Bristot lansează UTOPIA, un blend de cafea creat de o echipă de seniori barista trainer Bristot lansează UTOPIA, un blend de cafea creat de o echipă de seniori barista trainer
Bristot lansează în premieră pe piața din Romania un blend de cafea creat de o echipă de seniori barista trainer, în cadrul competiției internaționale... Bristot lansează UTOPIA, un blend de cafea creat de o echipă de seniori barista trainer

Bristot lansează în premieră pe piața din Romania un blend de cafea creat de o echipă de seniori barista trainer, în cadrul competiției internaționale World Barista Camp by ProCaffe Italia. Vlad Stefaneșcu și Giannis Kladas sunt creatorii blendului de cafea Bristot UTOPIA, blend care poate fi deja savurat în cafenele și restaurantele din România.

“Bristot UTOPIA este singurul blend de cafea, premiat într-o competiție internațională de barista trainers, care și-a croit drum către publicul larg. Calitățile blendului creat de Vlad și Giannis în materie de aromă si after-taste l-au făcut un candidat ideal pentru a putea fi savurat și de iubitorii de cafea din România”, a declarat Călin Țiplea, Director Național de Vânzări, B&B Importator Oficial Bristot.

Povestea Bristot UTOPIA

20 de coffee traineri intrați în competiție, participanți și jurați din 52 de țări, un singur Barista Camp. ProCaffe Barista Camp – acesta este “laboratorul de creație” în cadrul căruia iau naștere anual blenduri unice de cafea, create pentru a oferi experiențe inedite.

Editia din 2016 a World Barista Camp by ProCaffe Italia a fost dedicată României și Greciei. Bristot UTOPIA, blendul de cafea creat de Giannis Kladas și Vlad Stefănescu, a fost desemnat câștigător.

“Am avut la dispoziție șapte tipuri de cafea de origine, 70 kg de cafea și numai șase ore pentru a crea blendul cu cel mai mare impact. Noi am preferat să nu ne grăbim, am ales să intrăm ultimii în camera de selecție, unde ne așteptau cele șapte tipuri de cafea. În timp ce restul echipelor își făceau selecția de cafea, eu și Giannis ne cunoașteam mai bine la un pahar de prosecco, competiția având loc în regiunea Valdobbiadene din Italia. Am decis că este mult mai important să ne împărtășim experiențele profesionale și să ne descoperim gusturile comune pentru a putea crea împreună un blend de cafea echilibrat dar care să îți lase imaginația liberă”, a declarat Vlad Stefanescu, Brand Ambassador Bristot Romania și Senior Barista Trainer.

Cei doi barista visau la o cafea care să nu impuna limite în imaginație și care să ofere o experiență inedită papilelor gustative.

Cartea de vizită a unui espresso este formată din VizualCremăCuloare și TexturăGust (corp, aromă, aciditate și retrogust). Ne-am dedicat foarte multă energie pentru a crea un blend echilibrat care să furnizeze papilelor gustative o experientă unică și să acopere întreaga paletă de la dulce, acru și amar și să încheie experiența cu un after-taste care să te facă să vrei mai mult”, a declarat Giannis Kladas, Brand Ambassador Bristot Grecia și Senior Barista Trainer.

Un blend de cafea este ca un parfum. Are note de bază, note de mijloc și note de top. În funcție de ce tip de experiență vrei să oferi în timpul degustării cafelei, dar mai ales după (after-taste), îți alegi tipurile de cafea pe care vrei să le adaugi în compoziția blendului. Infrastructura blendului UTOPIA are la bază, în proporție de 40%, cafea de origine din Brazilia, regiunea Alta Mogiana. UTOPIA îmbină gustul echilibrat cu un nivel perfect de aciditate, creând senzații care duc la experiențe extrasenzoriale”, a spus Vlad Stefanescu, Brand Ambassador Bristot Romania și Senior Barista Trainer.

Profil Bristot UTOPIA – 100% Arabica

Aromă: Fructată, cu note de ciocolată neagră

Gust: Migdale și lemn de cireș afumat

Corp: Medium

After-taste: Fructat, cu nuanțe de bergamotă și note florale

Creatorii Bristot UTOPIA

Vlad Ștefănescu, Brand Ambassador si Senior Barista Trainer Bristot Romania

Vlad a știut dintotdeauna că vrea să fie un barman și un barista de succes. A început ca ajutor de barman într-unul dintre cele mai renumite baruri de cafea din București. Pasiunea și dedicarea de care a dat dovadă l-au ajutat pe Vlad să vadă adevărata oportunitate din lumea cafelei: întreaga sa carieră depindea de răspândirea informațiilor privind cafeaua.

În scurt timp, a început să călătorească în Europa de Est și în Balcani, unde a predat cursuri de barista. Alegerea sa s-a îndreptat către Bristot datorită calității amestecurilor de cafea, atenției acordate detaliilor și, mai ales, datorită senzației ”unice” oferite de o ceașcă de cafea Bristot. Pentru el, Bristot UTOPIA este experiența supremă.

Giannis Kladas, Brand Ambassador si Senior Barista Trainer Bristot Grecia

Giannis a început să lucreze în spatele barului la frageda vârstă de 14 ani (are o experiență de 23 de ani). A lucrat alături de barmani cu experiență, de la care a învățat cu pasiune o meserie care i-a devenit vocație. Pasiunea pentru produse de calitate l-a adus în lumea cafelei.

Din primul moment în care a gustat Bristot, a înțeles că este în fața unei mari oportunități: să ofere una dintre cele mai gustoase cafele de pe insula Corfu și să ajute oamenii de pe insulă să cunoască mai multe despre cafea. Rolul Barista, alături de dragostea lui infinită pentru cafea i-au adus un renume binemeritat. Bristot UTOPIA este o mare realizare pe calea către viziunea sa.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *