Vincon Romania: Cât e nevoie să investești la nivel financiar, timp, emoțional pentru a crește un business în industria vinurilor Vincon Romania: Cât e nevoie să investești la nivel financiar, timp, emoțional pentru a crește un business în industria vinurilor
Să fii antreprenor în România știm deja că nu e cel mai ușor lucru. Să reușești să ai o afacere de succes e și... Vincon Romania: Cât e nevoie să investești la nivel financiar, timp, emoțional pentru a crește un business în industria vinurilor

Să fii antreprenor în România știm deja că nu e cel mai ușor lucru. Să reușești să ai o afacere de succes e și mai dificil, iar atunci când acea afacere ajunge să fie printre primii doi producători români de vinuri după o istorie îndelungată ca întreprindere de stat, atunci cu siguranță vorbim despre o investiție și o dedicare importante.

Timp, oameni, leadership, resurse, efort și motivație – o combinație a tuturor acestor factori au dus Vincon Romania acolo unde este astăzi: producător a peste 200 de produse din categoriile vin, vinars, oțet și alcool sanitar, propulsor de branduri renumite în zona de vinuri si vinarsuri, o companie care s-a impus nu numai prin volum, ci și prin diversitatea si calitatea produselor sale.

Începuturile Vincon

Acum 17 ani, Vincon era o companie de stat în pragul privatizării, aflată într-o situație financiară grea. Era netehnologizată, fără stocuri de vin, extrem de dispersată, cu multe datorii și cu un minus major: deși era o companie procesatoare de struguri de vin, îi lipsea chiar sursa pentru obținerea materiei prime necesare activității sale principale: plantațiile cu viță de vie. Tranziția către o societate cu capital privat s-a făcut în condiții nu tocmai ușoare, pentru că trebuia să gravitezi mereu între problemele de operațional, de materie primă, de resurse financiare, dar și de comunicare cu angajații. Era necesar ca ei să înțeleagă situația reală în care se afla societatea, bunele mele intenții și planurile noii conduceri”, își amintește Luchi Georgescu (foto), Președintele Vincon Romania.

Luchi Georgescu

Exact în această perioadă de tranziție, spune Luchi Georgescu, s-a văzut cel mai bine și rolul-cheie al liderului: chiar dacă ai știința și resursele de a conduce, e important să transmiți partenerilor și colaboratorilor tăi că e nevoie de echipă, că doar împreună cu ceilalți poți construi o companie puternică.

Ulterior, cu investiții în achiziții și retehnologizare, Vincon s-a făcut remarcat pe piața românească, lucrurile s-au echilibrat, iar importanța companiei în industrie a început să devină din ce în ce mai mare.

            Oamenii – cea mai importantă resursă, dar și cea mai frumoasă provocare

Evident, cu o astfel de poveste, provocările au fost numeroase. Care a fost, totuși, cea mai importantă dintre ele?

Ioana Haranguș, Director de HR al companiei, spune că „găsirea acelor oameni alături de care să construiești a fost cel mai important pilon pentru reinventarea Vincon. Doamna Luchi Georgescu a strâns în jurul dumneaei acei oameni cu pasiune pentru vin, foarte buni specialiști, cu ajutorul cărora am reușit mereu să ne dorim mai mult de la noi și de la ce oferim în piață, consumatorului final”, adaugă Ioana.

În acest moment, Vincon are peste 500 de angajați. Mai mult de 30% dintre ei sunt în companie de peste 15 ani, iar peste 50% sunt de mai mult de 10 ani.

La nivel de echipă, avem o diversitate fantastică: un mix de seniori, care au foarte multe de oferit din cunoștințele și îndemânarea lor, dar și tineri care sunt la primele joburi. În campania de recoltare din toamnă ne-am bazat pe mai mult de 1.200 de oameni, incluzând aici atât echipa permanentă, cât și angajații temporar”, completează Directorul de resurse umane al companiei.

_MG_7482 (Copy)

            Vincon, astăzi

2016 este, de departe, unul dintre cei mai buni ani ai companiei din punct de vedere calitativ și cantitativ la nivel de producție.

Producția de struguri este peste media zonei, având o creștere  de peste 25%, față de anul anterior, afectat de condițiile climatice nefavorabile. Și  vânzările au depășit creșterea medie a  pieței, care se situează undeva la 6,5%. E o performanță atât pentru noi, cât și raportat la industrie”, precizează Luchi Georgescu. Doar în primele trimestre ale acestui an, compania a raportat o creștere de 10% a cifrei de afaceri față de anul trecut.

Planurile pentru 2017 arată la fel de ambițios. „Ne propunem să continuăm și în acest an, atât investițiile în viticultură, cu utilaje agricole performante, cât și în echipamente pentru liniile de îmbuteliere. Avem în plan și înființarea unei plantații cu vita de vie, pe o suprafata de 65 de hectare, cultivata cu soiuri nobile albe și roșii”, povestește Președintele companiei.

Vincon este astăzi dovada vie a faptului că doar alături de o echipă puternică și cu o viziune pe termen lung poți să ajungi și să te menții de ani buni în topul producătorilor de vin din România.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *