Cum pregătește HR-ul angajații pentru era roboticii avansate Cum pregătește HR-ul angajații pentru era roboticii avansate
Peste 70 de specialiști în resurse umane, CEOs, manageri și directori de departamente din companii naționale și multinaționale,  au dezbătut direcțiile de dezvoltare ale... Cum pregătește HR-ul angajații pentru era roboticii avansate

Peste 70 de specialiști în resurse umane, CEOs, manageri și directori de departamente din companii naționale și multinaționale,  au dezbătut direcțiile de dezvoltare ale HR-ului în România, la cea de-a doua ediție a evenimentul Stay Tuned in HR (http://www.creativebright.ro/stay-tuned-in-hr/).

În noul context de afaceri în care meseriile viitorului, conform unui studiu al companiei britanice de cercetare Fast Future, fermierii pentru animalele modificate genetic, nanomedicii, arhitecţii spaţiali, managerii de avatar, brokerii de timp sau poliţiştii meteo, sunt meseriile viitorului, rolul HR-ului se schimbă semnificativ.

  • HR-ul ca partener strategic

Adela Jansen, HR Director, BRD Groupe Société Générale explică în cadrul evenimentului Stay Tuned in HR, “în contextul în care tehnologia a cunoscut o dezvoltare majoră, în care discutăm despre inteligență artificială, roboți care pot realiza acțiuni complexe, biotehnologie, genetică avansată, HR-ul trebuie să fie capabil să anticipeze nevoile de adaptare a companiei în noile contexte și să echipeze resursele umane cu competențele necesare pentru implementarea strategiilor de afaceri”.

În ceea ce privește abilitățile angajaților, Adela Jansen mai adaugă “HR-ul trebuie să se asigure că angajații au abilități avansate de rezolvare a problemelor, gândire critică, creativitate, inteligență emoțională, flexibilitate cognitivă, orientare către clienți. Aceste abilități se află, conform discuțiilor purtate în cadrul forumului de la Davos, printre cele mai necesare la nivelul anului 2020”.

În panelul aceleiași conferințe, Alin Gherman, CCO Nobel România, vorbește despre necesitatea schimbării paradigmei. “Trebuie să existe o schimbare a paradigmei din <<HR-ul trebuie să aducă oameni>>, în <<HR-ul trebuie să recruteze cei mai potriviți oameni și să identifice talente>>; <<HR-ul trebuie să motiveze oamenii>>, în <<HR-ul trebuie sa creeze leadership în companie>>; iar <<HR-ul trebuie să evalueze oamenii>>, trebuie transformat în <<HR-ul trebuie să  creeze cadrul potrivit pentru alinierea obiectivelor individuale cu obiectivele companiei>>”.

Alin Gherman a mai adaugat, “HR-ul a devenit strategic în momentul în care a discutat despre project management, indicatori financiari, proiecții de profitabilitate, supply chain management și indicatori de satisfacție a clienților companiei”.

  • Programele de wellbeing

Denis Alniței, Organizational Development Manager, Orange România și speaker în cadrul Stay Tuned in HR,  a pus accentul pe importanța programelor de wellbeing personalizate, care să țină cont de nevoile angajaților. Programul de stare de bine a angajatilor Orange se axeaza pe trei piloni: sănătate emoțională, sănătate fizică și transformare personală.
Anul trecut 70% dintre angajații noștri au participat la unul dintre aceste cursuri. Foarte dorite sunt atelierele de parenting. Masajul la birou este iarăși unul dintre cele mai dorite activități. Când anunțăm astfel de sesiuni de masaj se epuizează înscrierile în doar 40 de secunde. Săptamânal avem în jur de 300-400 de locuri de masaj”.

În contextul globalizării și al mobilității din ce în ce mai mare pe care o au angajații, sănătatea fizică este esențială. În studiul Saratoga publicat de PWC în anul 2015 se arată că în România, rata absenteismului la locul de muncă a scăzut de la 2.4% în 2014 la 2.2% în 2015, dar generează pentru companii costuri de aproximativ 700 euro per angajat.

“O asigurare de sănătate internațională îi oferă angajatului posibilitatea de a alege serviciile medicale pe care și le dorește, pentru orice tip de nevoie medicală, de la analize de rutină, la naștere sau la cazuri complexe de cancer sau de transplant, în România sau oriunde în lume. Dacă ne gândim, de exemplu, la costurile tratării cancerului, între 20.000-500.000 euro, ne dăm seama că este o sumă de bani care poate falimenta o familie. În acest sens o asigurare medicală este un gest prin care compania își protejează cu adevărat angajații. Mai mult, deductibilitatea de 400 euro/angajat este un mod prin care Statul român se implică în susținerea accesului la servicii medicale de calitate”, declară Heribert Kailbach, director de Marketing și de Vânzări a MediHelp România.

  • Despre workshop-ul strategie si inovare

În cadrul evenimentului a avut loc și lansarea workshop-ului ‘Strategie și Inovare in Business’. Ilie Drăgan Senior Business Consultant, deținător al unei diplome de MBA obținută la Universitatea HEC din Montreal și a unei diplome în Strategie și Inovare de la SAID Business School – Universitatea Oxford a explicat cum în noul context de afaceri, în piață nu se mai impune cel care are cel mai mult know-how sau cele mai multe resurse financiare.

“În primul rând companiile trebuie să înțeleagă ce se întamplă în piață și în interiorul lor din punct de vedere al dinamicii piețelor și al complexității organizaționale. Supraviețuiesc cei care își dezvoltă capacitatea de adaptare continuă la mediu. Maturitatea organizațională stă în inovare, în capabilitatea de a gestiona acest proces complex. Inovarea este cea care deja face diferența în foarte multe industrii și explică creșterea exponențială  sau dispariția din top a unor <<nemuritori>>”.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *