Facelift și motorizări noi pentru Mercedes-Benz GLA Facelift și motorizări noi pentru Mercedes-Benz GLA
Noul Mercedes-Benz GLA începe primăvara anului 2017 cu o gamă extinsă de motorizări, o stilizare accentuată atât la interior, cât și exterior, dar și... Facelift și motorizări noi pentru Mercedes-Benz GLA

Noul Mercedes-Benz GLA începe primăvara anului 2017 cu o gamă extinsă de motorizări, o stilizare accentuată atât la interior, cât și exterior, dar și cu noutăți la nivelul versiunilor de echipare.

Astfel, SUV-ul compact Mercedes-Benz are o caroserie cu un aspect considerabil mai robust. Noul Mercedes-Benz GLA va fi disponibil în România începând cu luna aprilie a acestui an, prețurile pornind de la 29.339 euro pentru modelul GLA 180. Vârful de lance al seriei este noul Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC, disponibil acum și într-o versiune de echipare eminamente sportivă, intitulată Yellow Night.

Lansat inițial în 2013, Mercedes-Benz GLA a devenit rapid un model de succes într-un segment pe care l-a rescris și redefinit încă de la prima sa apariție. SUV-ul este caracterizat de un design dinamic și sportiv, manevrabilitatea deosebită și gama extinsă de opțiuni de personalizare. Fiind primul SUV compact al Mercedes-Benz, GLA a dat un nou suflu acestui segment de piață, în cadrul căreia a devenit rapid unul dintre cei mai importanți jucători.

Cu cele șapte modele de serie (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS și G), Mercedes-Benz oferă cea mai amplă gamă de SUV-uri dintre toți producătorii auto premium europeni. În același timp, niciun alt producător auto nu oferă o gamă mai vastă de motorizări la nivelul segmentului din care face parte GLA – de la modelul de bază, Mercedes-Benz GLA 180d, cu 109 CP (80 kW) și o valoare de emisii de CO2 de doar 103 g/km, până la modelul Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC.

GLA este singurul model de serie din acest segment de piață care oferă dotări de siguranță și confort precum camera de 360 grade sau opțiunea HANDS-FREE ACCESS.

În plus, la nivelul gamei de motorizări pe benzină a fost adăugat și GLA 220 4MATIC. Cu o putere de 184 CP (135 kW) și un cuplu maxim de 300 Nm, aceasta se încadrează între cele două motoare de 156 CP (115 kW) și 211 CP (155 kW).

Modelul GLA 220 4MATIC va suplimenta gama de motorizări pe benzină disponibile cu tracțiune integrală. Cu o putere de 184 CP (135 kW), acest model reprezintă o propunere atractivă și este, totodată, unul dintre cele mai economice modele din clasa sa, cu un nivel de emisii de CO2 de doar 152 g/km. Versiunea diesel GLA 180d este campionul eficienței la nivelul segmentului, cu un nivel de emisii CO2 de doar 103 g/km.

Designul expresiv cu trăsături puternice de SUV, în armonie cu performanțele tehnice ale mașinii, reprezintă principalul argument pentru majoritatea clienților.

Clienții pot opta pentru trei variante de suspensie: suspensia confortabilă, disponibilă standard pe GLA, suspensia cu garda redusă la sol, disponibilă opțional (în variantele de echipare AMG sau în cadrul pachetului Dynamic Handling), respectiv suspensia off-road (opțională), în cazul căreia garda la sol este cu 30 mm mai ridicată față de versiunea standard. Această modificare permite o mai bună performanță off-road datorită gărzii înalte la sol, a poziției mai înalte la condus și a finisajelor off-road.

Upgrade la interior

Interiorul oferă de asemenea un plus de valoare: disponibilă în exclusivitate în acest segment de piață, camera 360° poate înregistra activitatea din jurul mașinii, imaginile captate putând fi redate fie integral, fie într-un format de afișaj divizat în 7 mini-ecrane, toate pe ecranul multimedia din echiparea mașinii. Printre cele 7 unghiuri diferite disponibile se regăsește și o perspectivă de ansamblu, care compilează datele primite de la 4 camere: din fața și spatele mașinii, respectiv din oglinzile exterioare.

Interiorul GLA a fost stilizat cu măiestrie folosind materiale de calitate ridicată, evidențiate de noile huse de scaune și elementele decorative, cât și de panourile de control cu finisaje din crom.

Noile materiale utilizate la husele scaunelor disponibile în liniile de echipare Style și Urban emană, de asemenea, atenție la detalii. Noutățile sunt combinațiile de culori disponibile pentru finisajele interioare din piele artificială ARTICO în versiunea de echipare Style – negru și galben ocru, bej Sahara sau “negru plus”, respectiv gri-cristal sau negru, în cazul versiunii de echipare Urban.

Mai multe opțiuni de personalizare la interior 

Pachetul Exclusive oferă mai multe față de predecesorul său, oferind acum scaune de lux cu finisaje de piele neagră. Decorațiunile interioare pentru această versiune combină finisajele de tip aluminiu cu cele de lemn, de plop și nuc. Încă și mai exclusiv – finisaje negru mat de lemn de frasin sau elemente decorative AMG realizate din fibră de carbon.

Pachetul Exclusive disponibil anterior, cu scaune sport standard, rămâne disponibil opțional și este adresat clienților preocupați de caracterul sportiv.

Farurile LED transformă noaptea în zi

Disponibile la cerere, farurile frontale LED High performance înlocuiesc actualele faruri bi-xenon. Pe lângă iluminarea excelentă, acestea sunt caracterizate de culoarea similară luminii naturale, ceea ce le face mai prietenoase pentru condusul pe timp de noapte. Consumul energetic a fost, de asemenea, scăzut: cu circa 60% mai puțin față de tehnologia cu Xenon și cu aproximativ 70% mai puțin față de tehnologia cu halogen.

La spate, noul GLA folosește farurile LED High Performance cu mai multe faze, iar stopurile și indicatoarele sunt controlate pe trei intensități. Luminozitate maximă – pe timp de zi, un nivel mediu – pentru condus pe timp de noapte, și un nivel redus, pentru staționarea pe timp de noapte. Cu ajutorul acestor funcționalități multiple, noul GLA asigură nivelul potrivit de luminozitate pe toate condițiile de trafic, indiferent de vreme.

Siguranța pe primul plan: frânare independent și avertizări despre comportamentul șoferului

Siguranța este prioritatea de top pentru Mercedes-Benz. Modelele GLA vin echipate în dotarea standard cu sistemul “Active Brake Assist”, care avertizează șoferul în cazul în care nu există suficientă distanță față de vehiculul din fața sa și, dacă este necesar, frânează în funcție de situație. Dacă sistemul detectează că șoferul reacționează cu întârziere, acesta va frâna automat pentru a preveni o coliziune sau pentru a minimiza consecințele unui eventual impact. Noul GLA include, de asemenea în dotarea standard, sistemul “ATTENTION ASSIST”, acesta putând depista semne de amețeală sau oboseală ale șoferului, recomandându-i acestuia o pauză.

Noul Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC a primit noi funcționalități, fiind modificat atât tehnic, cât și vizual. Dinamica și stabilitatea mașinii au fost îmbunătățite prin restilizarea pragului frontal și a marginii spoilerului de pe plafon, reducând rezistența la înaintare, ceea ce a îmbunătățit coeficientul aerodinamic al modelului AMG GLA până la valoarea de 0,33.

Trăsătura distinctă a noului Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC este secțiunea frontală, mai agresivă decât la modelul anterior. Pragul frontal a primit o formă chiar mai dinamică decât a predecesorului, alături de grilele noi pentru gurile de admisie și splitterul frontal argintiu cromat. Acestea ghidează aerul rece către radiatoarele mașinii într-un mod mai eficient. Echipamente anterior opționale, precum farurile LED High Performance fac acum parte din dotarea standard a modelului AMG.

Noul AMG prezintă noutăți și în partea din spate, cu noul difuzor încorporat în pragul posterior, ornamentele de culoarea argintie cu finisaje de crom și plafonul, prevăzut cu un nou eleron care contribuie la îmbunătățirea dinamicității noului GLA 45 4MATIC.

Motorul de 2.0 litri, extrem de agil

Cu o putere de 381 CP (280 kW) și un cuplu maxim de 475 Nm, Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC este printre cele mai puternice mașini în segmentul său. Acesta atinge viteza de 100km/h în doar 4,4 secunde. Agilitatea motorului turbo cu patru cilindri în linie îmbină exemplar performanța și eficiența, reușind să stabilească un record la nivelul mașinilor de serie cu motorizări în 4 cilindri, în materie de putere produsă per litru de cilindree, de 191 CP (141 kW).

Una dintre componentele high-tech ale motorului cu patru cilindri în serie este injecția de benzină tip spray, injectoarele Piezo poziționate central în cele 4 camere de combustie injectând carburantul la o presiune de peste 200 bari. Combinația acestor multiple injectoare cu sistemul de aprindere multi-spark cresc eficiența termodinamică, ceea ce asigură emisii reduse . Turbocompresorul twin-scroll și eficiența sistemului de evacuare asigură eficiența acumulării de presiune la nivelul motorului, îmbunătățind timpul de răspuns al motorului la accelerare.

În plus, cu sistemul de eșapament performant, disponibil optional, sunetul emis de motorul AMG este chiar mai intens. Acesta poate fi ajustat prin selectarea programului de condus sau printr-un control dedicat. La interior, sunetul impresionat poate fi experimentat mai intens, prin simpla atingere a unui buton.

Rapoarte mai scurte: transmisia sportivă AMG SPEEDSHIFT DCT 7

Raportul de transmitere a puterii către trenul motor este asistat de cutia de viteze sportivă AMG SPEEDSHIFT DCT 7. Datorită rapoartelor mai scurte de transmitere între treptele de viteză trei și șapte, șoferul experimentează accentuat senzația de accelerație încă de la viteze mici. În plus, timpii de răspuns optimizați permit realizarea aproape instantanee a schimbării într-o treaptă superioară.

Cea mai bună tracțiune, standard: AMG Performance 4MATIC

Pentru a asigura cea mai bună tracțiune chiar și în condiții nefavorabile de drum, tracțiunea integrală este disponibilă standard pe modelul AMG 4MATIC, transferând forța motoare către toate roțile. Cuplul este distribuit variabil către ambele axe. Rezultatul acestei configurații este un raport optim de dinamism, eficiență și tracțiune. Ambreiajul cu mai multe discuri, integrat în diferențialul din axa spate, transmite cuplul motor către roțile din spate într-o fracțiune de secundă, în eventualitatea în care roțile din față pierd tracțiune. Cu un consum mixt de 7,4 litri la suta de kilometri, Mercedes-AMG își consolidează rolul de pionier în materie de eficiență.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *