Cine este primul român certificat în customer experience? Cine este primul român certificat în customer experience?
Cine este primul român certificat în customer experience și de ce intră această zonă  în atenția top managementului? Institutul de Marketing, în parteneriat cu... Cine este primul român certificat în customer experience?

Cine este primul român certificat în customer experience și de ce intră această zonă  în atenția top managementului? Institutul de Marketing, în parteneriat cu Oxford College of Marketing, începe pe 27 octombrie, pentru prima dată în România,  cursuri de training și certificare internațională în Customer Experience. Deși cursurile se adresează celor cu poziții în marketing, primul profesionist care va avea o certificare în acest domeniu este un antreprenor și manager, Marian Dumitrescu. 

Cine este Marian Dumitrescu? Profesionist 3 în 1

Marian  Dumitrescu este director la compania Field Star, căreia i-a asigurat profit din primul an de existență  și o creștere constantă, în pofida situației economice care nu a fost întotdeauna favorabilă. O explicație ar putea să fie și acela că Marian este un profesionist 3 în 1:  om de marketing cu experiență care a condus departamentul de profil al companiei Coty, antreprenor fondator și manager  al agenției Brands On, devenită ulterior Field Star și  dar și inițiator al unui nou business care mizează pe experiență și pe care-l va lansa curând.

Astazi Fieldstar se numară printre primele agentii de field marketing din Romania, având un portofoliu bogat de clienți, alcătuit  îm principal din  companii multinationale, având previzionată pentru 2016 o cifră de afaceri de aproape 6 milioane de  Euro.

Un alt  secret din spatele succesului său a fost  preocuparea permanentă pentru perfecționare și, în egală măsură, trainingul și motivarea echipei. Pe lângă cursul  pe care îl parcurge acum la Institutul de Marketing și Oxford College of Marketing, la care a înscris și alți oameni cheie alături de care lucrează, Marian a fost înrolat și în  programul de EMBA de la City College/Sheffield University.

„Problema experienței revenea obsesiv în brief-urile clienților noștri, astfel că ne-am propus să ne specializăm pentru ca a-i ajuta și mai mult. Sunt de părere că pregătirea intensă și permanentă a echipei, inclusiv adoptarea si folosirea noilor instrumente de marketing pentru clienți, sunt esențiale în vremurile noastre ”, explică Marian Dumitrescu.

marian_dumitrescu

De ce companiile se orientează către customer experience?

Experiența oferită clienților este cea mai nouă arie a marketingului, pe care se concentrează în prezent cele mai profitabile companii din lume, pentru că aici se pot face, într-adevar, cu instrumentele specifice marketingului, diferențe notabile vizavi de concurență

Customer experience este noua sursă de  avantaj competitiv cu care marile companii din lume își propun să atragă și să păstreze profitabil  clienți. Bine executată, o astfel de abordare, scoate din joc concurența bazată pe preț, problemă cu care se confruntă multe companii când produsele în care au investit devin rapid bunuri de larg consum. Mai mult, puține afaceri își mai permit să rămână în zona tranzacțională. Majoritatea au nevoie de o relație pe termen lung cu clienții lor, abordare care poate reduce și cheltuielile cu comunicarea.  Este dovedit faptul  că este mai costisitor să atragi clienți noi decât să-i păstrezi pe cei actuali.

Concentrarea pe această componentă stă în spatele celor mai profitabile afaceri, fie că sunt mici sau mari. De la un salon de coafură, care înțelege că un moment ratat în relația cu clientul, care poate însemna atunci un minus de doar câteva zeci sau sute de lei, îi poate aduce pe termen mai lung  o pierdere de mii de lei în valoarea de viață,adică  suma totală a serviciilor pe care le-ar fi plătit dacă ar fi rămas fidel companiei. Cele mai mari și profitabile companii din lume, de la Apple, Google, Amazon, Disney la companii mici și antreprenoriale, de la Smartbill, firmă dezvoltată în România care a pornit de la o mică inițiativă privată , focusul pe customer experience are un rol cheie.

Specializare internațională în Customer Experience

Institutul de Marketing, în parteneriat cu Oxford College of Marketing organizează singurele cursuri cursuri de training și certificare internațională în customer experience din România.

Pentru a obține o certificare internațională în customer experience, profesioniștii  trebuie să  parcurgă un program de traning de șase luni, care include atât pregătire teoretică,  dar și practică, având drept context organizația în care lucrează cursanții. Pentru a primi certificarea, vor dezvolta o lucrare, sprijiniți de tutori din  Marea Britanie, cu care vor lucra individual și vor trebui  să obțină o notă de trecere pentru această lucrare de la evaluatorii acreditați ai Chartered Institute of Marketing (CIM). Primul weekend intensiv din program din România are loc la București, pe 29 și  30 octombrie și este susținut de Debbie Pearson, lector al Oxford College of Marketing. Prima promoție care începe trainingul în acestă toamnă va absolvi în martie 2017.

Institutul de Marketing a fost creat în parteneriat cu Oxford College of Marketing și More Marketing Solutions, pentru a oferi sprijin local în România tuturor oamenilor de marketing interesați de performanță profesională la standarde internaționale prin calificări CIM (Chartered Institute of Marketing). Periodic, Institutul oferă acces la resurse de marketing, dar și webinare pe teme de interes din domeniu și susține, din acest motiv și un portal dedicat de resurse, www.marketingfocus.ro.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *