Showroom-ul PIATRAONLINE prezintă piatra naturală ca un spectacol Showroom-ul PIATRAONLINE prezintă piatra naturală ca un spectacol
Piatra naturală nu este doar un obiect utilitar, un produs comercial. Piatra naturală este, înainte de toate, un spectacol. Un spectacol al culorilor, texturilor... Showroom-ul PIATRAONLINE prezintă piatra naturală ca un spectacol
TwitterFacebookFacebook MessengerGoogle+PinterestLinkedInWhatsApp

Piatra naturală nu este doar un obiect utilitar, un produs comercial. Piatra naturală este, înainte de toate, un spectacol. Un spectacol al culorilor, texturilor și al finisajelor. Acesta pare să fie și conceptul pe care a fost structurat show room-ul PIATRAONLINE, care se prezintă vizitatorului ca un spațiu al surprizelor plăcute, nu doar ca simplu depozit de piatra.

Cine ne vizitează trebuie să se simtă bine la noi, pentru a putea să înțeleagă cât mai bine varietatea produselor noastre și specificul fiecăruia. Or, a lua o hotărâre corectă în privința amenajărilor necesită nu doar timp, ci și o stare relaxată.”  

Mariana Constantinescu-Brădescu, Managing Partner PIATRAONLINE

Răsturnarea prejudecății

Pe suprafața de aproape 800 de metri pătrați, desfășurată pe două nivele, produsele sunt distribuite în jurul unor caracteristici comune care ajută clientul să aleagă, să se orienteze cu ușurință în oferta extrem de variată de pietre naturale – peste 1500 de repere. Abia alăturate și antrenate într-un dialog bine orchestrat, îți dai seama de versatilitatea pietrelor naturale. Un dialog la care suntem invitați să luăm parte încă de la intrare, acolo unde Recepția se constituie ca un omagiu subtil adus influențelor tradiționale românești prin asocierea lemnului cu piatra și cu florile.

Nu departe de acest loc ne așteaptă un labirint a cărui parcurgere, dincolo de valența sa spirituală și artisitică, reprezintă un îndemn fățiș de a experimenta în mod nemijlocit contactul cu textura și culoarea pietrei. De altfel, este și foarte greu de a nu da curs acestui îndemn, cei mai mulți vizitatori pipăind, curioși, pereții tapetați cu piatră ai labirintului, ca și când s-ar fi confruntat cu niște obiecte de a căror existență aflau acolo prima dată. Trebuie să recunoaștem că show room-ul PIATRAONLINE câștigă, ca design și utilitate, tocmai mizand pe un mixt greu de administrat: experiența senzorială (tactilă și vizuală) și pragmatism.

photo-phenomena-laboratory-receptie

Dacă latura estetică este pe deplin exploatată, la fel se poate spune și despre modul în care este demonstrată diversitatea modurilor de a folosi piatra naturală. De toate aceste concepte, bine structurate și valorizate spațial, utilitar și ideatic, este responsabil cabinetul de arhitectură Phenomena Design Laboratory, prin arh. Eduard Baicu Stănescu, coordonatorul proiectului: “Showroom-ul PIATRAONLINE încearcă să răstoarne prejudecata conform căreia piatra naturală este un material rece”.

Grija pentru detalii și inventivitatea

“Aleea Conceptelor”, aflată la etaj, explică, sugerează, alătură tipuri de pietre în diferite amenajari clasice, dar și inedite, neconformiste. Finisajele antichizate, periate, buciardate sau mate se arată aici în adevărata lor splendoare, punând în valoare plăci, paneluri, mozaicuri sau obiecte sanitare din piatră naturală, spațiul devenind un adevărat generator de inspirație, sintagmă transformată recent în noul slogan al brandului PIATRAONLINE (vom reveni asupra subiectului). Grija pentru detalii și inventivitatea sunt “coordonatele” principale ale întregului spațiu expozițional.

Astfel, call center-ul este semi-închis cu niște stâlpi rotativi placați cu mozaicuri, imediat lângă acesta un perimetru generos este destinat unui soi de sală de lucru (pentru întâlniri între arhitecți și beneficiari), combinată cu o bibliotecă. Spațiile manageriale și sala de conferințe sunt marcate de culori puternice contrabalansate de un parchet din lemn de tip puzzle.

Diversitatea perspectivelor și îndrăzneala asocierilor se releva în fiecare colț, pentru că găsim și o zonă a lavoarelor, dar și un model de cramă; există un perimetru amenajat în stil colonial, cu șemineu și canapele, destinat clienților, ținând loc de sală de așteptare, dar și un perete de terazzo plin de culoare, inspirat de interioarele orientale.

photo-phenomena-laboratory-img_8684_fin

Mr. Wow – implicare și cordialitate

Și, dacă până acum ați înțeles că spațiul expozițional este doar un loc ingenios amenajat pentru a servi scopurilor sale, v-ați înșelat. Încă de la ușă vă așteaptă o statuetă un pic mai mare decât dimensiunea unui om, cu trasături ușor caricaturizate. Aceasta este mascota Mr. Wow, un personaj prietenos cu un zâmbet larg – simbol al implicarii și al cordialității. Chiar și acest element denotă interesul companiei de a conferi brandului un maximum de indiviualitate și originalitate. Ținem să subliniem preocuparea pentru imagine pentru că foarte rar în acest domeniu companiile se apleacă atât de atent asupra comunicării și personalității brandului propriu.

“Zona Îngerilor”

Intenționat am lăsat la finalul descrierii două colțuri ale show room-ului PIATRAONLINE, două concepte: “Zona Îngerilor” și o reproducere după pasărea lui Brâncuși, ca simbol al libertății,

asupra cărora nu vom intra în amănunte (să nu devoalăm chiar totul pentru cei care urmează să viziteze, măcar de curiozitate, locul!). Aceste concepte reprezintă, chiar și numai prin titulaturi, dovada grijii atât asupra compoziției fizice (designul propriu-zis), dar și asupra mesajului spiritual, pe care s-a consolidat filozofia acestui show room. PIATRAONLINE nu vine și doar declară că piatra are suflet, ci demonstreaza din plin acest lucru prin felul în care expune, dispune și inter-pune diferitele pietre naturale în fața vizitatorului.

photo-phenomena-laboratory-sala-de-intalniri-4

Generator de inspirație

Revenind asupra sloganului “Generator de inspirație”… După cum încercat să demonstrăm, spațiul expozițional este anume conceput ca un îndemn la explorarea calităților pietrei naturale și ca o sursă de inspirație. Sloganul face parte din noua identitate de brand și noua poziționare PIATRAONLINE.

Phenomena Design Laboratory a reușit să transpună și să consolideze în noul pachet grafic conceptul pe care l-a inițiat în amenajarea show room-ului. Amenajare care, trebuie să amintit aici, a fost nominalizată la categoria ”design interior” în cadrul competiției ELLE Decoration Romanian Design Awards, ediția 2016.

Arhitectul Eduard Baicu Stănescu, Phenomena Design Laboratory: ”Am încercat să creăm, în primul rând, un spațiu util, primitor și care să ofere o experiență plăcută clientului. Contează cum te apropii de piatră. Aceasta a fost și ideea principală: să intermediem apropierea dintre vizitator și piatră. Față de piatra naturală trebuie o apropiere la fel de naturală. A fost o provocare complexă, dar ne-a făcut mare plăcere să lucrăm la acest proiect.”

Mariana Constantinescu-Brădescu, Managing Partner PIATRAONLINE: ”Prin acest showroom vrem să subliniem încă o dată că nu suntem doar furnizori de produse din piatră. De aceea ne-am dorit un showroom prietenos și modern în egală măsură. Clienții pot descoperi aici zeci, sute de idei. Fără lipsă de modestie, chiar suntem, după cum spune și noul nostru slogan, un generator de inspirație pentru mulți clienți. Bineînțeles, toată intenția noastră nu s-ar fi putut materializa fără aportul și efortul celor de la Phenomena, cărora le mulțumim încă o dată pentru implicarea totală în acest proiect. Împreună cu ei am reușit să demonstrăm că piatra naturală este un spectacol în sine demn de admirat”

Showroom-ul PIATRAONLINE se află în București, pe Aleea Teișani, nr. 137A.

TwitterFacebookFacebook MessengerGoogle+PinterestLinkedInWhatsApp

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *