Drepturile pasagerilor: zbor întârziat, anulat sau suprarezervat? Cum îți poți lua banii înapoi Drepturile pasagerilor: zbor întârziat, anulat sau suprarezervat? Cum îți poți lua banii înapoi
Ne pregătim pentru a pleca în vacanța mult visată, sau poate suntem deja pe o plajă cu un cocktail în mână. În orice situație,... Drepturile pasagerilor: zbor întârziat, anulat sau suprarezervat? Cum îți poți lua banii înapoi

Ne pregătim pentru a pleca în vacanța mult visată, sau poate suntem deja pe o plajă cu un cocktail în mână. În orice situație, ar fi bine să ne informăm asupra drepturilor noastre ca și clienți ai companiilor aeriene, iar în cazul unui incident care ne va ridica puțin tensiunea, să avem toate informațiile necesare pentru a putea acționa în consecință.

Zbor întârziat, anulat sau suprarezervat? Specialiștii momondo.ro, un motor independent de căutare a ofertelor de călătorie ne spun dacă avem dreptul la compensație și în ce condiții putem beneficia de aceasta pe baza „Ghidului Compensațiilor”.

Ți-ai făcut bagajele, ai parcurs un drum lung până la aeroport, ești cu pașaportul în mână, ai trecut de check-in, ești atât de aproape de vacanța mult dorită și afli că zborul tău întârzie, a fost anulat sau este suprarezervat. Specialiștii momondo.ro au parcurs toate informațiile despre compensație disponibile și au creat un infografic despre drepturile pe care le ai în aceste situații.

Depunerea plângerii

Există două abordări atunci când faci o plângere pentru a obține compensație de la compania aeriană. Poți s-o faci tu sau poate s-o facă altcineva pentru tine – majoritatea firmelor care se ocupă de acest serviciu câștigă bani doar dacă îți obțin compensația și atunci ei îți vor cere o taxă plus un anumit procent din sumă.

A urca sau a nu urca în avion, aceasta este întrebarea

Uneori, oamenii nu mai ajung la zborul lor și, pentru a nu rămăne locuri libere în avion, companiile aeriene suprarezervă, adesea, locurile. Atunci când se întâmplă să fie prezenți toți pasagerii, unii dintre aceștia sunt refuzați la îmbarcare și sunt redirecționați către un zbor alternativ dar, înainte să le fie refuzată îmbarcarea, sunt chemați și alți voluntari. Ia în considerare următoarele aspecte înainte să te oferi voluntar: airplane

  • Uneori, compensația în cazul refuzului la îmbarcare împotriva voinței tale este mai bună decât compensația pentru pasagerii care se oferă voluntari. Poți oricând să ceri o compensație mai mare dacă nu ești mulțumit.
  • Ce se întâmplă dacă nu poți ajunge la zborul care ți-a fost oferit?
  • Îți vor fi acoperite cazarea și celelate costuri dacă trebuie să iei un zbor din ziua următoare?
  • Întreabă dacă primești imediat compensația (verifică, de asemenea, maximul pe care îl poți primi) și care sunt documentele de care ai nevoie ca să depui o plângere.

Excepții de la regulă

În caz de „circumstanțe excepționale”, nu ai dreptul la compensație. Din fericire, cazuri precum războiul, tulburările politice și dezastrele naturale nu se întâmplă prea des. Celelalte excepții de la regulă sunt: dacă ai fost informat cu cel puțin două săptămâni înainte de data plecării că zborul este anulat sau dacă ți-a fost oferit un zbor alternativ pe aceeași rută, cu un orar asemănător. Totuși, ai dreptul la rambursarea întregului preț al biletului sau a părții neutilizate din bilet, un zbor alternativ cât de repede posibil sau reprogramarea zborului la o dată ulterioară aleasă de tine.

Ești în avion, dar nu pleci nicăieri

Nu este plăcut să aștepți în avion. Atât în Uniunea Europeană cât și în Satele Unite ale Americii există o limită de timp pentru cât de mult poți sta fără apă, mâncare, acces la toaletă și cât de mult poți fi ținut în avion.

În UE, dacă zborul tău este în așteptare pe pistă mai mult de o oră, poți cere să folosești toaleta și apă de băut. Dacă aștepți mai mult de cinci ore, ai dreptul să ceri să fii coborât din avion. Regulamentul de compensație pentru întârzierea zborului se aplică și în acest caz. În SUA, pentru zborurile internaționale există o limită de patru ore pentru întârzierile pe pistă și o limită de trei ore pentru zborurile interne. Regulile nu se aplică atunci când este o problemă de siguranță sau de securitate, caz în care avionul nu poate ajunge la poartă (aceleași excepții de la regulă se aplică și în UE). Companiile aeriene trebuie, totuși, după două ore, să ofere apă și mâncare, de asemenea, toalete funcționale și orice tratament medical necesar.

Asigurare de călătorie și carduri de credit

Cheltuielile personale ar putea fi acoperite de asigurarea ta de călătorie și/sau de cardurile tale de credit. Multe bănci oferă, pe lângă carduri, și pachete de asigurări care te protejează. Ai grijă ca, înainte să îți cumperi biletul de avion, să verifici din nou atât pachetul tău de asigurări de la bancă, cât și asigurarea ta de călătorie.

Zborurile mele au fost achiziționate ca parte dintr-un pachet – care sunt drepturile mele?

În UE ești protejat de regulamentul din 1990, referitor la pachetul de servicii pentru călătorii, vacanțe și circuite. În principiu, dacă vacanța ta este anulată poți:

  • Să accepți o vacanță alternativă la același standard sau unul mai bun.
  • Să accepți o vacanță alternativă la un standard scăzut și să ceri diferența preț.
  • Să anulezi vacanța și să-ți primești banii înapoi.

„În această perioadă a anului mulți dintre noi suntem preocupați de pregătirea vacanței ideale, am cumpărat deja sau urmează să cumpărăm biletele de călătorie și, astfel, credem că intervalul de timp ales va rămâne cu siguranță cel planificat de noi. De câte ori, însă, ne-am gândit că acest plan se poate schimba fără voia noastră și asta fix când ne pregătim de îmbarcare sau cu puțin timp înainte să ajungem la aeroport? momondo a creat Ghidul Compensațiilor pentru a ajuta călătorii să ia în calcul aceste situații și să știe cum le pot rezolva în mod favorabil și ușor”, a declarat Mircea Giurcă, Online Marketing Manager momondo România.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *