BILKA a încheiat 2016 cu afaceri de 60 milioane euro, în creștere cu 41% BILKA a încheiat 2016 cu afaceri de 60 milioane euro, în creștere cu 41%
BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a încheiat 2016 cu o cifră de afaceri de peste 60 milioane de euro, în creștere cu 41% față de... BILKA a încheiat 2016 cu afaceri de 60 milioane euro, în creștere cu 41%

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a încheiat 2016 cu o cifră de afaceri de peste 60 milioane de euro, în creștere cu 41% față de 2015, când a înregistrat afaceri de 43 milioane euro. Compania a fost în 2016, pentru al treilea an consecutiv, cel mai mare consumator român de tablă prevopsită, cu peste 63.000 de tone achiziționate.

”Rezultatele înregistrate anul trecut sunt efectele imediate ale proiectului investițional de 10 milioane de euro, demarat în 2014 și finalizat în 2016. În urma acestui proiect s-a achiziționat și integrat în fluxul de producție o nouă platformă de producție de 27.000 mp, s-au instalat 25 noi linii de producție, s-au lansat 3 noi modele de țiglă metalică și, astfel, am încheiat investițiile pentru divizia de rezidențial. Toate acestea se văd în creșterea cifrei de afaceri din 2016 care a fost de 41%”, declară Horațiu Țepeș, proprietar BILKA.

Horatiu Tepes

2017 – consolidare și eficientizare

După ce anul trecut compania a finalizat etapa de expansiune pentru divizia de rezidențial, pentru 2017 principalele obiective sunt: exploatarea investițiilor de peste 13 milioane de euro, realizate în cei 10 ani de activitate pentru creșterea capacității de producție și gamei de produse, eficientizarea activității din fabrică și creșterea ponderii exporturilor în totalul afacerilor.

”Anul acesta ne concentrăm pe fructificarea investițiilor realizate, avem linii de producție și produse noi, care nu au nici un an complet de funcționare și care abia anul acesta se vor resimți în vânzări. De asemenea, exportul continuă să fie un punct important. În 2015 acesta reprezenta 7,3% din totalul cifrei de afaceri, ajungând în 2016 la 10%. Identificăm un potențial mare pe piețele externe, de aceea și anul acesta avem în plan dezvoltarea exporturilor. În urma investițiilor realizate, avem mijloacele de producție și logistică necesare pentru a ne impune pe piețele externe”, declară Horațiu Țepeș.

Un alt aspect important în strategia pentru 2017 este susținerea și creșterea celor 500 de parteneri din teritoriu cu care compania colaborează.

”BILKA este o companie care crește alte 500 de business-uri. Suntem responsabili de evoluția a peste 500 de parteneri care ne reprezintă în teritoriu, iar creșterea noastră se reflectă pozitiv și în business-urile lor. Și anul acesta vom veni în sprijinul distribuitorilor cu know how-ul nostru, dar și servicii și produse care să îi ajute să se dezvolte”, precizează Horațiu Țepeș.

Compania are în așteptare un nou program investițional pentru dezvoltarea diviziei de industrial – producția de table cutate destinate sectorului industrial, producția de panouri termoizolante, profile industriale, casete structurale și hale la cheie, însă demararea acestuia este condiționată de achiziționarea unor noi spații de producție.

”Acum, că am finalizat etapa de dezvoltare a diviziei de rezidențial, este un moment oportun să începem noi investiții pentru dezvoltarea diviziei de industrial. Pentru acest proiect avem mijloacele financiare necesare, însă spațiile disponibile din vecinătatea fabricii Bilka, fosta platformă Rulmentul, aflată în prezent în paragină, se află în domeniul public și depindem de autoritățile locale. Dacă ni se închiriază sau vinde suprafața solicitată vom demara investițiile, dacă nu, vom fi nevoiți să blocăm temporar acest proiect. Noi continuăm demersurile în vederea extinderii activității pe terenurile din vecinătatea noastră, dar pe viitor nu excludem varianta achiziției unor terenuri în afara orașului”, precizează Țepeș.

Piața de acoperișuri în 2016 – cel mai ridicat nivel înregistrat în România

Piața de acoperișuri a crescut în ultimii ani cu 5 – 10 procente și a ajuns anul trecut să depășească, pentru prima dată, pragul de 32 milioane de metri pătrați, înregistrați în 2008. În 2016 piața s-a aflat la cel mai ridicat nivel existent în România, 35 milioane de metri pătrați. Această creștere vine pe de-o parte din creșterea consumului, a nevoii de noi locuințe sau renovări, dar și din investițiile care s-au realizat în acest sector, în ultimii ani.

”Și pentru anul acesta așteptăm o creștere a pieței de 10%.  Ne bazăm în primul rând pe contribuția companiei la creșterea pieței. O piață nu poate crește fără ca principalii jucători să investească în inovație, tehnologie și noi produse. Dacă în 2016 cea mai mare creștere a venit din creșterea BILKA, cel mai probabil, lucrurile nu se vor schimba semnificativ anul acesta. În al doilea rând, ne bazăm pe trendul pieței din ultimii ani, pe studiile oficiale care arată că piața de construcții va înregistra în 2017 o creștere de până la 5%, pentru sectorul rezidențial se estimează o creștere de până la 10%, iar numărul autorizațiilor de construcții, numai în mediul urban a crescut anul trecut cu 5%. Sunt statistici care ne permit să fim optimiști, să vedem și în 2017 o creștere considerabilă a pieței de acoperișuri”, precizează Horațiu Țepeș.

Bine de știut!

BILKA a înregistrat în 2016 afaceri de 270 milioane de lei.  Fabrica BILKA se întinde în prezent pe o suprafață de 45.000 mp cu destinație hale de producție, depozitare și birouri. În cei 10 ani de activitate compania a acoperit peste 150.000 de case.  Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

În 2016, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua de distribuție BILKA acoperă integral teritoriul României.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *