Tips & Tricks: Cum îi determinăm pe copii să mănânce fructe şi legume? Tips & Tricks: Cum îi determinăm pe copii să mănânce fructe şi legume?
Familiarizarea copilului cu noi gusturi înseamnă deschidere către consumul de fructe şi crearea de obiceiuri pentru a avea o alimentaţie echilibrată. Sucurile şi mousse-urile... Tips & Tricks: Cum îi determinăm pe copii să mănânce fructe şi legume?

Familiarizarea copilului cu noi gusturi înseamnă deschidere către consumul de fructe şi crearea de obiceiuri pentru a avea o alimentaţie echilibrată. Sucurile şi mousse-urile din fructe şi legume sunt o modalitate excelentă pentru diversificarea alimentaţiei şi joacă un rol important în perioada de dezvoltare a copilului.

Fructele şi legumele sunt baza unei alimentaţii echilibrate!

Lipsa legumelor este una dintre cele mai frecvente greşeli în ceea ce priveşte nutriţia copiilor. Legumele sunt o sursă importantă de vitamine (B, C, beta caroten), minerale (potasiu, magneziu, calciu, mangan, cupru, zinc, molibden) şi celuloză [1] – informează WHO. Aceste elemente au un rol esenţial pentru imunitatea copilului în lupta cu infecţiile şi asigură o doză corespunzătoare de energie.

Prin urmare, educația asupra consumului de fructe și legume, precum și obiceiurile alimentare sunt foarte importante pentru copii. Din păcate, copiii au tendinţa de a alege doar fructele și legumele cu care au fost familiarizaţi, de aceea este foarte greu să-i convingem să încerce arome noi. Ce puteţi face pentru a nu creşte un copil mofturos?

Moduri sigure de a determina copiii să mănânce

Există multipli factori care îi determină pe copii să respingă consumul anumitor produse. Prin urmare, este dificil să oferi soluţii simple, însă există câteva principii fundamentale care pot reduce riscul de a avea un copil mofturos şi poate chiar bolnăvicios. Iată sfaturile oferite de Şerban Damian, specialist în nutriţie sportivă, specializare obţinută printr-un program internaţional organizat de către Comitetul Olimpic Internaţional, dedicat medicilor şi condus de specialişti în nutriţie din cele mai mari universitaţi ale lumii:

  1. Parinţii trebuie să decidă când, unde şi ce anume va mânca copilul, iar acesta va decide ce cantitate va consuma.
  2. Serviţi masa într-o încăpere liniştită şi determinaţi copilul să se aşeze pe scaun. Nu îi distrageţi atenţia.
  3. Păstraţi un interval de 3-4 ore între mese şi nu-i oferiţi copilului gustări.
  4. Sugeraţi produse diferite şi nu renunţaţi atunci când copilul refuză să le consume.
  5. Oferiţi-i porţii mici (de exemplu cât mărimea mânuţei acestuia).
  6. Recompensaţi copiii atunci când consumă un alt timp de mâncare (o promisiune ar putea funcţiona pentru un copil mic şi o jucărie pentru un copil mai mare).
  7. Nu folosiţi ca premiu/recompensă mâncarea.

Sucuri şi mousse-uri pentru toată lumea

Introducerea de arome şi consistenţe noi, cât şi creşterea porţilor de mâncare poate îmbogăţi dieta copilului cu nutrienţi importanţi. Dacă copilul nu vrea să mănânce fructe şi legume, o alternativă pot fi sucurile şi mousse-urile din fructe şi legume deoarece acestea reprezintă o sursă naturală de vitamine, acizi organici, celuloză şi micoelemente. Datorită consistenţei, formei, care le face uşor de servit şi aromelor diversificate, sucurile şi mousse-urile sunt ideale pentru copii.

Chiar dacă unii părinţi se tem să aleagă sucuri şi mousse-uri din magazine, considerând că acestea conţin conservanţi și agenți de colorare, Şerban Damian ne asigură ca aceste temeri nu au nicio bază.

Cum ii determinam pe copii sa manance fructe si legume 2

 „Am observat parinţi care doresc să-şi hrănească copiii într-un mod sănătos, însă pentru că se tem de zahăr şi de conservanţi, nu le oferă sucuri şi mousse-uri. Întotdeauna am susţinut că aceasta nu este o atitudine corectă. În conformitate cu reglementările legale este interzisă adăugarea de coloranţi, arome artificiale sau îndulcitori în sucurile 100%. Mousse-urile 100% – nu conţin conservanţi, zahăr, sirop sau orice aditivi artificiali, însă acestea conţin vitamine şi alte microelemente nutritive. Consumul de sucuri sau mousse-uri cu diferite arome poate fi o modalitate simplă şi eficientă de a completa în mod natural dieta copiilor cu ingrediente valoroase din fructe sau legume.”

Efectele pozitive ale unei nutriţii corespunzătoare sunt observate abia după o anumită perioadă de timp, de aceea se recomandă ca o dietă bogată în fructe şi legume să fie introdusă încă din copilarie. Reţineţi însă că, obişnuirea cu arome noi este un proces indelungat ce presupune introducerea de produse noi în mod constant.

Campania „Mousse şi suc 100%! aici sunt vitaminele isteţe” este finanțată de Uniunea Europeană și Polonia, precum şi de Fondul pentru Promovarea Fructelor şi a Legumelor și a membrilor KUPS.

—————————————————————————————————————–

[1] Vitamine şi minerale necesare în nutriţie – FAO/WHO  [http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/42716/1/9241546123.pdf]

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *