Hotelierii care nu ofera Wi-Fi vor pierde din clienti in urmatorii ani Hotelierii care nu ofera Wi-Fi vor pierde din clienti in urmatorii ani
E drept, acum 20 de ani tot ce ne doream era o vacanta la mare sau la munte, intr-un hotel cu conditii decente de... Hotelierii care nu ofera Wi-Fi vor pierde din clienti in urmatorii ani
TwitterFacebookFacebook MessengerGoogle+PinterestLinkedInWhatsApp

E drept, acum 20 de ani tot ce ne doream era o vacanta la mare sau la munte, intr-un hotel cu conditii decente de cazare si masa. Lucrurile insa s-au schimbat. Definitia ‘decentei’ a devenit relativa, pensiunea completa, si aceasta, optionala. In schimb au aparut alte cerinte. Ne dorim vacante in locatii deosebite si cu facilitati care sa fie in pas cu noile realitati. Iar realitatea este ca multi dintre noi ne-am obisnuit sa avem mai mereu acces la internet. In ce mod schimba viata si afecteaza timpul aceste modificari de prioritati?

Americanii sunt convinsi ca generatia milenialilor (generatie care a crescut avand tehnologia si accesul la informatie la indemana) va produce schimbari majore in intreaga paradigma a societatii globale, si déjà imprima tendinte si chiar modificari de continut in modul in care sunt livrate in prezent produsele si serviciile din piata.

In industria hoteliera, una dintre cele mai vizibile schimbari este cerinta aproape univoca pentru servicii Wi-Fi gratuite, 55% dintre acestia neacceptand cazari care nu includ posibilitatea de conectare la internet wireless gratuit (vezi SURSA). Este generatia care acceseaza cel mai puternic retelele de socializare, care marcheaza printr-un ‘selfie’ orice schimbare minim semnificativa.

Permanenta conectare la internet atrage si alte modificari comportamentale. Platformele dedicate pot fi accesate oricand, de oriunde, rezervarile se pot efectua direct de pe telefonul mobil si, cu aceeasi viteza, hotelurile primesc aproape in timp real evaluari, note, observatii – care influenteaza in mod direct pozitionarea acestora. Astfel prezenta pe platformele de rezervari (devenita oarecum obligatorie pentru supravietuire) ajuta la ridicarea gradului de ocupare, dar si obliga hotelierul sa reactioneze prompt la piata si cererile acesteia.

Dupa prêt, localizare,  clasa (numarul de stele) si posibilitatea de anulare gratuita, facilitatea de ‘WI-FI gratuit inclus’ este cel mai important criteriu de selectie al unitatilor de cazare incluse intr-o platforma de rezervari. Mai mult decat atat – wi-fi gratuit este, in realitate, singura facilitate solicitata in mod expres, restul criteriilor constituind criterii ce tin de politica sau pozitionarea unitatii de cazare.

Nici Romania nu face exceptie, si fie ca vorbim de consumatori locali sau de de turisti internationali, prezenta unei retele wireless a devenit o cerinta aproape sine-qua-non.

ATRA Doftana este una dintre cele mai apreciate destinatii de tip design hotel din Romania, iar cand am gandit intregul ansamblu de dotari, nici nu ne-am pus problema daca sa oferim sau nu Wi-Fi gratuit turistilor care ne calca pragul! Era evident ca o asemenea facilitate va trebui inclusa in lista de gratuitati, mai ales ca noi am inclus in oferta optiuni de departe mai extinse decat cele asigurate de cele mai multe pensiuni sau hoteluri: posibilitatea de inchiriere gratuita de biciclete, caiac-canoe etc. Multi dintre turisti folosesc Internetul in locatie pentru uz personal sau chiar de business. Peste 50% dintre acestia il folosesc si pentru aplicatii tip Facebook, iar o buna parte inclusiv pentru a da ‘check-in’ sau pentru a posta o fotografie cu locatia sau peisajele de la ATRA. Prin extrapolare am putea spune ca aceasta facilitate constituie indirect si o unealta de marketing, chiar pentru noi, distributia de astfel de postari fiind una dintre cele mai eficiente metode de promovare,” declara Catalina Cioroaba, Manager, ATRA Doftana.  

Investitia unei unitati hoteliere intr-o astfel de facilitate incepe de la 200 de euro si variaza in functie de dimensiunile cladirii si de suprafata zonelor acoperite. Fara indoiala, insa, investitia este o necesitate care se justifica si se amortizeaza moral inca din primele zile sau saptamani. De regula, facilitatea este integrata intr-un ansamblu mai complex care tine de infrastructura IT, oricum necesara in cadrul oricarei unitati de cazare.

Tehnologia a schimbat fundamental multe aspecte ale vietii noastre. In cele mai multe situatii vine sa ofere un confort sporit si o calitate superioara a vietii. La nivel informational, tehnologia actuala lucreaza ca un pol accelerat de comunicare, intreaga comunitate globala fiind interconecata, virtual, dar si practic 24*7. Impactul telefoanelor smart este unul radical: functioneaza ca dispozitiv de comunicare la distanta, portal de informare, comunicare interpersonala si chiar aparat foto. Asa incat infrastructurile din afara spatiilor de lucru trebuie gandite sa permita acelasi acces facil la informatie si, deci, Internet. Recomandam de fiecare data partenerilor si clientilor cu care interactionam sa nu omita nici aspectele legate de securitatea retelelor wireless, un detaliu care devine de la un an la altul tot mai important,” declara Bogdan Sarbu, Brand Manager Fortinet, Veracomp.

Hotelurile care nu vor oferi in urmatorii ani astfel de facilitati – daca nu sunt gandite strict pentru sesiuni de gen ‘retreat’ – risca sa isi piarda semnificativ din clienti, sunt de parere americanii. Nici europenii sau romanii nu au pareri prea diferite. Ecuatiile de calcul sunt relativ simple: cine are bugete suficiente pentru a pleca in vacanta, in principiu va detine un telefon smart, iar un astfel de dispozitiv striga ca vrea acces la Internet: acum, aici, oriunde, oricand.

TwitterFacebookFacebook MessengerGoogle+PinterestLinkedInWhatsApp

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *