Burcea, ANAT: pe plan internațional trebuie să ieși cu ceea ce ai tu ca țară și nu au alții Burcea, ANAT: pe plan internațional trebuie să ieși cu ceea ce ai tu ca țară și nu au alții
România are nevoie de o strategie de promovare care să dureze zeci de ani, indiferent de oamenii care ajung la guvernare, este de părere... Burcea, ANAT: pe plan internațional trebuie să ieși cu ceea ce ai tu ca țară și nu au alții

România are nevoie de o strategie de promovare care să dureze zeci de ani, indiferent de oamenii care ajung la guvernare, este de părere Alin Burcea, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

În opinia acestuia, în acest moment, țara noastră nu are o strategie coerentă de promovare, bugetul alocat – de doar 2 milioane de euro – fiind mult prea mic pentru dezvoltarea unui brand puternic de țară.

“Fondurile actuale sunt insuficiente. Avem nevoie de cel puțin 2,5 milioane de euro doar pentru a participa la târgurile de turism din străinătate”, spune reprezentatul ANAT, subliniind faptul că ar fi necesare fonduri cuprinse între 5 și 10 milioane de euro în următorii 5 ani.

“România a început să aibă o imagine tot mai bună în Europa în ultimii ani, mai ales că este una dintre țările sigure, în acest moment. Din păcate, însă, nu o poți identifica din punct de vedere turistic. Când spui Austria spui schi, spui muzică, Amadeus, șnițele, Salzburg. Însă când spui România, la ce te poți gândi? Cam la nimic special. Când spui România, nu se declanșează nimic special în ochii unui strain. Ar trebuie să ne folosim de declarațiile prințului Charles, să mizăm pe Dracula – acesta este un produs pe care nu trebuie să îl explici unui străini. Trebuie să ieșim cu ceea ce noi avem și alții nu. Delta Dunării, prezența Apostolului Andrei pe teritoriul Dobrogei, circuite culturale, istoria sașilor din Transilvania, pot fi exemple cu care ne putem promova ca țară”, declară Burcea.

Din datele oferite de Alin Burcea, în prezent doar 30 dintre cele 3.018 agenții de turism licențiate de ANAT aduc turiști străini în România. “Să aduci străini în România este o loterie”, spune șeful ANAT.

De altfel, Burcea și-a propus să ceară guvernului acordarea primelor de incoming agențiilor care vând pachete de vacanță în România străinilor.

“În 2015, țara noastră a avut 2,2 milioane de turiști străini care au petrecut aici cel puțin o noapte – 1,4 milioane dintre ei vin aici ca să facă afaceri –  comparativ cu Bulgaria, care a raportat 9,5 milioane de turiști străini”, a precizat Burcea, care este și fondatorul agenției de turism Paralela 45. Bugetul Bulgariei pentru promovarea turismului a fost de circa 5,5 milioane de euro la nivelul lui 2015.

În timp ce litoralul Mării Negre a devenit destinația “vedetă” a țării noastre, jumătate dintre hotelurile de la munte sunt scoase la vânzare. “Creșterea de pe litoral este incredibilă”, spune Burcea, motivând acest fapt prin problemele de securitate cu care se confruntă destinații precum Antalya sau o mare parte dintre țările arabe, turiștii mutându-și atenția spre alte destinații de vacanță.

Potrivit acestuia, se estimează ca în acest an încasările de pe litoral să crească cu 20% comparativ cu anul anterior, o mare parte dintre turiști achiziționând vacanțele încă din toamna anului trecut. În plus, în acest an, litoralul nostru beneficiază de 33 de hectare de plajă, fiind cel mai lat țărm de la Marea Neagră. Investiția necesară lărgirii plajelor a fost de 150 de milioane de euro și ar putea atrage cel puțin 50.000 de noi turiști la mare.

“A fost o explozie pe early booking pentru litoralul nostru. Hotelierii spun deja că pe iunie gradul de ocupare este de 80%, față de anii trecuți când era de 50%”, ne-a declarat președintele ANAT.

Totodată, veniturile din turism ale țării noastre au atins pragul de 2 miliarde de euro. Potrivit omului de afaceri, implementarea corectă a sistemului voucherelor de vacanță ar mai aduce în buget încă 400 de milioane de euro.

“Limitarea comisionului agențiilor de turism la 10% trebuie desființată din legislație. Nu putem vinde același pachet turistic la două prețuri diferite. La un hotel de pe litoral, de exemplu, ar trebui să vindem cu banii jos la 1.100 lei și cu vouchere, la 1.500 de lei. Este anormal. Se creează și probleme tehnice, de soft, la agenții. Unii oameni vin, pentru achitarea pachetelor turistice, cu vouchere plus bani cash. De ce nu se aplică aceeași limitare și în cazul tichetelor de masă? Supermarketurile nu sunt limitate la un anumit adaos comercial pentru cei care plătesc cu tichete de masă”, a precizat Alin Burcea.

Alin Burcea a revenit, în data de 20 mai, la conducerea ANAT, asociație pe care a înființat-o în urmă cu 26 de ani, împreună cu alți cinci întreprinzători în turism și pe care a condus-o în perioada 1991-1993.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *