INTERVIU Mihai Bucuroiu, Vegis.ro: Ascultam foarte mult clientii si le analizam reactiile INTERVIU Mihai Bucuroiu, Vegis.ro: Ascultam foarte mult clientii si le analizam reactiile
La 35 de ani Mihai Bucuroiu, fondatorul Vegis.ro, pare sa fi gasit reteta unui business de succes: le ofera romanilor care vor sa traiasca... INTERVIU Mihai Bucuroiu, Vegis.ro: Ascultam foarte mult clientii si le analizam reactiile

La 35 de ani Mihai Bucuroiu, fondatorul Vegis.ro, pare sa fi gasit reteta unui business de succes: le ofera romanilor care vor sa traiasca mai sanatos si sa consume produse naturale, ecologice, vegane, toate instrumentele pentru a-si schimba modul de viata.

Fost manager al Libris.ro – proiect care i-a si deschis apetitul pentru antreprenoriat -, Bucuroiu a reusit in peste 4 ani, alaturi de sotia sa Catalina – cea care a venit cu ideea acestui business – sa duca vanzarile Vegis.ro la peste 1 milion de euro pe o piață a cărei valoare este estimată la 25 de milioane d euro și care crește anual cu până la 15%. Umatorul pas? Livrarile in afara Romaniei.

TheTrends.ro: Care a fost investitia initiala in Vegis?

Mihai Bucuroiu: Investitia initiala a fost de 5.000 de euro, un spatiu in chirie de 80 mp, 2 calculatoare si stoc de 1.000 de produse, dar binenteles ca in primul an a fost nevoie de o permanenta finantare in stocuri si reclama, insa in total nu am depasit 25.000 euro dupa care afacerea a inceput sa se sustina de la sine si nu ne-am mai oprit din trendul ascendent.

TheTrends.ro: De ce ati ales o investitie intr-un magazin online in locul unuia traditional?

M.B: Pentru ca asa putem ajunge la orice client, in orice colt al tarii. Si pentru ca online-ul este domeniul cel mai mare potential de crestere, care ofera o flexibilitate foarte mare si, in special pe nisele de tipul celei a produselor naturiste, in care multe produse nu sunt cunoscute de public, permite experimente si strategii mai flexibile de vanzare si testare a produselor.

TheTrends.ro: Cate produse/branduri aveti in acest moment pe site si cate veti mai introduce in portofoliu?

M.B: Avem peste 5.000 de produse in stoc permanent, livrabil in 24 de ore, de la peste 250 de producatori din Romania sau internationali. Suntem cel mai dinamic site din domeniu. Zilnic echipa noastra de achizitii introduce produse noi in portofoliu. Pe de o parte aducem ce ne cer clientii si pe de alta parte incercam mereu sa aducem ultimele trenduri in domeniu.

Depozit Vegis roTheTrends.ro: Cum ati ales si inca alegeti producatorii? Cati dintre ei sunt romani?

M.B: Principalul criteriu este calitatea. Calitatea produselor si calitatea furnizorului/producatorului. Vegis.ro a pus mereu accent pe calitate si nu pe pret, ci pe relatia win-win cu productorul. Un pret mic de multe ori ascunde si anumite probleme de calitate, nu intodeauna atentie, desi desigur exista si produse excelente la un pret mic.  Primim saptamanl cereri de colaborare insa foarte putine se materializeza, asta pentru ca sunt anumite criterii de calitate si servicii ce trebuiesc respectate pentru a avea o relatie foarte buna de colaborare.

Ascultam foarte mult clientii si le analizam reactiile, astfel ca lunar adaugam producatori noi sau scoatem producatori cu produse fara rulaj. In acest moment ponderea este de 65% producatori romani, 35% producatori straini.

TheTrends.ro: Cat de deschisi au fost producatorii romani pentru  lucra cu Vegis?

M.B: Chiar si dupa aproape 5 ani, in 2016 sunt inca putin producatori care inteleg ca trebuie sa acorde o atentie diferita mediului online si sa sprijine magazinele online care aloca bugete importante de marketing pentru a le face conoscute produsele. Unii ne considera chiar si competitori, nu au departamente specializate pentru online, nu ofera detalii despre produse si nu ofera un suport magazinelor online.

Exista insa si multi care au inteles cat de important este online-ul in anul 2016 investesc in acest domeniu, beneficiaza de o promovare sporita si astfel de vanzari mai mari si o notorietate crescuta a produselor.

TheTrends.ro: Care sunt cele mai bine vandute produse?

M.B: Ca orice piata de desfacere, si piata de produse naturiste tine cont de trenduri. Care pot fi anuale sau sezoniere. Anul acesta fara nici un dubiu vedeta este uleiul de cocos si mierea de Manuka. De asemenea, produsele fabricate in Romania fie ca vorbim de suplimente alimentare sau cosmetice, sunt pe un trend ascendent si se bucura de o popularitate in crestere.

TheTrends.ro: Au fost produse care nu au prins la public? Care au fost motivele?

M.B: Sunt produse care nu prind. Am adus produse foarte populare in Marea Britanie care nu au avut deloc succes. Asta pentru ca pe de o parte piata din Romania este cu 5-10 ani in urma pietelor dezvoltate in acest domeniu si pe de alta parte exista o reticenta a consumatorilor sa incerce produse de care nu au auzit. In general. nu pretul este o problema in Romania, puterea de cumparare este foarte buna, ci lipsa de informare si de incredere.

TheTrends: Vindeti si in strainatate?

M.B: Incepand de anul acesta vom deschide si livrarile internationale, suntem in discutii momentan cu diversi colaboratori in vederea indentificarii celor mai avantajoase solutii pentru acest serviciu.

TheTrends.ro: Care este definitia dvs. despre antreprenoriat?

M.B: Nu cred intr-o definitie a antreprenoriatului. Cred doar ca cel mai important e ca tot ce faci sa o faci cu bucurie si pasiune. Atata timp cat ai aceasta bucurie in suflet si pasiunea care te impinge practic de la spate, nu conteaza cate greseli faci, conteaza mereu ca zi de zi poti sa devii mai bun fara sa concurezi cu nimeni, sa ai incredere in ideile tale si mai ales in echipa ta. Echipa este cel mai de pret lucru.

TheTrends.ro: Care este cheia succesului in afaceri?

M.B: Sa ai curajul sa incerci mereu. Chiar daca esuezi, esecul este doar o lectie care te face mai bun. Sa ai incredere in echipa de langa tine si sa le dai credit si libertate de decizie fara sa incerci sa controlezi totul.

TheTrends.ro: Cum se imbina viata de familie cu business-ul?

M.B: Greu la inceput daca nu ai experienta J Noi, eu si Catalina, avem avantajul de a fi construit impreuna Vegis.ro, amandoi suntem fanii acestui proiect, credem in el si ne dorim sa ducem lucrurile in aceeasi directie. Dar trebuie sa stii cand sa zici stop, trebui sa stii ca e important sa nu uiti de familie si de cei dragi pentru ca ei sunt cei care iti dau forta. Eveniment_Vegis.ro_Smoothie-uri cu pulberi Niavis

TheTrends.ro: Cum arata o zi din viata dvs.?

M.B: Foarte dinamica. Mereu apare ceva… intotdeauna plec cu 5-10 lucruri pe agenda si ajung sa se faca 20. Trezire de dimineata, serviciu 8.30-16.30, apoi sala/miscare si apoi relaxare acasa. Incercam sa pastram acest program, o separare a muncii de sfera personala, pentru ca echilibrul este extrem de important.

Mini-interviu:

TheTrends.ro: Care este destinatia dvs.preferata?

M.B: Portugalia

TheTrends.ro: Ce va inspira?

M.B: Oamenii si misterul vietii

TheTrends.ro: Care este gadget-ul fara de care nu puteti rezista?

M.B: Telefonul mobil

TheTrends.ro: Ce personalitati de business admirati?

M.B: Ii admir pe toti cei care au curaj sa o ia pe acest drum al antreprenoriatului, care au doza de nebunie si dorinta aceea motivatoare de a iesi din zona de confort de a lupta pentru a construi ceva. Cred ca de la fiecare ai ceva de invatat.

TheTrends.ro: Autorul/cartea preferat(a)?

M.B: Robin Sharma

TheTrends.ro: Ultima carte citita.

M.B: Cum sa livrezi fericire – Tony Hsieh

TheTrends.ro: Moto-ul dvs.

M.B: „Never be too busy to be kind.” – Robin Sharma

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *