Analiză Autovit.ro: 47% dintre români preferă să cumpere mașini negre și gri Analiză Autovit.ro: 47% dintre români preferă să cumpere mașini negre și gri
În urma unei analize Autovit.ro, cea mai mare platformă profesională online dedicată vânzării mașinilor noi și second hand, care este o oglindă ce reflectă... Analiză Autovit.ro: 47% dintre români preferă să cumpere mașini negre și gri

În urma unei analize Autovit.ro, cea mai mare platformă profesională online dedicată vânzării mașinilor noi și second hand, care este o oglindă ce reflectă realitatea din piața auto, datele arată că românii aleg mașini în culori clasice indiferent de marca producătoare. Negru este cea mai populară nuanță, regăsindu-se la un sfert dintre mașinile de pe platforma Autovit.ro, în timp ce 22% sunt gri, 15% dintre mașini sunt albe și 14% sunt albastre. Se găsesc și mașini în culori mai rare, cum ar fi verde, galben, auriu, roz și chiar violet, dar sunt mai puțin căutate de către cumpărători.

În același timp, la aproape toate culorile Volkswagen este pe primul loc ca număr de anunțuri, lucru normal deoarece marca germană are cea mai consistentă prezență pe platformă – cota de 18%, față de BMW cu 13%. Însă la mașinile negre, BMW are cele mai multe listate, în timp ce la verde Opel este pe primul loc. La mașinile albe, Mercedes este pe locul doi ca număr de anunțuri, iar la albastru, locul secund este ocupat de Ford, în timp ce la argintiu a doua poziție este ocupată de Opel care se găsește pe podium atât la mașinile gri, cât și la cele roșii.

În momentul în care aleg o mașină la mâna a doua, pe lângă alte criterii esențiale, românii mai au în vedere și alte caracteristici precum poziționarea volanului, materialul cu care este tapetat interiorul sau camera video care ajută la parcare.

“Mașinile rulate cu volan pe dreapta reprezintă un subiect controversat, nu puțini fiind cei care sunt împotriva înmatriculărilor acestor autovehicule la noi în țară, mai ales din prisma siguranței rutiere. Însă majoritatea celor care le-au cumpărat este mulțumită de alegerea făcută.” spune Cristian Cojocaru, Sales Manager Autovit.ro. “Principalul avantaj al acestor mașini aduse din Marea Britanie ține de prețul mic comparativ cu oferta internă și cu variantele din țările vestice.”

De asemenea, mașinile cu transmisie automată au o pondere redusă în piață fiindcă sunt mai scumpe decât cele cu transmie manuală, iar în România nu există tradiție pentru acest tip de cutie. Alte avantaje căutate de români atunci când aleg o mașină la mâna a doua sunt camera video care ajută la parcare (se găseste însă pe un număr relativ mic de mașini: pe sub 13% dintre cele de pe Autovit.ro) și interiorul din piele la care mulți țin din rațiuni de imagine. Mașinile cu interior din piele au în general o valoare mai mare la revânzare, însă pielea este incomodă pe vremea foarte caldă și foarte rece.

Pe Autovit.ro prețul mediu al unei mașini este de 8.000 de euro și peste jumătate dintre anunțuri sunt pentru autoturisme de sub 10.000 de euro. Pe platforma disponibilă în variantele desktop și aplicații mobile pentru iOS, Android și Windows se găsesc și mașini de sute de mii de euro, de la mărci prestigioase precum Bugatti, Lamborghini, Ferrari, Porsche sau Bentley.

În istoria Autovit.ro, cele mai scumpe mașini postate au fost modele Bugatti și Ferrari de peste 500.000 euro, iar în momentul de față un model Bentley Bentayga First Edition (ediție limitată 608 exemplare) poate fi cumpărat cu 410.000 euro, fiind urmat ca preț de Bentley Bentayga producție 2016 care poate fi achiziționat contra sumei de 310.000 euro.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *