Dieta ideală pe timp de vară Dieta ideală pe timp de vară
Dieta pe timp de vară nu necesită prea mult efort. Odată cu venirea căldurii, apetitul este mai uşor de controlat deoarece organismul nu mai... Dieta ideală pe timp de vară

Dieta pe timp de vară nu necesită prea mult efort. Odată cu venirea căldurii, apetitul este mai uşor de controlat deoarece organismul nu mai are nevoie de un aport mare de calorii. Astfel, este recomandat să alegem preparate uşoare şi să consumam cât mai multe lichide. Putem scăpa de kilogramele în plus şi putem să ne îmbunătăţim starea de bine. Cum alegem dieta perfectă pe timp de vară?

Consumaţi mai multe fructe şi legume şi mai puţine proteine

O dietă adecvată pe timp de vară trebuie să includă fructe şi legume de sezon, proaspete. În această perioadă fructele şi legumele au un conţinut bogat de vitamine şi minerale (vitamina C, E, beta caroten, magneziu, potasiu, sodiu şi zinc). Pe lângă faptul că sunt gustoase, au puţine calorii şi pot fi consumate fără prea multe limite.

„Fructele şi legumele sunt uşor accesibile şi permit diversificarea dietei. Le putem include în alimentaţie atât crude, în formă naturală, cât şi procesate. În zilele caniculare trebuie să alegem preparate uşoare cum ar fi salatele, în special cele obţinute din legume crude, care sunt săţioase, dar nu lasă senzaţie de greutate în stomac. Fructele sau legumele pot fi înlocuite cu sucuri proaspete. Un pahar de suc consumat în fiecare zi aduce aceleaşi beneficii ca atunci când sunt servite în formă naturală” – menţionează Şerban Damian, expert al campaniei “Sucuri şi mousse-uri – Vitamine într-o formă avantajoasă”

Pe timp de vară este recomandat să consumăm preparate care conţin legume, limitând astfel proteinele animale. Excesul acestora şi acizii graşi saturaţi prezenţi în carne se vor depune sub formă de kilograme în plus. Cu toate acestea, nu este recomandat să renunţăm la carne complet, ci putem alege tipuri de carne slabă, uşor de digerat, cum ar fi cea de vită sau cea de pasăre.

Aveţi grijă să vă hidrataţi suficient

Chiar dacă iubim vara, căldura poate fi uneori o reală provocare. Rețineți că la temperaturi de peste 30 de grade, o dietă adecvată care include o mulţime de lichide este esenţială pentru a păstra echilibrul de fluide din organism. Pentru a limita riscul de deshidratare consumaţi cantităţi adecvate de apă minerală sau plată. Totuşi, apa chiar dacă hidratează organismul, nu conţine vitamine, însă conţine microelemente care asigură hidratarea celulară optimă. Un microelement important pentru hidratarea celulară este potasiul, care este prezent în fructe, în special în banane, dar şi în legume, cum ar fi roşiile. De exemplu, sucul de roşii are un conţinut bogat de potasiu.

„O idee bună pe timp de vară este să bem sucuri reci din fructe şi legume deoarece sunt o sursă bogată de valori nutritive şi microelemente. Alegeţi sucuri 100% care nu conţin zahăr sau alţi aditivi artificiali. Este recomandat să beţi cel putin 1.5 litri de lichide şi cel putin 2 litri în zilele călduroase şi e important să reţineţi că fructele şi legumele conţin apă”  – adaugă Şerban Damian.

Renunţaţi la gustările grele

Dacă ţineţi la sănătate, la forma fizică şi la starea de bine, trebuie să renunţaţi la gustările grele, bogate în calorii. Înlocuiţi-le cu preparate pe bază de legume sau cu produse lactate precum iaurtul, kefir-ul sau chiar laptele. Acestea o sursa excelentă de probiotice care contribuie la îmbunătăţirea digestiei.

Completaţi dieta cu mişcare fizică

Cele mai bune rezultate sunt obţinute atunci când îmbinăm dieta cu mişcarea fizică. Chiar şi la o simplă plimbare, ne încordăm muschii şi astfel, ardem calorii. Aceasta este cea mai simplă cale de a scăpa de kilogramele în plus şi de a ne îmbunătăţi condiţia fizică, dar şi sănătatea.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *