Orbis Hotel Group își menține creșterea, după primele 9 luni ale anului 2016 Orbis Hotel Group își menține creșterea, după primele 9 luni ale anului 2016
“În 2016, trimestru după trimestru, am înregistrat progrese în fiecare dintre prioritățile noastre strategice: Performanță, Portofoliu, Echipă, cu impact vizibil atât asupra rezultatelor noastre... Orbis Hotel Group își menține creșterea, după primele 9 luni ale anului 2016
TwitterFacebookFacebook MessengerGoogle+PinterestLinkedInWhatsApp

“În 2016, trimestru după trimestru, am înregistrat progrese în fiecare dintre prioritățile noastre strategice: Performanță, Portofoliu, Echipă, cu impact vizibil atât asupra rezultatelor noastre financiare și operaționale, cât și în ceea ce privește satisfacția clienților. Orbis a profitat din plin de climatul economic favorabil, datorită administrării active a veniturilor, impreună cu eforturile susținute de vânzare și distribuție. Străduindu-ne permanent să ne adaptăm așteptărilor clienților noștri, am obținut rezultate record.” – a declarat Gilles Clavie (foto), Președinte și CEO al Orbis S.A.

Performanța financiară

Rezultatele financiare solide au fost confirmate de creșterea de 8,6% a vanzărilor nete, de pană la 237,2 milioane EUR, și de o creștere de 11,1% a indicatorului EBITDAR, comparativ cu rezultatele primelor 9 luni ale anului 2015. Indicatorul EBITDA operațional s-a ridicat pană la 69,4 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere de 15,0% față de anul precedent. Orbis a obținut rezultate remarcabile și la nivel operațional, ceea ce se reflectă în creșterea indicatorului RevPAR (venituri pe cameră disponibilă) cu +11,0% pană la 39,3 euro, pentru întregul grup. Acest rezultat bun a fost obținut, datorită creșterii cu +8,1% a tarifului mediu al camerei, precum și prin creșterea gradului de ocupare, și a fost vizibil în toate țările din regiune.

Dezvoltarea portofoliului și administrarea activelor

Administrarea activelor și dezvoltarea portofoliului grupului  constituie un pilon important al strategiei Orbis. În al treilea trimestru, Grupul a celebrat deschiderea a două hoteluri proprii: ibis Gdansk Stare Miasto (120 camere) și Mercure Cracovia Stare Miasto (200 camere), ambele beneficiind de certificare verde din partea BREEAM, ceea ce conferă Orbis o poziție de pionier în Polonia, pe acest segment.

Investițiile de capital antrenate de aceste proiecte în intervalul 2014 – 2016 au totalizat 25 milioane de euro. Pentru a consolida poziția de lider a Orbis, echipa de dezvoltare a companiei a semnat patru noi contracte de management sau franciză pentru hoteluri din Polonia, România și Estonia ce cumulează peste 600 de camere.

Aceste contracte contribuie la remodelarea structurii afacerii și cresc vizibilitatea brandurilor hoteliere. Planul de dezvoltare al Orbis rămâne solid, cu 27 de hoteluri (3.100 camere) ce urmează să se deschidă până în 2020. În planurile sale de expansiune, Orbis se concentrează asupra principalelor centre de afaceri și asupra acelor orașe ce constituie porți de acces către tot restul lumii (“key gateway cities”), deschizându-se astfel către piețe noi și promițătoare din regiune, cum ar fi România și Macedonia.

Echipa

Compania nu ar fi obținut aceste rezultate fără angajarea echipelor sale, care dau viață în mod eficient strategiei. Astfel, în ceea ce privește resursele umane, în T3 Orbis s-a concentrat nu numai pe atragerea și menținerea celor mai bune talente, sprijinirea transformării digitale, ci-mai ales-pe crearea și implementarea unei noi culturi, a unui nou stil de conducere, astfel încât Orbis să devină o companie care incurajează inițiativa.

Orbis a înființat un Shadow Comex (comitet executiv din umbră) constând din reprezentanți ai Generației Y, 10 persoane-femei și bărbati, de la hoteluri și din sediul central, dar toți sub 35 de ani. Rolul “Orbis Shadow Comex” este de a aduce o nouă perspectivă, o abordare diferită și idei noi pentru consiliul de administrație al Orbis. Pentru a avea succes și a face Orbis un trendsetter în industria ospitalității, compania are nevoie de o diversitate de gânduri, idei și abordări.

“Atât în al treilea trimestru cât și pe întreg parcursul primelor 9 luni ale anului, Orbis și-a întărit poziția în regiune. Confirm cu tărie capacitatea noastră de a crea valoare pentru acționarii noștri în viitor, pe baza strategiei noastre clare și vizibile, concentrate asupra Performanței, Portofoliului și Echipei. În lunile următoare avem obiective ambițioase pentru a realiza inclusiv transformarea culturală, care să conducă la îmbunătățirea experienței clienților și consolidarea capacitătilor în mediul digital, ce <reinventează> ospitalitatea”.- a sumarizat Gilles Clavie.

Rezultate financiare si operationale

Orbis Hotel Group 9M 2016

like-for-like

9M 2015

like-for-like

change

Operating      
Occupancy rate % 73.2% 71.2% 2.0 p.p.
Average Room Rate without VAT in EUR 53.8 49.7 8.2%
Revenue per Available Room in EUR 39.3 35.4 11.2%
Financial m EUR  
Revenue 237.2 218.5 8.6%
EBITDAR 86.3 77.7 11.1%
EBITDA operating 69.3 60.3 15.0%
Income before tax 42.0 36.8 14.3%

Orbis Hotel Group este cea mai mare rețea de hoteluri din Polonia, cât și din Europa de Est. Orbis cuprinde 120 hoteluri și este singurul licentiatorul pentru toate mărcile Accor în 16 tări: Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Slovenia. Grupul oferă un total de aproape 20.000 de camere. Hotelurile functionează sub mărcile Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Ibis, Ibis Styles și buget Ibis. Aceste branduri, recunoscute în întreaga lume, oferă o calitate a serviciilor la diferite standarde, variind de la lux de 5 stele la hoteluri tip buget de o stea.

AccorHotels este un grup lider la nivel global dedicat turismului și stilului de viată, inovator digital, care oferă experiențe unice în mai mult de 4.000 de hoteluri, stațiuni și reședințe, precum și în peste 2.500 dintre cele mai bune case particulare din întreaga lume. Beneficiind de dublă expertiză în calitate de investitor și de operator, prin diviziile sale HotelServices și  HotelInvest, AccorHotels operează în 95 de tări. Portofoliul său cuprinde branduri de lux recunoscute internațional, inclusiv Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman și Swissôtel; precum și cele mai populare branduri midscale și boutique Novotel, Mercure, Mama Shelter și Adagio; mărcile economice, inclusiv ibis, ibis Styles, ibis buget și mărcile regionale Grand Mercure, Sebel și hotelF1.

Cu o colecție de neegalat de mărci și o istorie de aproape cinci decenii, AccorHotels, împreună cu echipa sa globală de mai mult de 240.000 de femei și bărbati dedicați, are o misiune asumată din inimă: aceea de a face fiecare oaspete să se simtă binevenit. Oaspeții beneficiază de acces la unul dintre cele mai generoase programe de loialitate din lume-Le Club AccorHotels.

AccorHotels este activ în comunitătile locale și s-a angajat la dezvoltare durabilă și solidaritate prin intermediul PLANET 21, un program cuprinzător, ce reunește angajații, oaspeții și partenerii pentru a stimula creșterea durabilă.

Acțiunile Accor SA sunt listate pe bursa Euronext Paris (Cod ISIN: FR0000120404) și tranzacționate în Statele Unite ale Americii pe piața OTC (Cod: ACRFY).

TwitterFacebookFacebook MessengerGoogle+PinterestLinkedInWhatsApp

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *