Starbucks Romania, cele mai mari castiguri de-a lungul țărilor unde AmRest operează brandul Starbucks Romania, cele mai mari castiguri de-a lungul țărilor unde AmRest operează brandul
AmRest, operatorul Starbucks in Romania si cel mai mare grup de restaurante listat la bursă din Europa Centrală, și-a publicat rezultatele financiare pentru prima... Starbucks Romania, cele mai mari castiguri de-a lungul țărilor unde AmRest operează brandul

AmRest, operatorul Starbucks in Romania si cel mai mare grup de restaurante listat la bursă din Europa Centrală, și-a publicat rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului curent. Brand-ul Starbucks este operat de AmRest în baza unui contract de licență începând din luna iunie 2015, când AmRest a achiziționat anteriorul operator Starbucks din România.

Starbucks a intrat pe piața românească în 2007, când a deschis prima cafenea în centrul de retail din București – Plaza România . În prezent, există 21 de magazine Starbucks în țară: 13 în București, unul în Cluj – Napoca, două în Timișoara, două în Constanța, unul în Brașov și două în Iași.

AmRest in cifre:

40 de noi locații deschise în prima jumătate a anului, la care se adaugă achiziția a 144 de cafenele Starbucks în Germania, în mai, numărul total al restaurantelor deținute (incluzând și cafenelele) ridicându-se, la 12 august, la 1.091.

  • Veniturile totale au crescut cu 17,7% la 420 de milioane de euro.
  • Venitul net a avansat cu 17,2% la 58 de milioane de euro.
  • Câștigurile dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare (EBITDA) au crescut cu 22,8% la 56 de milioane de euro.
  • Ca procent din veniturile totale, câștigurile ajustate dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare sunt la 13,8%.
  • Profitul net a crescut la 17 milioane de euro.

Henry McGovern, președintele boardului AmRest a declarat: „Sunt foarte bucuros să prezint creșteri record în cadrul grupului AmRest. Rezultatele raportate pentru prima jumătate a anului 2016 reflectă trenduri pozitive atât în ceea ce privește veniturile, cât și la nivel de profitabilitate. Creșterea dinamică a rețelei noastre a jucat mereu un rol semnificativ în dezvoltarea business-ului AmRest. Datorită creșterii organice și accelerate pe acest segment (40 de lansări în primele șase luni ale anului) și pe fondul unei strategii bine planificate și executate de fuziuni și achiziții, AmRest a reușit să depășească cifra de 1.000 de restaurante în al doilea trimestru al anului. Avansul total a fost stimulat și de trendurile ascendente manifestate în toate liniile și brandurile din grupul nostru.  Un rezultat direct a fost că vânzările consolidate au crescut, în al doilea trimestru, cu 20,7% la aproape 229 de milioane de euro. În plus, veniturile din prima jumătate a anului au avansat cu 17,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 420 de milioane de euro.”

„De asemenea, macro trendurile ascendente dublate de situația stabilă pe piețele de mărfuri și coroborate cu o îmbunătățire a eficienței la nivel de costuri au generat profitabilitate record în trimestrul al doilea, când câștigurile dinainte de dobânzi, taxe,  depreciere și amortizare au ajuns la aproape 30 de milioane de euro, cele mai ridicate din istoria AmRest”, a mai spus Henry McGovern.

„În plus, a mai spus McGovern, câștigurile dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare pe primul semestru al anului au fost cu 22,8% mai mari decât în perioada similară a anului trecut, ajungând la 56 de milioane de euro.  Pe fondul veniturilor în creștere, al îmbunătățirii costurilor operative, dar și datorită unor costuri de finanțare relativ reduse, profitul net destinat acționarilor AmRest a avansat cu 40,2% la 8,5 milioane de euro în cel de-al doilea trimestru al acestui an.”

„Asemenea perioadelor trecute, o creștere semnificativă în profitabilitate a fost generată de performanțele de pe piețele din Europa Centrală și Spania, mai ales ale brandurilor KFC, Starbucks și La Tagliatella. Rezultate excepționale s-au înregistrat și în Republica Cehă, unde câștigurile ajustate dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare au ajuns la 19,5% în cel de-al doilea trimestru al anului. În Ungaria, pe fondul unei creșteri susținute a vânzărilor, câștigurile dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare au avansat cu 44,4%.

În România, soliditatea brandului Starbucks și expertiza AmRest în dezvoltarea de cafenele au fost factorii principali de creștere a profitabilității. Astfel, aici câștigurile ajustate dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare au depășit 25% în trimestrul al doilea al anului, fiind cele mai ridicate de-a lungul tuturor țărilor unde AmRest operează brandul Starbucks.

Profitabilitatea grupului a fost impulsionată și de performanța financiară înregistrată de brandul La Tagliatella în Spania. Trendurile ascendente din piață, alături de noi lansări și însănătoșirea marginilor de profit, atât în vechile, cât și în noile locații, au generat rezultate record pentru grup în prima jumătate a anului.

În Rusia, însă, business-ul care include lanțuri de restaurante rămâne sub semnul provocării, mai ales pe fondul condițiilor economice și politice nefavorabile. Totuși, în ultimele luni s-au putut observa și aici semnele unei stabilizări a pieței. În cel de-al doilea trimestru am putut observa o creștere puternică a vânzărilor și a câștigurile dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare, de 19,4% și respectiv 8,3%, mai ales pe fondul unei dezmorțiri a pieței, dar și datorită reducerilor chiriilor și a cheltuielilor generale și administrative. În plus, în prima jumătate a anului AmRest a deschis în regiune 10 noi restaurante și ne așteptăm ca activitatea aici să urmeze un trend ascendent pe fondul îmbunătățirii condițiilor la nivel macro.

În mai 2016, AmRest a achiziționat lanțul de 144 de cafenele Starbucks din Germania. Să devenim operatorii celui mai mare brand de cafea din lume într-o piață foarte dezvoltată este pentru noi o mare oportunitate de creștere și viitoare expansiune. Achiziția din Germania e un semn clar de încredere în capacitatea noastră de a fi lider pe piața operatorilor de restaurante. Credem că potențialul pieței locale din Germania, coroborat cu experiența noastră vastă pe segmentul de cafenele, va aduce o îmbunătățire a profitabilității brandului.

De câteva trimestre încoace AmRest își întărește constant poziția de lider pe piața restaurantelor. Creșterea semnificativă a rețelei, dar și îmbunătățirea profitabilității au la bază o strategie consistentă de execuție susținută de trei piloni: Oameni-Brand-Rețea. Privind înainte, cred cu tărie că vom câștiga plus valoare mergând pe aceeași strategie de dezvoltare.”

Perspective

Performanța excepțională din primul semestru al anului, dublată de creșterea exponențială a vânzărilor și profitabilității, va continua să genereze rezultate financiare bune.  Asemenea anilor trecuți, ne așteptăm ca cea de-a doua jumătate a anului să înregistreze rezultate financiare mai puternice decât în primele șase luni.

Rămânem consecvenți în planul nostru de a lansa 140 de noi restaurante anul acesta, mai ales că vom accelera ritmul deschiderilor în locații alese cu grijă.  Cheltuielile de capital în 2016, excluzând fuziunile și achizițiile, ar urma să fie undeva la nivelul de 105-117 milioane de euro.

Anul acesta, portofoliul AmRest a fost îmbogățit cu 144 de noi cafenele Starbucks în Germania, iar acum ne concentrăm pe integrarea acestui business în structura grupului  și  pe îmbunătățirea marginilor operative. Plecând de la premisa că există încă loc de creștere pe piața din Germania, ne așteptăm ca importanța brandului Starbucks în grupul nostru să crească. La asta se va adăuga și numărul mare de noi lansări în Europa Centrală, dar și recenta intrarea pe piața din Slovacia a brandului Starbucks, în mai 2016.

AmRest va continua să își întărească poziția de lider ca operator de restaurante pe piața din Europa, datorită unei creșteri organice generate de politica de fuziuni și achiziții care va contribui la expansiunea portofoliului curent. Extinderea rețelei noastre va fi susținută și de investițiile suplimentare în platforme digitale, dar și în noi canale – cum ar fi KFC Delivery – și în noi formate de restaurante, cum este ultima lansare de succes a unui restaurant Pizza Hut Express în Polonia.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *