Expoziția Imaginației – 5 zile la LEGOLAND, Marele Premiu pentru echipa câștigătoare Expoziția Imaginației – 5 zile la LEGOLAND, Marele Premiu pentru echipa câștigătoare
Sub mesajul It’s ok to reimagine folklore, în cadrul unui eveniment care a avut loc marți, 24 ianuarie, Băneasa Shopping City a dat startul... Expoziția Imaginației – 5 zile la LEGOLAND, Marele Premiu pentru echipa câștigătoare

Sub mesajul It’s ok to reimagine folklore, în cadrul unui eveniment care a avut loc marți, 24 ianuarie, Băneasa Shopping City a dat startul înscrierilor la cea de-a doua ediție a proiectului educațional Expoziția Imaginației.

Tema ediției de anul acesta, folclorul românesc, îşi propune să apropie copiii de tradițiile, valorile și simbolurile pe care această moștenire le înglobează, încurajându-i să le ducă mai departe și să le reinterpreteze confom propriilor lor viziuni creative.

Astfel, până pe 31 martie, copiii cu vârste cuprinse între 6 si 13 ani sunt invitaţi să construiască lucrări din cărămizi LEGO în care să integreze motive și simboluri tradiționale românești, pentru a le înscrie pe site-ul competiției, www.expozitiaimaginatiei.ro. Copiii vor lucra în echipe de minimum 3, maximum 5 membri, sub coordonarea unui  părinte sau a unui cadru didactic, iar lucrările lor vor putea fi înscrise într-una dintre cele cinci categorii ale concursului: arhitectură, modă, basme şi poveşti, gastronomie și ceramică.

 „Anul acesta ne-am propus să aducem ceva în plus față de ediția de anul trecut și să contribuim la procesul de educație nu numai în direcția dezvoltării creativității, dar și a prețuirii culturii naționale. Folclorul, cu toate elementele de cultură populară, reprezintă o resursă bogată și avem toată încrederea că cei mici vor duce mai departe într-un mod cât se poate de inovator și surprinzător toate aceste informații cu care vor lua contact pe parcursul proiectului.” a declarat Alexandru Bogdan, Director Marketing Băneasa Shopping City.

Ateliere folclor_BSC (1)

Ulterior perioadei de înscrieri încheiate pe 31 martie, între 1 și 7 aprilie va avea loc etapa de validare și selecționare a lucrărilor finalizate în proporție de 70%, iar pe 7 aprilie vor fi anunțate echipele ale căror lucrări au fost selectate pentru a continua construcțiile, tot atunci fiind dat și startul votingului online pentru Premiul Publicului.

Cele mai creative și inovative lucrări, finalizate în totalitate până la data de 1 mai, vor fi expuse în Băneasa Shopping City, în cadrul expoziţiei ce va putea fi vizitată în perioada 6 mai – 1 iunie, iar pe data de 1 iunie va avea loc Marea Finală şi anunţarea câştigătorilor. Marele Premiu al competiției va consta într-o excursie de 5 zile la LEGOLAND® Germania pentru întreaga echipă, iar membrii celorlalte echipe câștigătoare vor fi premiați individual la categoriile: Premiul Creativității, Premiul pentru Inovație și Premiul Publicului.

Evenimentul de lansare oficială a competiției a adus participanților dansuri populare românești, muzica trupei Cobzality, precum și o discuție deschisă pe tema folclorului reinterpretat.

Silviu Ilea, cercetător în cadrul Muzeului Țăranului Român, Lana Bălana, fashion designer recunoscut și peste hotare pentru reintegrarea motivelor tradiţionale românești în creațiile sale, Mihnea Ghilduș, designer de produs și fondatorul magazinului-concept de design românesc Dizainăr și Claudia Suhov, fondator Kidster au fost invitații discuției din cadrul evenimentului de lansare desfășurat în Băneasa Shopping City.

24 ianuarie_tricolor Baneasa Shopping City

Motivele și simbolurile din folclorul românesc, integrate fie în creații vestimentare, fie în obiecte de design (precum Scaunul Lana, realizat pentru Photoliu în colaborare cu Dizainăr, care a ajuns recent și la Târgul Internațional de Design Interior de la Köln), sunt deosebit de apreciate peste hotare, atât în Europa, cât și America. Nouă, românilor, ne este mai cunoscută ia românească ca brand de țară, însă fondul nostru folcloric este o moștenire cu valențe mult mai mari de-atât și ar fi păcat să nu facem tot posibilul pentru a implica și tinerele generații în valorificarea acestei resurse. De aceea, proiectul Băneasa Shopping City este un demers demn de apreciat și încurajez toți părinții să își implice copiii, cu atât mai mult cu cât cei mici vor învăța prin joacă despre o parte importantă a propriei indentități.” a declarat Lana Dumitru (Bălana).

De asemenea, evenimentul de săptămâna trecută a adus în premieră publicului o expoziție formată din 6 costume tradiționale construite din cărămizi LEGO® și 6 costume autentice. Costumele din LEGO® au fost realizate de către echipele participante la ediția de anul trecut, în cadrul atelierelor ce au precedat lansarea oficială, iar expoziția va fi găzduită în Băneasa Shopping City (zona Fântânii) până pe 7 februarie.

Și pentru că evenimentul de lansare a avut loc de Ziua Principatelor Unite, iar în interior  puteau fi admirate costumele populare românești, la exterior Băneasa Shopping City și-a întâmpinat vizitatorii în spiritul sărbătorii noastre naționale și al sărbătoririi valorilor românești, afișând tricolorul pe fațada clădirii pe durata întregii zile.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *