Tips & Tricks: Cum reduci costurile de tiparire? Tips & Tricks: Cum reduci costurile de tiparire?
Avem avantajul de a trai intr-o epoca prevalent electronica. In care tot mai multe documente si comunicari se bazeaza pe formatul electronic si doar... Tips & Tricks: Cum reduci costurile de tiparire?
TwitterFacebookFacebook MessengerGoogle+PinterestLinkedInWhatsApp

Avem avantajul de a trai intr-o epoca prevalent electronica. In care tot mai multe documente si comunicari se bazeaza pe formatul electronic si doar cele esentiale ajung sa fie tiparite. Chiar si asa, intr-o companie de dimensiuni medii cu circa 50 de angajati sunt listate la imprimanta, anual, in medie, peste 75.000 de pagini! Mii de pagini, dintre acestea cele mai multe reprezinta rapoarte, contracte, acte sau documente a caror obligativitate in format ‘hard-copy’ nu este discutabila. A reduce costurile de tiparire prin reducerea volumului de documente tiparite este o misiune aproape imposibila, ca atare reducerea costurilor trebuie sa se concentreze nu doar pe utilizator, ci si pe materialele si echipamentele utilizate.

Citeste tot articolul aici.

Unul dintre obiectivele directorului de achizitii sau a managerului IT este de a optimiza costurile asociate cu activitatea de tiparire. Probabil cel mai evident dintre acestea este costul cu hartia de copiator. Iar in acest caz analiza si alegerile nu sunt foarte elaborate, fiind legate de calitatea si pretul hartiei de copiator. Insa, dincolo de acest consumabil usor de optimizat la nivel de cost, apare subiectul alegerii unei imprimante sau multifunctionale optim adaptate nevoilor fiecarui business.

Iar acest subiect, devine brusc unul complex, pentru ca, dincolo de pretul de achizitie, in cazul echipamentelor de tiparire, costurile de exploatare constituie un subiect sensibil.

Pana si o imprimanta banala nu ‘doare’ atat de mult atunci cand este cumparata, ci in momentul in care intra in exploatare si incepe sa ‘ceara’ bani pentru intretinere si pentru consumabile.

Multe dintre modelele de imprimante, vor consuma un buget mai mare sau egal cu cel al pretului de achizitie in primele 12 luni de la darea in exploatare. Cum se explica aceasta situatie disproportionata? In mod normal, o imprimanta va consuma bugete semnificative atat pentru schimbarea de toner (sau a cartuselor, dupa caz), dar si pentru intretinere si inlocuirea pieselor de schimb.

Un toner cartridge obisnuit al unui echipament de tiparire poate contine pana la 60 componente. Un toner Kyocera contine doar 4 sau 5 componente, in functie de complexitatea echipamentului ales. Mai mult decat atat, Kyocera doteaza echipamentele proprii cu cilindru din Siliciu Amorf (al doilea material ca duritate dupa diamant), avand are o durata medie de viata de 10-15 mai mare decat a celor din materialele OPC (cilindru fotoconductor organic) utilizate de majoritatea imprimantelor similare.

In plus, tehnologia ECOSYS, dezvoltata si implementata de Kyocera inca din 1992 pe toate echipamentele de tiparire, ofera beneficiarilor unul dintre cele mai mici costuri pe pagina din piata, cat si consum mic de energie si amprenta redusa de carbon. Mai multe detalii despre tehnologia ECOSYS gasesti aici.

Se obtine astfel un echipament de tiparire de avansat tehnologic, eficient la nivel de costuri de intretinere si exploatare si – in final, financiar avantajos pentru beneficiar.

In concluzie, atunci cand analizam posibilitatea achizitionarii unor imprimante sau multifunctionale profesionale, pretul de achizitie devine un criteriu secundar. Pentru cei care vor sa faca reduceri substantiale ale costurilor asociate tiparirii, este imperios necesara o viziune de perspectiva, in care costului de achizitie ii sunt asociate cheltuieli cu consumabilele, costuri de intretinere si valori macar estimative legate de consumul de energie.

TwitterFacebookFacebook MessengerGoogle+PinterestLinkedInWhatsApp

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *