Destinatiile europe si companiile aeriene low cost, principalele alegeri de travel ale romanilor in primele 6 luni din 2016 Destinatiile europe si companiile aeriene low cost, principalele alegeri de travel ale romanilor in primele 6 luni din 2016
Romanii calatoresc pe tot parcursul anului, dar ce au ales si cand anume in primele 6 luni ale acestui an? Agentia de turism online... Destinatiile europe si companiile aeriene low cost, principalele alegeri de travel ale romanilor in primele 6 luni din 2016

Romanii calatoresc pe tot parcursul anului, dar ce au ales si cand anume in primele 6 luni ale acestui an? Agentia de turism online tripsta, unul dintre cei mai mari jucatori de pe acest semgment, ne-a pus la dispozitie o serie de date care analizeaza alegerile turistilor romani si obiceiurile de rezervare ale acestora.

Astfel, pe primele 5 pozitii in topul preferintelor romanilor pentru destinatii internationale, in aceasta prima jumatate de an Atena a fost prima optiune, urmata de Londra, Roma, Amsterdam si Istanbul. In acelasi timp, destinatiile domestice catre care au calatorit cel mai des au fost Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Oradea si Suceava (Salcea).

In ce priveste alegerile facute de utilizatorii reprezentativi pentru anumite generatii, exista un mix intre destinatii domestice si internationale, Bucurestiul fiind alegerea numarul 1 atat pentru Generatia Y cat si pentru cei peste 65 de ani, diferentele aparand in ce priveste alegerile pentru urmatoarele destinatii din top. Generatia Y a ales Londra, Amsterdam, Roma, Atena si Berlin pentru urmatoarele locuri, in timp ce calatorii cu peste 65 de ani au ales pentru locurile 2-5 ale destinatiilor lor de calatorie Atena, Roma, Iasi si Berlin.

In ce priveste destinatiile cele mai rezervate in lunile analizate, Roma este destinatia preferata in lunile martie, aprilie si mai, Istanbul alegerea pentru ianuarie si iunie si Londra destinatia lunii februarie.

Barbatii au fost in continuare responsabili pentru majoritatea rezervarilor realizate in aceste 6 luni, reprezentand 59.9% din totalul rezervarilor, in timp ce femeile au finalizat dar 40.1% din ele.

Urmand tendinta observata de anul trecut, procentajul rezervarilor realizate de pe dispozitive mobile in perioada analizata a crescut cu 25%, ajungand sa reprezinte 20.5% din totalul rezervarilor, comparativ cu primele 6 luni din 2015 cand reprezentau doar 16% din total.

In timp ce Tarom a fost cea mai folosita linie aeriana pentru rezervarile facute de catre romani in perioada dintre ianuarie-iunie 2016, liniile aeriene low cost au ocupat urmatoarele 4 locuri, romanii alegand Ryanair, Blue Air, Wizzair and Air Berlin pentru calatoriile lor.

Romanii si-au planificat calatoriile cu ceva timp in avans, timpul mediu dintre rezervare si calatorie fiind de 36 de zile. Totodata, luna ianuarie a fost cea in care s-au realizat cele mai multe rezervari, la polul opus, cu cele mai putine rezervari aflandu-se luna iunie.

In ce priveste sumele cheltuite pe calatorii, costul mediu al rezervarilor a fost de 181 Euro, cea mai ieftina a costat 12.99 Euro (pentru o calatorie la Milano) iar cea mai scumpa calatorie rezervata de romani in prima jumatate a acestui an a fost in valoare de 2.416,86 Euro pentru o calatorie la Palanga (Lituania),  aproape jumatate din valoarea celei mai scumpe rezervari facute de un roman in aceeasi perioada in 2015, in valoare de  4.123 Euro si care a fost chletuita pentru o calatorie la Kinshasa, Congo.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *