Consumul de pește în România, comparativ cu alte state europene Consumul de pește în România, comparativ cu alte state europene
Din ce în ce mai mulţi români consideră peştele ca fiind esenţial pentru o dietă echilibrată. Creşterea acestui trend de consum se datorează şi... Consumul de pește în România, comparativ cu alte state europene

Din ce în ce mai mulţi români consideră peştele ca fiind esenţial pentru o dietă echilibrată. Creşterea acestui trend de consum se datorează şi faptului că, în prezent, oamenii au mult mai mult acces la informaţii complete despre cultivarea unui stil de viaţă sănătos şi al unei alimentaţii echilibrate. Pe lângă tendinţele de lifestyle, în acest moment există o mulţime de magazine de specialitate care oferă o gamă largă de produse permiţând astfel consumatorilor să testeze cât mai multe preparate specifice.

În Uniunea Europeană, consumul mediu anual de peşte este 20 de kilograme per locuitor, dar şi aici sunt variaţii foarte mari, în funcţie de tradiţie. În Ungaria consumul este de 2-3 kilograme per locuitor pe an, în timp ce în Portugalia sau Spania consumul ajunge şi la 50 – 60 de kilograme. La nivel mondial, cei mai mari consumatori de peşte sunt japonezii, cu peste 90 de kilograme per locuitor pe an.

Totuşi – anumite sondaje relevă faptul că românii consumă între 4 şi 4,5 kilograme de peşte pe an, adică de cinci ori mai puţin decât media înregistrată în ţările Uniunii Europene.

Cum se face că, deşi avem acces la informaţie si, avem o mulţime de beneficii datorate consumului de peşte,  totusi rămânem codaşi când vine vorba să includem peştele în dieta noastră zilnică?

Ce spun specialiştii despre consumul de ton?

O analiză a mai multor studii indică faptul că introducerea în dieta săptămânală a 60-90 grame de peşte, reduce cu până la 36% riscul de deces cauzat de anumite boli de inimă.

Unul dintre motivele pentru care specialiştii recomandă ca toţi oamenii să consume ton de două ori pe săptămână este conţinutul mare de grăsimi de tip omega-3 al acestuia. Să luăm de exemplu tonul EVA bucăţi în ulei vegetal. Acesta este bogat în proteine de calitate, acizi graşi omega 3, dar şi importante cantităţi de vitamine din grupul B, vitamina D, vitamina A şi minerale (calciu, seleniu, fosfor).

Doctorii recomandă ca acesta să fie inclus în dietă, deoarece ajută la scăderea tensiunii arteriale, a frecvenţei cardiace şi îmbunătăţeşte funcţia vaselor sanguine.

Pe lângă toate beneficiile aduse sănătăţii, tonul are avantajul major de-a putea fi gătit într-o varietate de stiluri şi de-a putea fi asociat cu uşurinţă oricărei mese din zi. Pentru zilele în care îţi doreşti un mic dejun copios îţi recomandăm bruschetele cu ton.

Dacă te numeri printre oamenii care savurează o cină târzie chiar şi-n mijloc de săptămână, îţi recomandăm fusilli cu ton. Ai nevoie de două conserve de Eva ton bucăţi în ulei vegetal, o legătură de ceapă verde şi 2 roşii tăiate cuburi. Rumeneşte uşor ceapa verde în ulei de măsline, adaugă tonul şi roşiile amestecând în continuu. Lasă aromele să se amestece pentru maximum 10 minute – timp în care adaugi condimentele. Sosul de ton astfel obţinut se amestecă cu pastele fusilli şi poate fi servit atât cald cât şi rece.

Ţi-am oferit doar câteva idei despre cum poţi să consumi mai mult ton şi să te bucuri de o dietă echilibrată. Evident, te poţi bucura de zeci de feluri de reţete delicioase care să conţină ingredientul minune – tonul. Dacă te interesează, poţi încerca chiar şi reţete orientale care au în compoziţie tonul ca ingredient de onoare. Poftă bună!

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *