Nicoleta Schroeder, General Manager Uber România: Cererea din prima săptămână de la Cluj a fost de 4 ori mai mare decât în Praga Nicoleta Schroeder, General Manager Uber România: Cererea din prima săptămână de la Cluj a fost de 4 ori mai mare decât în Praga
Reprezentanâii Uber România sunt de părere că lansarea Uber în Cluj a fost una din cele mai de succes lansări ale Uber din Europa Centrală... Nicoleta Schroeder, General Manager Uber România: Cererea din prima săptămână de la Cluj a fost de 4 ori mai mare decât în Praga

Reprezentanâii Uber România sunt de părere că lansarea Uber în Cluj a fost una din cele mai de succes lansări ale Uber din Europa Centrală și de Est. Nicoleta Schroeder, General Manager Uber România susține că în prima săptămână cererea pentru serviciul Uber a fost de patru ori mai mare comparativ cu prima săptămână a Uber în Praga, unul din orașele turistice de top ale Europei.

Nicoleta Schroeder spune într-un scurt interviu că există actori privați cu interese personale care ar dori ca lucrurile să rămână neschimbate, în detrimentul consumatorilor și al orașului. În urma incidentelor care au avut loc în ultimele zile, reprentantul companiei răspunde astfel.

Ce s-a întâmplat de fapt la Cluj?

În noaptea de duminică spre luni, mai mulți șoferi parteneri Uber au fost intimidați și agresați de șoferi de taxi, iar patru dintre ei amendați cu 25.000 lei. Consideram că modul în care s-au desfașurat lucrurile ridică mari semne de întrebare cu privire la legitimitatea demersului, iar aceste nereguli vor fi investigate de persoane abilitate în perioada imediat următoare. În plus, partenerii noștri au fost amendați conform unei legi care nu reglementeaza însă Uber – un serviciu nou, foarte diferit de celelalte opțiuni.

Condamnăm ferm astfel de acțiuni de intimidare ale partenerilor noștri, mai ales când pun în pericol siguranța fizică a pasagerilor și a șoferilor parteneri.

Uber își susține partenerii în aceste cazuri?

Da, suntem alături de partenerii noștri 100% și nu ne vom da înapoi din a-i ajuta în orice mod este nevoie. Pot conta pe noi. Serviciul Uber, peste tot în lume, are succes dacă partenerii noștri au succes.

Care e viitorul Uber la Cluj?

Vom continua să oferim în Cluj Napoca un serviciu sigur și de încredere. Suntem gata să contribuim la un oraș mai sigur, mai prietenos cu turiștii, și la servicii de transport transparente și sigure. Suntem gata să oferim șoferilor din Cluj Napoca oportunitatea să devină micro-antreprenori cu mașina lor. Și, nu în ultimul rând, suntem pregătiți să contribuim, alături de parteneri locali, pentru a face Clujul mai dinamic și mai competitiv decât este deja.

Care e statutul legal al Uber în Romania?

Inovația precede legislația. Credem că e important să respectăm legea, la fel cum este important ca legile să respecte inovația și progresul. Uber este un serviciu inovator, încă nereglementat – este o aplicație de mobil care pune în legătură pasageri cu șoferi parteneri, persoane care își împart mașina personală ocazional pentru a-și acoperi costurile mașinii sau pentru a face un venit în plus.

Uber reprezintă încă o opțiune la modalitățile de transport urbane existente. Conform unui studiu realizat de IMAS, șoferii parteneri Uber apreciază în mod special flexibilitatea – poți face asta când și cât vrei, nu există obiective sau orar. În București, partenerii sunt persoane educate, tinere și de vârsta medie (72% au între 21 și 40 de ani și aproape 70% au studii superioare). Partenerii Uber au ocupații diverse: 37% sunt antreprenori sau liber profesioniști, 31% au un serviciu full-time, în timp ce 22% nu au o altă sursă de venit și conduc cu Uber în timp ce sunt în căutarea unui loc de muncă.

Funcționăm în România și alte 20 de state europene. În lume, în peste 450 de orașe din peste 75 de țări. Există un demers de reglementare la nivelul mai multor state europene, în linie cu recomandările Comisiei Europene, care spune că serviciile ca Uber nu trebuie interzise, dimpotrivă, ar trebui încurajate și reglementate corespunzător. Și în România, Uber se întâlnește cu autorități locale și centrale pentru a prezenta ce este Uber, cum ajutăm orașele și de ce considerăm că este important să existe o legislație care să cuprindă și aceste servicii noi. Ne bucură deschiderea pe care am întâlnit-o până acum și suntem încrezători că România se va alătura țărilor progresive, care creează un cadru legislativ menit să încurajeze inovația și economia colaborativă.

Infografic - Uber @ Untold-01

Uber la Untold

Uber a sosit la Cluj pe 4 august, la timp pentru a servi orașul în timpul Festivalului Untold, când peste 300.000 de oameni din România și din afara țării au venit în Cluj la unul din cele mai importante festivaluri din regiune. 85% din cursele cu Uber în această perioadă au fost făcute de turiști din 118 orașe din peste 25 de țări. În topul orașelor cu cei cei mai mulți utilizatori de Uber care au venit la Untold au fost Londra, Paris și San Francisco.

Oamenii au ales Uber mai ales pentru a ajunge în siguranță acasă, după concerte. Orele de vârf la Uber au fost în zilele cu festivalul Untold de la 3 până la 7 dimineața. În ciuda orelor târzii, utilizatorii de Uber din Cluj au fost atenți: doar trei obiecte au fost raportate pierdute în Uber și recuperate apoi: două perechi de chei și un portofel.

Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, cu scopul a rezolva o problema simplă – cum poți comanda o cursă la atingerea unui buton. Șase ani și peste un miliard de curse mai tarziu, Uber își propune să rezolve o provocare și mai mare: reducerea poluării și a aglomerației urbane, aducând mai mulți oameni în mai puține mașini. Din februarie 2015, Uber este şi în România, în Bucureşti, cu trei servicii: uberX, UberSELECT şi Uber Child Seat.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *