Diana Segărceanu, Avenor College: Le dăm copiilor aripile și rădăcinile de care au nevoie pentru a se întoarce acasă cu bucurie Diana Segărceanu, Avenor College: Le dăm copiilor aripile și rădăcinile de care au nevoie pentru a se întoarce acasă cu bucurie
Copiii au nevoie de o strategie și de o continuitate în procesul educațional, astfel încât ceea ce se începe la grădiniță să fie fructificat... Diana Segărceanu, Avenor College: Le dăm copiilor aripile și rădăcinile de care au nevoie pentru a se întoarce acasă cu bucurie

Copiii au nevoie de o strategie și de o continuitate în procesul educațional, astfel încât ceea ce se începe la grădiniță să fie fructificat și completat la liceu, crede Diana Segărceanu, președintele executiv și unul dintre fondatorii Avenor College. Acesta este și motivul pentru care, în toamna anului trecut, Avenor a inaugurat studii liceale și a deschis Liceul Internațional Avenor, oferind astfel cicluri complete de învățare preuniversitară.

Cum Liceul Internațional Avenor urmează un curriculum Cambridge, pe lângă materiile de bază, cum sunt Matematica, Informatica, Literatura, Fizica, Chimia, Biologia și Istoria modernă, liceenii au și materii obligatorii, precum Business Studies, Enterprise și Community Service. Liceul Internațional Avenor nu este diferit doar prin prisma curriculumului, dar și prin cea a modului în care are loc învățarea: elevii folosesc programe ca Word și Excel în Google Drive, urmăresc documentare pe YouTube și fac research pe internet.

În opinia Dianei Segărceanu, elevii au nevoie să învețe nu doar aptitudini, dar și competențe care să-i ajute să-și dezvolte o busolă morală proprie. Pe lângă vechile elemente de bază, așa cum sunt un nivel ridicat de alfabetizare și de raționament matematic, liceenii au nevoie și de noile elemente de bază, care includ adaptabilitatea, inovația, gândirea critică, rezolvarea problemelor în colaborare cu alții și competența tehnologică.

Diana Segărceanu ne-a povestit, în interviul de mai jos, despre cum reușește Liceul Internațional Avenor să le dea copiilor aripile și rădăcinile de care au nevoie pentru a se întoarce acasă și de ce este convinsă că ei sunt liderii care vor conduce România de mâine.

Avenor panorama

Începând din toamna anului trecut, Avenor oferă cicluri complete de învățare, de la grădiniță până la liceu. Care este raționamentul din spatele inaugurării Liceului Internațional Avenor?

Liceul înseamnă extinderea expertizei educaționale pe care o are Avenor College. Am început cu gradinița acum aproape 13 ani și am crescut cu răbdare. În tot acest timp, am urmărit și îmbunătățit continuu echilibrul între dezvoltarea personală și cea academică, între activitățile curriculare și extracurriculare, între cunoaștere și autocunoaștere și între caracterul britanic și cel românesc al sistemului de învățământ adoptat.

Liceul încununează pașii pe care i-am făcut până acum. A fost dorința noastră de le oferi elevilor cicluri complete de învățare, de la grădiniță la liceu. Ne-am gândit ce puteam aduce nou în zona educațională și ne-am dorit să introducem un curriculum modern, în sistemul Cambridge, un lucru de care suntem foarte mândri.

Cât de important este să oferiți un ciclu complet de pregătire a copiilor, de la grădiniță până la liceu?

Educația formală este la fel de importantă pentru copii ca prezența și implicarea părinților în viața lor. Ei au nevoie de o strategie, de o continuitate în procesul educațional, astfel încât ceea ce se începe la grădiniță să fie fructificat și completat la liceu, iar copiii să poată pleca în viață pregatiți pe toate palierele, și din punct de vedere academic, dar și al dezvoltării personale. Comunicarea și relaționarea sunt, de asemenea, aspecte foarte importante, pentru că în momentul în care ești parte dintr-o comunitate în care oamenii au aceleași valori, școala, orele pot fi mai interesante și mai plăcute.

Avem copii care sunt elevii noștri de la grădiniță, le asigurăm educația până ajung la 18 ani și pleacă la facultate. E un proces care le dă încredere, știu la ce să se aștepte, avem din ce în ce mai mulți părinți care încă din etapa de admitere la clasa pregătitoare întreabă despre studiile liceale.

De ce este Liceul Internațional Avenor diferit?

Faptul că Liceul Internațional Avenor urmează un curriculum Cambridge este un punct de atracție pentru elevi. De altfel, întreaga instituție educațională Avenor College are standarde foarte ridicate când vine vorba despre educație. Profesorii trec printr-un program de recrutare foarte riguros. Așa cum este de așteptat, și pentru elevi standardele sunt la fel de ridicate.

Pentru Liceul Internațional Avenor, Fundația Avenor acordă șase burse care acoperă până la 100% (între 25% și 100%) din taxa de școlarizare. Cele șase burse se întind pe o perioadă de patru ani și sunt oferite unor elevi excepționali, care doresc să aibă acces la un învățământ modern, orientat spre viitor, la o programă internațională și la șansa de a se înscrie la universități de top din întreaga lume.

Diana Segarceanu_full

Bursierii vor avea posibilitatea să-și păstreze bursa pe perioada celor patru ani de liceu, cu condiția să își mențină an de an nivelul academic și comportamental pentru care au primit bursa.

Ne-am dorit să oferim șansa de a învăța într-un sistem educațional britanic elevilor care nu-și permit să acceseze un sistem privat de învățământ, dar care își doresc acest lucru și merită. Vrem să susținem elitele de mâine, aceste este raționamentul din spatele programului de burse.

Ce așteptări aveți de la liceeni?

Să fie liderii de mâine. Nu mă aștept la asta, în sensul că nu este o presiune pe care o punem asupra lor,  dar sunt sigură că ei vor fi cei care vor conduce România.

Care sunt materiile pe care le învață liceenii?

Liceeni au materii de bază – Matematică, Informatică, Literatură, Fizică, Chimie, Biologie, Istorie modernă -, și module de Business Studies, Enterprise și Community Service ca materii obligatorii. Prin materiile pe care le propunem, în afara celor clasice, le dezvoltăm elevilor gândirea antreprenorială, pe care se pot baza mai târziu, și acele calități care le vor facilita accesul către marile universități din lume și care le vor oferi resorturile să fie lideri în profesiile pe care și le vor alege.

Cum folosesc tehnologia la ore?

Liceenii folosesc foarte mult tehnologia și internetul. Au la dispoziție o sală de clasă „interactivă”, cu laptopuri pe care le pot utiliza ori de câte ori au nevoie. Urmăresc pe YouTube documentare, filme „How to” pentru orele de Matematică, exemple pentru examenele Cambridge, fac research pe internet pentru proiectele lor, au și teme online pe diferite site-uri. Cursurile Cambridge sunt doar pe computer, elevii folosesc programe ca Word și Excel pentru a rezolva unele cerințe, iar pentru unele dintre materii, documentele de lucru pot fi accesate în Google Drive.

Care este ca mai importantă lecție pe care ați învățat-o de la elevii de liceu?

Liceenii sunt foarte responsabili, vorbesc cu foarte multă sinceritate despre tot ce ceea ce simt și cred. În același timp, rămân mereu concentrați să găsească soluții în orice problemă cu care se confruntă. Sunt foarte deschiși. Și dacă este o lecție pe care am învațat-o de la ei, aceea este că trebuie să le acordăm foarte multă încredere, pentru că ei sunt viitorul. Eu mă las pe mâna lor, știu că ei vor fi cei care vor conduce țara peste câțiva ani.

Care este definiția pe care o dați educației?

Avenor College este parte a organizației „The Common Ground Collaborative” (CGC), o rețea formată din zeci de școli din întreaga lume. Nu are niciun rost să definim învățarea dacă nu o facem într-un mod simplu, memorabil și practic, în așa fel încât definiția să conducă la un mod de predare și evaluare practic.

Din acest motiv, partenerii noștri de la CGC au venit cu propria definiție a învățării. Ea include trei direcții care interacționează unele cu altele: învățarea conceptuală, învățarea pe bază de competențe și învățarea bazată pe trăsăturile de caracter.

Care este rolul educației în lumea de astăzi? Ce ar trebui să învețe liceenii astfel încât să devină adulți independenți?

Educația are rolul cel mai important. La nivel mondial, este subiectul despre care se discută foarte mult, dar la nivel guvernamental, i se acordă cea mai mică atenție. Lumea devine din ce în ce mai divizată și mai periculoasă. Credem cu tărie că educația este cel mai bun antidot împotriva fricii, a urii, a ignoranței și împotriva extremismului.

Liceenii au nevoie să învețe o serie de lucruri, nu doar aptitudini, printre care dezvoltarea unei busole morale proprii, care să-i ghideze în luarea deciziilor corecte atunci când se regăsesc în fața unor dileme. În ceea ce privește aptitudinile sau competențele, sunt o mulțime.

Ele includ „vechile elemente de bază”, cum sunt un nivel ridicat de alfabetizare și de raționament matematic, în timp ce „noile elemente de bază” includ adaptabilitatea, inovația, gândirea critică, rezolvarea problemelor în colaborare cu alții și competența tehnologică.

Cladire

Care este misiunea dumneavoastră, în calitate de director executiv al Avenor?

Ca fondator al acestei școli, am început gândindu-mă în primul rând la copiii mei. Proiectul s-a născut din dorința de a le oferi o școală modernă, orientată atât către performanța academică, cât și către dezvoltare personală și descoperirea pasiunilor. Sunt foarte mândră de felul în care s-au dezvoltat școala și comunitatea de copii, părinți și profesori.

Cred că rolul meu, pe care mi-l asum cu cea mai mare responsabilitate, este acela de a mă asigura că ne îndeplinim viziunea și misiunea, că ducem elevii noștri pe o cale sigură, interesantă și benefică pentru ei, de la grădiniță până la liceu.

Care sunt provocările cărora trebuie să le faceți față?

Nicio zi nu seamănă cu alta, fiecare vine cu cel puțin o provocare nouă. Și este firesc să fie așa, o școală este un mediu dinamic, viu, în care în permanență se întâmplă ceva. Cea mai mare provocare este să rămân concentrată pe ceea ce am de făcut, să-mi urmez viziunea.

Care au fost cele mai frumoase momente pe care le-ați trăit la Avenor?

Începuturile de an. Atunci vezi comunitatea cum crește din ce în ce mai mult. Finalurile, cu ceremoniile de absolvire ale generațiilor care au terminat gimnaziul – și de care îmi este întotdeauna greu să mă despart -, primul bal al bobocilor de la liceu (bal care a a avut loc anul acesta), primul concurs de antreprenoriat organizat la Avenor în care am fost în juriu și unde am văzut liceeni care au deja idei clare de afaceri.

Care sunt valorile morale pe care le împărtășește comunitatea creată în jurul Liceului Internațional Avenor?

Valorile în care credem sunt responsabilitatea, respectul, solidaritatea și autorealizarea. Ne asumăm implicațiile faptelor și deciziilor noastre, suntem sinceri cu noi înșine și nu facem promisiuni pe care nu le putem onora, lucrăm în echipă și încurajăm o relație onestă și caldă între toți membrii comunității. Știm că, pentru a obține performanță în educație, e nevoie de pasiune, dedicare și perseverență.

Diana_Segarceanu1Cum vedeți Liceul Internațional Avenor peste cinci ani? Dar peste zece?

Un liceu cu peste 140 de elevi, cu alumni studenți la universități din toată lumea. O comunitate de alumni cu peste 100 de tineri care au deja pasiuni și un plan în buzunar, pe care îi așteptăm să se reîntoarcă în comunitatea Avenor ca specialiști în domeniile lor, ca să crească alte generații.

Plănuiți să inaugurați și studii universitare?

Nu avem în plan studii universitare, pentru că există deja universități foarte bune și diverse în toată lumea. Pentru elevi, este important să călătorească și să învețe lucruri noi, pe care să le aducă înapoi în România. Noi le dăm aripile, dar și rădăcinile de care au nevoie pentru a se întoarce acasă cu bucurie.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *