3.500 de euro, suma medie alocată de români pentru pavajul curţilor 3.500 de euro, suma medie alocată de români pentru pavajul curţilor
Suma medie pe care o alocă românii pentru pavarea curţii se situează între 10.000 şi 15.000 de lei, respectiv peste 3.500 euro, suprafaţa amenajată... 3.500 de euro, suma medie alocată de români pentru pavajul curţilor

Suma medie pe care o alocă românii pentru pavarea curţii se situează între 10.000 şi 15.000 de lei, respectiv peste 3.500 euro, suprafaţa amenajată cu acest buget fiind de 150-250 metri pătraţi, reiese din datele Symmetrica, una dintre cele mai mari companii de pe piața locală de pavele şi borduri vibropresate şi cel mai mare producător autohton.

Conform reprezentanților Symmetrica, segmentul persoanelor fizice câştigă tot mai mult teren în business-ul companiei, pe măsură ce clienţii înţeleg avantajele pe termen lung pe care le oferă pavajul, în detrimentul asfaltului. La acest moment, zonele vizate cu precădere de acest tip de investiţie sunt căile de acces, atât cele pietonale, cât şi cele auto.

”Ţinta principală a clienţilor este în primul rând amenajarea practică a accesului auto şi pietonal spre locuinţă. Însă, pe lângă acestea, din ce în ce mai mulţi clienţi îşi doresc pavaj şi în zone de relaxare, precum gradina sau terasa, unde proiectează şi montarea unui grătar”, a declarat Sebastian Bobu, Directorul Executiv al Symmetrica.

În ceea ce priveşte cele mai căutate tipuri de pavele, românii aleg produse colorate, în nuanţe de maro şi portocaliu, cu forme dreptunghiulare. Astfel, potrivit datelor Symmetrica, peste 90% din produsele vândute clienţilor persoane fizice sunt colorate.

Deşi majoritatea clienţilor persoane fizice nu depăşesc bugetul de 15.000 de lei când vine vorba de pavarea curţii, există şi comenzi de produse cu o valoare mult mai mare.

„Cea mai mare comandă, ca valoare, înregistrată anul acesta de Symmetrica pe segmentul rezidenţial, a fost de 300.000 lei, pentru un proiect de amenajare care a presupus pavajul unor suprafeţe mari de grădină, alei de acces auto şi trotuare. În total, a fost amenajată o suprafaţă de peste 1.000 de metri pătraţi, cu produse din gamele Select şi Gradină”, a mai menţionat Sebastian Bobu.

Arhitectul, persoana care face recomandarea privind pavajul

De cele mai multe ori, clienţii de pavaj vin informaţi asupra produsului pe care intenţionează să îl achiziţioneze, în urma recomandărilor unui arhitect. Astfel, majoritatea celor care nu au stabilit iniţial ceea ce urmează să comande, aleg modelul şi culoarea pe loc, în showroom, unde au la dispoziţie toate gamele de produse şi culori.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *