De unde provenim? momondo ne invită să ne regăsim originile într-o călătorie în….propriul ADN De unde provenim? momondo ne invită să ne regăsim originile într-o călătorie în….propriul ADN
Nu cunoaștem întru totul care sunt originile noastre. Acesta este mesajul unui studiu global care arată faptul că 6 din 10 respondenți cred că... De unde provenim? momondo ne invită să ne regăsim originile într-o călătorie în….propriul ADN

Nu cunoaștem întru totul care sunt originile noastre. Acesta este mesajul unui studiu global care arată faptul că 6 din 10 respondenți cred că își pot găsi originile în maximum două țări.

În realitate însă, originile noastre sunt mult mai diverse, ceea ce este acum demonstrat prin intermediul unui proiect pe bază de ADN. Motorul de căutare a ofertelor de călătorie www.momondo.ro este în spatele acestei inițiative.

De unde provii? Este o întrebare aparent simplă, la care mulți dintre noi răspund fără ezitare. Un studiu derulat la nivel global arată faptul că 6 din 10 persoane consideră că își pot găsi originile în maximum două țări. Însă, dacă am crede că provenim din doar două țări, cel mai probabil ne înșelăm.

Potrivit lui Brad Argent, purtător de cuvânt AncestryDNA, cel mai mare furnizor mondial de testare a ADN-ului personal, originea și harta noastră geografică interioară sunt mult mai complexe.

„Rezultatele cercetării confirmă experiența noastră de lucru cu persoanele care doresc să înțeleagă profilul ADN-ului lor. Cei mai mulți sunt foarte surprinși când află că originea lor geografică este mai diversă decât credeau. Noi, în medie, avem rădăcini genetice în patru regiuni la nivel global, ceea ce depășește, așadar, cu mult limita de două țări.”

Specialiștii momondo sunt încântați de faptul că această perspectivă privind ADN-ul s-a transformat într-un studiu cu impact la nivel global.

„Prin acest studiu ne-am dorit să aflăm dacă oamenii știu care este originea lor. Am plecat de la premisa conform căreia respondenții au subestimat, probabil, diversitatea originii lor. Rezultatele arată că suntem mai conectați la restul lumii decât credem de fapt iar obiectivul nostru este să ne concentrăm pe această direcție”, spune Mircea Giurcă, Online Marketing Manager momondo România.

„Prin urmare, am inițiat un proiect împreună cu AncestryDNA pentru a le oferi oamenilor din întreaga lume posibilitatea de a face un test ADN și, astfel, de a descoperi de unde provin ei de fapt”, declară Mircea Giurcă.

Călătoria ADN (The DNA Journey): Vizitează țările din care provii

Ca parte a cercetării inițiate, momondo a invitat 67 de persoane obișnuite din întreaga lume să participe în cadrul unui proiect în aprilie 2016, care a fost documentat sub forma unui film. Participanților li s-a propus să facă un test ADN pentru a afla mai multe despre originile lor. Aceștia și-au exprimat, totodată, așteptările cu privire la rezultatele testului. După câteva săptămâni, participanții au fost chemați pentru a li se prezenta rezultatele.

„Proiectul a confirmat faptul că mulți dintre noi nu își cunosc originile în totalitate. Mai mult, experiența a demonstrat faptul că, descoperind cât de diverși suntem de fapt, acest lucru ne poate deschide ochii și chiar schimba propria viziunea despre sine și despre cine sunt cei din jurul nostru, indiferent de țară”, spune Mircea Giurcă, momondo România.

În prezent, 500 de persoane din întreaga lume, inclusiv România, au oportunitatea de a face testul ADN, de a-și afla originile și, implicit, de a descoperi de unde provin, participând la concursul desfășurat pe site-ul www.momondo.ro. Dintre aceștia, un singur câștigător va avea posibilitatea să plece într-o călătorie ADN și să viziteze regiunile din care provine.

Studiul se bazează pe răspunsurile a 7200 de respondenți din 18 țări. Datele au fost obținute prin intermediul companiei de cercetare Cint, pe baza grupurilor de analiză online din fiecare țară. Respondenții au fost selectați dintr-un eșantion reprezentativ în funcție de vârstă, sex şi regiune.

Ancestry, lider în studiul istoriei familiei și geneticii consumatorilor, valorifică informațiile găsite în arborii genealogici, în înregistrările istorice și în ADN pentru a ajuta oamenii să treacă la un nou nivel de înțelegere cu privire la propria viață. Ancestry are peste 2,3 milioane de abonați plătitori la site-urile sale principale și peste 1,5 milioane de teste ADN finalizate. Din 1996, s-au adăugat peste 17 miliarde de înregistrări iar utilizatorii au creat peste 80 de milioane de arbori genealogici pe site-ul pilot Ancestry și pe site-urile sale afiliate la nivel internațional.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *