilor pentru plata contactless a unor cumpărături uzuale, de valori mici, precum o cafea. În 2015, unul din cinci români deja plătea cu cardul sume mai mici de 10 lei, iar în ultimii ani se constată o creştere a numărului de tranzacţii contactless de valori mici.

Parteneriatul cu un lider de piaţă precum Nestlé Professional ne ajută în eforturile noastre de a educa românii cu privire la beneficiile plăţii cu cardul pentru cumpărăurile de zi cu zi, fără a-şi mai face griji dacă nu au mărunt în buzunar sau nu vor primi restul cuvenit. Suntem convinşi că, treptat, şi alte companii vor păşi pe calea deschisă de Nestlé, venind în întâmpinarea nevoilor clienţilor lor”, declară Gabriel Ghiță, Head of New Business, Mastercard Central and Eastern Europe.


[1] În T4 2016 erau 11.868.358 carduri active în România, conform BNR: http://www.bnr.ro/Indicatori-plati-5291.aspx.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *