Teamshare: Promoţiile bine implementate pot creşte de 6 ori comenzile magazinului online Teamshare: Promoţiile bine implementate pot creşte de 6 ori comenzile magazinului online
Campaniile promoţionale bine implementate și promovate, cu o strategie ”gândită” în profunzime, pot creşte şi cu 500% comenzile  magazinului online, în perioada de desfăşurare.... Teamshare: Promoţiile bine implementate pot creşte de 6 ori comenzile magazinului online

Campaniile promoţionale bine implementate și promovate, cu o strategie ”gândită” în profunzime, pot creşte şi cu 500% comenzile  magazinului online, în perioada de desfăşurare. Condiţia pentru un proces optim de sales este determinată, totuşi, de gradul de automatizare a softului din spatele retailer-ului digital, potrivit datelor Teamshare, singura platformă de e-commerce 100% integrată din România.

Conform informaţiilor Teamshare, platformă de e-commerce dezvoltată de producătorul local Entelion Software, perioadele promoţionale ţin de specificul comerţului online, care şi-a obişnuit consumatorii cu evenimente aşteptate întregul an, cel mai bun exemplu fiind Black Friday. Prin urmare, nu pot fi evitate în contextul unei strategii de piaţă de competitive.

Însă, atrag atenţia specialiştii Teamshare, pentru o campanie de succes, care să aducă rezultate atât în termeni de vânzări, cât şi de profitabilitate, magazinul trebuie să acorde atenţie atât proceselor tehnice şi operaţionale, cât şi comportamentului consumatorilor.

„Magazinul online care nu are procesele operaționale automatizate, formalizate și cu proceduri clare de tratare a cazurilor excepționale va avea o mare problemă în a livra și oferi satisfacție clienților. Nu te poți baza doar pe faptul că aceştia te vor evalua după sintagma – daca e ieftin, nu le poți avea pe toate – și calitate, și rapiditate în livrare”, explică Marius Panait, Managing Partner Entelion Software.

În majoritatea cazurilor, promoția distrage atenția de la prețul real al produsului, iar consumatorii nu mai au timp să evalueze corectitudinea prețul de achiziție, adaugă Panait. Însă, adaugă acesta, cât timp clientul magazinului are comportamentul deja format, retailer-ul trebuie să se adapteze şi să-i prezinte oferta optimă.

În ceea ce priveşte cuantificarea succesului unei campanii promoționale, aceasta trebuie să  țină cont de câțiva parametri simpli, dar decisivi: marja de profit rămasă după promoție, costurile operaționale adiționale induse de o creștere exponențială a comenzilor, respectiv livrărilor, dar şi numărul minim de comenzi suplimentare necesare pentru a acoperi costurile promoţiei.

“Am văzut situaţii în care dublarea comenzilor nu a putut fi susţinută  pentru că operarea s-a bazat pe acțiuni manuale, nu automatizate. Nu e sănătos pentru business, în primul rând, să procesezi manual o comandă în 10 minute, în plină perioadă promoțională”, explică Marius Panait.

Astfel, potrivit afirmaţiilor sale, comparativ cu o perioadă normală, una de promoţii poate duce la o creştere substanţială a vânzărilor, chiar şi de 6 ori, dacă este corect implementată.

Teamshare reprezintă o soluție completă și integrată de comerț electronic, care se adresează atât producătorilor, importatorilor și distribuitorilor de produse, cât și magazinelor online. Platforma dezvoltată de Entelion Software, companie cu capital 100% autohton, include un sistem complet de comerț electronic care comunică cu celelalte aplicații folosite de clienți, precum cele de contabilitate, gestiune stocuri și facturare, plăți online și portaluri tip marketplace.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *