Grupul care deține licența pentru brandurile Accor, venituri totale de peste 56 mil. euro în T1 2016 Grupul care deține licența pentru brandurile Accor, venituri totale de peste 56 mil. euro în T1 2016
Veniturile Orbis au crescut până la 56,8 milioane de euro, cu 7,9% peste valoarea înregistrată în primul trimestru al anului trecut. Veniturile grupului înainte... Grupul care deține licența pentru brandurile Accor, venituri totale de peste 56 mil. euro în T1 2016

Veniturile Orbis au crescut până la 56,8 milioane de euro, cu 7,9% peste valoarea înregistrată în primul trimestru al anului trecut. Veniturile grupului înainte dobânzi, impozite, amortizare și chirii (EBITDAR) au totalizat 11,8 milioane de euro, iar veniturile operaționale (EBITDA) s-au ridicat la 6,1 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere semnificativă de 1,9 milioane de euro în primul trimestru al anului.

Grupul hotelier Orbis este cel mai mare lanț de hoteluri din Polonia și Europa Centrală. Orbis deține peste 100 de unități și este singurul licentiator pentru toate brandurile Accor în 16 țări, printre care se numără Bulgaria, Croația, Ungaria, Letonia, Moldova, Polonia, România, Serbia și Slovenia.

Grupul are în total peste 19.000 camere, iar hotelurile operează sub branduri precum Sofitel, Pullman, M Gallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles și ibis budget.

În T1 2016 rezultatele operaționale foarte bune ale Grupului Orbis sunt confirmate de o creștere de 8,1% a RevPAR  like-for-like (venitul zilnic per camera disponibilă, fără a ține cont de expansiune), care s-a ridicat la 26,2 euro.

Acest rezultat a fost obținut, în principal, datorită creșterii costului mediu per cameră (ARR), care a fost de 47 de euro like-for-like (o creștere de 4,1% în T1 2016). Rata de ocupare s-a ridicat la 55,8% (o creștere de 2,1 puncte procentuale, comparativ cu rezultatele de anul trecut). În toate țările din Europa de Est, unde Orbis operează hoteluri, s-au înregistrat creșteri ale indicatorilor operaționali.

Dezvoltarea portofoliului și managementul activelor

În T1 Orbis Group a fost foarte activ în dezvoltarea rețelei hoteliere. Compania a semnat 5 noi acorduri de management pentru hoteluri situate în Varșovia, Budapesta și Sofia. Un număr de 705 camere de hotel se vor adăuga rețelei în viitorul apropiat.

Mai mult decât atât, în 2016, 7 hoteluri noi (702 camere în total) se vor alătura grupului ca urmare a unor acorduri de franciză deja semnate. În afară de expansiunea în sisteme de franciză și management, Orbis intenționează să finalizeze propriul proiect de dezvoltare care include hotelurile Mercure Old Town din Cracovia (200 de camere) și ibis Gdansk (120 de camere), hoteluri ce vor fi deschise în a doua jumătate a lui 2016.

În conformitate cu planul de management al activelor, Orbis a finalizat în primul trimestru din 2016 o tranzacție de tip buy-back pentru două dintre hotelurile sale închiriate: Mercure Budapest City Center și ibis Budapest Heroes’ Square. Acest pas permite reducerea costurilor de închiriere și un management hotelier mai eficient.

În viitor, ar putea fi incheiate mai multe astfel de tranzactii de tip buy-back. Cu scopul de a-și optimiza portofoliul de active, compania a semnat, de asemenea, acorduri preliminare de vânzare și răscumpărare a francizei pentru hotelul său Mercure Mragowo Resort & Spa. Hotelul este deja operat de noul investitor.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *