Rețeaua DONA mizează pe francize. Care sunt costurile deschiderii unei farmacii? Rețeaua DONA mizează pe francize. Care sunt costurile deschiderii unei farmacii?
Acţionarii grupului DONA anunţă o schimbare strategică majoră care vizează extinderea rețelei de farmacii printr-un sistem de franciză.  Partenerii care aleg să-și desfășoare activitatea... Rețeaua DONA mizează pe francize. Care sunt costurile deschiderii unei farmacii?

Acţionarii grupului DONA anunţă o schimbare strategică majoră care vizează extinderea rețelei de farmacii printr-un sistem de franciză. 

Partenerii care aleg să-și desfășoare activitatea sub brandul „Farmacia DONA” primesc acces la un set de instrumente esențiale pentru dezvoltare, acumulate în mulți ani de experiență şi încercări: apartenenţa la un brand mediatizat constant, capabil să crească real traficul de pacienţi în farmacie, proceduri de lucru eficiente şi automatizate, programe de evaluare şi dezvoltare continuă pentru farmaciști şi asistenţi, condiții comerciale avantajoase, activităţi de marketing şi merchandising negociate profesionist cu producătorii de medicamente şi suplimente alimentare, suport pentru eficientizarea activităţii și consultanță de management.

De asemenea, farmaciile partenere pot implementa designul modern specific brandului „Farmacia DONA”, gândit special de o echipă de experți în arhitectura de retail pentru a asigura o atmosferă cât mai plăcută și confortabilă pentru pacienți, cu spații și fluxuri menite să favorizeze interacțiunea acestora cu farmaciștii.

Pentru intrarea în sistemul de francizare „Farmacia DONA” poate candida oricare deținător de licențe de farmacie din România, cu experienţă şi seriozitate în domeniul retailului farmaceutic. Selecția se face în funcție de potențial și de interesul real de dezvoltare. Investiția financiară inițială variază între 20.000 și 50.000 de euro, în funcție de dimensiunea farmaciei şi a nevoilor de implementare.

Primele patru farmacii francizate se redeschid oficial zilele acestea, în urma finalizării procesului de rebranding sunt din Capitală (Farmacia Crisen din Pipera și cea de pe Nicolae Caranfil), Alexandria (Farmacia 2N) și Roșiorii de Vede (Farmacia Caritas). Următoarele patru farmacii partenere se află în diverse stadii ale procesului de implementare a sistemului de franciză și sunt din București (Farmaciile Crisen de pe Str. Sf. Elefterie și  Calea Floreasca, precum și Farmacia Relevia de pe Șos. Iancului) și Alexandria (Farmacia GedaFarm). Până la finalul anului 2016 se estimează francizarea a încă 20 de farmacii, procesul realizându-se în anii următori într-un ritm accelerat.

„Prin parteneriatele pe care le dezvoltăm, vom creşte disponibilitatea serviciilor DONA, care vor fi de acelaşi nivel în toate farmaciile sub acest brand, indiferent de firma care administrează respectiva unitate. Clienții ne vor găsi mai aproape de casa lor sau de locul de muncă, având astfel acces mai uşor la o gamă extinsă de produse destinate sănătăţii şi sfaturi profesioniste. Sperăm ca până la finalul anului numărul clienţilor care calcă pragul Farmaciilor DONA în fiecare lună să fie mai mare de 2,5 milioane”, spune Eugen Banciu, preşedintele Grupului DONA.

Grupul de firme DONA a obținut în perioada ianuarie-iunie o cifră de afaceri de 471 milioane de lei, cu 11,5% mai mare față de semestrul anterior. Pentru anul 2016, cifra de afaceri vizată de Grupul DONA este  de peste 1 miliard de lei.

Totodată, până la finalul acestui an se va deschide un nou depozit în urma unei investiții de circa 4 mil. euro. Situat în localitatea Chitila, cu o suprafaţă totală de peste 7000 mp destinaţi atât spaţiului de depozitare, cât şi birourilor, noul depozit va fi complet automatizat la standarde europene şi va asigura întreaga activitate de logistică a Grupului.

Sub marca „Farmacia DONA” funcţionează circa 300 de farmacii deţinute de 7 companii, iar aproximativ 2500 de farmacişti. Peste 2,3 milioane de români trec lunar pragul Farmaciilor DONA.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *