Maria Goicea, Cocktail Holidays – Românii se reorientează spre destinații din Europa cu ieșire la mare: Portugalia, Croația, Muntenegru Maria Goicea, Cocktail Holidays – Românii se reorientează spre destinații din Europa cu ieșire la mare: Portugalia, Croația, Muntenegru
Suntem la începutul sezonului estival iar gândul ne fuge numai la vacanța pe care o vom petrece pe o plajă cu nisip fin, spălată... Maria Goicea, Cocktail Holidays – Românii se reorientează spre destinații din Europa cu ieșire la mare: Portugalia, Croația, Muntenegru

Suntem la începutul sezonului estival iar gândul ne fuge numai la vacanța pe care o vom petrece pe o plajă cu nisip fin, spălată de valurile mării, și la cocktailurile pe care le vom sorbi pe terasele răcoroase.

Pentru a afla care sunt cele mai hot escapade ale acestui an, dar cele mai cool destinații pe care touroperatorii ne invită să le descoperim, am stat de vorbă cu reprezentanții Cocktail Holidays, una dintre cele mai importante agenții de turism de la noi.

Este Turcia o destinație sigură pentru turiști, cât costă un pachet de vacanță și care sunt cerințele românilor în ceea ce privește charterele? Maria Goicea, directorul de marketing al agenției, ne-a dat toate aceste detalii și ne-a îmbiat să ne pregătim bagajele pentru o vară incendiară la malul mării.

TheTrends.ro: Care sunt tendințele pentru destinații turistice în anul 2016? Ce noutăți aveți pentru acest an și cum alegeți destinațiile care întră în portofoliu?

Maria Goicea: Lansăm destinațiile noi în funcție de preferințele românilor și trendurile din piață si de aceea am mers mai mult către vestul Europei dar și către destinațiile exotice pentru perioada de toamnă. Vorbim despre Sri Lanka, Zanzibar, insulele Maldive. Am constatat că românii vor două vacanțe: una într-o destinație clasică și una într-un loc mai îndepărtat, exotic.

Benagil_Cave,_AlgarveTheTrends.ro: Care sunt destinațiile pe care veți miza în 2016?

M.G: În acest an am încercat să diversificăm paleta de produse și mai mult pentru a putea oferi turiștilor noștri cât mai multe destinații de vacanță cu zboruri directe. Prima destinație nouă pe care ne bazăm ar fi sudul Portugaliei – zona Algarve (foto). În ultimii doi ani, românii au început să fie din ce în ce mai interesați de Portugalia. Astfel, am lansat un lanț de curse directe către Algarve, o zonă de plajă și mare cu nisip auriu fin chiar pe gustul turiștilor nostri. Alte destinații noi pe care le-am introdus în premieră anul acesta, pe charter, sunt Split/Croația și Muntenegru. Astfel turiștii pot descoperi toată Coasta Dalmată sau cel mai sudic fiord din Europa.

TheTrends.ro: În opinia dvs., care sunt destinațiile spre care se vor îndrepta românii după “închiderea” unor țări din Orientul Apropiat și Mijlociu, Africa? Care sunt destinațiile cu care ați înlocuit aceste țări?

M.G: Românii se reorientează spre destinații din Europa cu ieșire la mare, cum sunt cele pe care le-am introdus anul acesta: Portugalia, Croația, Muntenegru, de asemenea, destinațiile clasice, Grecia sau Spania, și de ce nu, către destinațiile exotice.

Gamirasu Cave Hotel, TurkeyTheTrends.ro: Având în vedere problemele din Turcia, recomandați această destinație pentru vara lui 2016?

M.G: Da, recomandăm deoarece nu este posibil să excludem o destinație la cel mai mic incident. Atentatele sunt incidente singulare care se pot întâmpla oriunde, indiferent de zonă. Așa cum s-a văzut, nici Europa de Vest nu este exclusă de la asemenea evenimente, și niciun alt loc din lume, dar asta nu înseamnă să nu mai călătorim deloc. Turcia are un număr foarte mare de turiști și vă dați seama că se va face tot posibilul ca siguranța turiștilor să fie pe primul loc.

TheTrends.ro: Care sunt tarifele medii ale pachetelor charter spre primele 3 cele mai căutate destinații din portofoliul Cocktail Holidays?

M.G: Tarifele la cazare au crescut de la an la an cu aproximativ 3-5%, în funcție de destinație, majoritatea hotelurilor fiind pline în sezonul de vârf, acesta fiind și motivul pentru care  încurajăm turiștii să-și rezerve vacanța din perioada de early booking. În top 3 destinații anul acesta sunt: Tenerife, exotica insulă din Oceanul Atlantic, pentru care un pachet mediu costă în jur de 800 Euro de persoană, Mykonos, considerată Ibiza Greciei pentru viața de noapte, unde tariful mediul de persoana pentru o vacanță este de aproximativ 690 Euro.

O altă destinație este Muntenegru, pentru care avem pachete sociale – special concepute pentru turiștii care-şi doresc o vacanță activă în cel mai sudic fiord al Europei, la prețul este 525 Euro. Toate taxele sunt incluse în pachete, iar hotelul oferă servicii de deminpensiune cu apă și vin incluse la mesele principale. De asemenea și Chania, zona înverzită a Insulei Creta, este căutată de turiștii români, mai ales în ultimii trei ani de când operăm zboruri charter. Tariful mediu pentru o vacanță în Chania este de 470 euro/persoană, cu demipensiune și taxe de aeroport incluse.

TheTrends.ro: Ne puteți face un portret” al turistului care alege pachetele de charter ale agenției: venituri, vârstă, suma pe care dorește să o cheltuiască, ce sumă acordă cheltuielilor extra, ce servicii dorește, ce hoteluri alege, transport.

M.G: Cocktail Holidays se adresează în special turiștilor care-și doresc o vacanță reușită și liniștită, fără bătăi de cap. Pachetele noastre includ toate taxele de aeroport, nu avem costuri ascunse, și mai mult, turiștii primesc BONUS asigurările medicale și storno, tocmai pentru ca visul lor de vacanță să se îndeplinească. Hotelurile din ofertă sunt atent verificate în fiecare an de către angajații noştri, mergem în fiecare destinație pe care operăm zboruri charter tocmai pentru a nu avea surprize neplăcute la fața locului. Acesta este și motivul pentru care numărul de reclamații este extrem de mic. În ofertă se regăsesc hoteluri de minimum 3*, dar și câteva studiouri cu tarife foarte mici, care întrunesc cerințele turiștilor noștri.

muntenegruProfilul clientului nostru este bazat pe cupluri sau familii cu copii, cu vârsta cuprinsă între 25-59 ani, studii și venituri peste medie, activi profesional, dispuși să plătească servicii de calitate.

Transportul se face cu avionul, în primul rand, numărul turiștilor care preferă autocarul sau chiar mașina proprie, fiind în scădere. Turiștii aleg mai degrabă să ajungă în cel mai scurt timp la destinație, chiar dacă implică niște costuri suplimentare, decât să-și irosească timpul și așa scurt alocat vacanței pe drum.

TheTrends.ro: Ce procent din vânzări este adus în acest moment de ofertele early booking? Care a fost evoluția acestui segment în ultimii 5 ani?

M.G: Putem spune că până în luna februarie am avut înscrieri de aproximativ 30% din totalul locurilor disponibile și reprezintă într-adevăr o parte importantă din vânzările totale.

TheTrends.ro: Ce cifră de afaceri estimați pentru primul trimestru al lui 2016? Cu cât va fi mai mare comparativ cu perioada similară din 2015?

M.G: Ceea ce putem spune este că primul trimestru al anului a fost unul mult mai bun comparativ cu anii precedenți, dar asta pentru că piața a început să devină mult mai receptivă la ofertele de tip Early Booking. Suntem martorii unei schimbări în procesul de luare a deciziei și asistăm la trecerea dintr-o piață de tip last minute într-una de early booking. Acest lucru nu poate decât să ne bucure, deoarece pentru noi ca agenție turoperatoare ocuparea locurilor din timp ne ajută. Cel mai important însă este faptul că pe anumite destinații, care sunt cerute pe piața internațională, pot să nu mai existe disponibilități la cazare de tip last minute și să nu mai avem ce oferi. Este cazul destinațiilor precum Palma de Mallorca, Mykonos sau Santorini. Astfel, turiștii ajung să culeagă, în loc să aleagă. algarve

TheTrends.ro: Care este strategia de dezvoltare pentru anul în curs?

M.G: Anul acesta ne propunem să ne dezvoltăm portofoliul de servicii, tocmai pentru a deveni mai independenți la acei factori externi care pot influența cererea pentru pachetele de vacanță.

TheTrends.ro: Care vor fi motoarele creșterii din acest an?

M.G: Diferențiatorul nostru față de competiție a fost întotdeauna seriozitatea, dar și respectul față de clienții noștri. Anul acesta ne propunem să ne fidelizăm și mai mult clienții prin perfecționarea serviciilor noastre, timp de răspuns și mai rapid și chiar anumite beneficii suplimentare pentru clienții Cocktail Holidays.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *