Expoziție de artă erotică la Galeria Rotenberg-Uzunov Expoziție de artă erotică la Galeria Rotenberg-Uzunov
“Rerotikon”, prima expoziție de artă erotică găzduită de Galeria Rotenberg-Uzunov din București, va fi vernisată joi, 6 aprilie, ora 19.00. Semnatara picturilor expuse este... Expoziție de artă erotică la Galeria Rotenberg-Uzunov

“Rerotikon”, prima expoziție de artă erotică găzduită de Galeria Rotenberg-Uzunov din București, va fi vernisată joi, 6 aprilie, ora 19.00. Semnatara picturilor expuse este tânăra artistă Diana Manole, care explorează puterea de seducție a nudurilor umane, cu accente vintage din pin-up-ul american într-o combinație cu tușa mult mai recentei Școli de la Cluj.

Tablourile Dianei Manole vorbesc despre seducție și puterea de seducție a imaginii, fie că au sau nu reprezentări umane directe.  “Corpul este o creație divină și, prin urmare, el este perfect – eu doar încerc prin mijloace plastice să arăt frumusețea ce mi se dezvăluie. Am fost captată, de-a lungul căutărilor mele artistice, de gingășia feminină în revelarea ei senzuală. Prin femeile din picturile mele vreau să transmit senzualitate, erotism, dar și mister”, spune artista Diana Manole. Lucrările sale pot fi admirate în galeria Rotenberg-Uzunov în perioada 06-30 aprilie 2017.

“Obiect și nu subiect, femeia a fost privată de egalitate sexuală în toate culturile patriarhale, ducând până la circumcizia feminină practicată și în zilele noastre. În ochii artistei aceasta este cauza majoră a faptului că “woman is the nigger of the world”. Picturile, atemporale și cu personaje fără față dematerializează actul sexual, aducând în prim plan dreptul la egalitate erotică între femeie și bărbat. În acest sens expoziția este un strigăt feminist postmodern”, spune Mihail Rotenberg, co-fondator al galeriei Rotenberg-Uzunov.

Absolventă a Universității Naționale de Arte București, artista Diana Manole (născută în 1988 la Bacău) și-a format paleta în zona artei figurativ contemporane, axandu-se atât pe trăsăturile psihologice ale personajelor cât și pe redarea structurii anatomice și a carnației. Esențializarea lor fiind accentuată prin contrastul cu backgroundul de factură abstractă ce creează un spațiu atemporal.

Privitorul, devine actant, tocmai prin identificarea sa cu noțiunea de om, element principal al picturii înregistrat de la Altamira până în prezent. Cu fiecare expoziție personală, artista își reafirmă viziunea sa asupra omului, înregistrând cu aceasta, REROTIKON, percepția lumii asupra femeii și a sexualității ei.

“Majoritatea creăm, cred eu, inconștient. Transpunem subconștientul în materie fără să realizăm, ne ghidează fără ca noi să fim conștienți de asta.Într-o oarecare măsură, cred că am fost influențată de artiști clasici precum Velázquez și Caravaggio, apoi am fost fascinată de corpurile feminine care emană o senzualitate puternică și care, deși timide la prima vedere, sunt, de fapt, puternice – ele se lasă descoperite în nuditatea lor pentru că vor, pentru că-ți îngăduie ție, ca privitor, să faci parte din lumea lor.

Nu am cum să anticipez evoluția mea artistică, nu știu ce voi crea pe viitor, dar la momentul actual, erotismul și senzualitatea își au loc în lucrările mele și cred că va mai continua așa. Descoperirea figurii umane este un subiect inepuizabil, din punctul meu de vedere, iar mie îmi place să înfățișez frumosul. Erotismul este frumos. Există o întreagă polemică în dihotomia frumos-urât – ambele, în opinia mea, au un țel atât revelator, cât și moralizator. Lumea e yin și yang, nu poți aprecia frumosul fără urât. Toate au o logică, un echilibru care trebuie căutat. Eu încerc să găsesc acel echilibru, între lumea exterioară și lumea încadrată în rama pânzei”, spune Diana Manole.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *