Women in tech: Microsoft organizează la București evenimentul #MakeWhatsNext Women in tech: Microsoft organizează la București evenimentul #MakeWhatsNext
Pe 21 aprilie, la Biblioteca Centrală Universitară, Microsoft organizează evenimentul #MakeWhatsNext, un eveniment dedicat tinerelor pasionate de tehnologie. În spiritul zilei internaționale a femeilor... Women in tech: Microsoft organizează la București evenimentul #MakeWhatsNext

Pe 21 aprilie, la Biblioteca Centrală Universitară, Microsoft organizează evenimentul #MakeWhatsNext, un eveniment dedicat tinerelor pasionate de tehnologie.

În spiritul zilei internaționale a femeilor în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, sărbătorită pe 28 aprilie, Microsoft încurajează tinerele să se implice în educaţia informatică şi în domeniile de studiu STEM (Ştiinţă, Tehnologie, Inginerie şi Matematică), ca recunoaștere a decalajului prezent între sexe și a reprezentării insuficiente a femeilor în acest sector al economiei.

Potrivit raportului OCDE privind egalitatea între sexe există o nevoie semnificativă de a încuraja fetele şi tinerele femei să studieze domeniile STEM. Numai în ţările membre OCDE, mai puţin de 1 din 5 absolvenţi IT sunt fete, ceea ce înseamnă că o parte uriaşă a populaţiei globale pierde aceste abilităţi esenţiale şi oportunităţi profesionale.

Un număr mai mare de femei în industrie este esenţial pentru competitivitatea pe termen lung în Europa și în mod special în România, unde sectorul IT&C reprezintă 7% din PIB și este considerat un motor esențial în dezvoltarea economiei. Introducerea elementelor de bază ale informaticii în învăţarea timpurie, așa cum se anticipează și prin planul cadru elaborat de Ministerul Educației, va determina preferinţa pentru tehnologie pe tot parcursul vieţii, iar aceasta va oferi premisele creșterii numărului de tineri care vor îmbrățișa o carieră în IT, unul din obiectivele majore stabilite la nivel european.

„Tehnologia face parte tot mai mult din viața fiecăruia dintre noi și statistici și previziuni dintre cele mai credibile arată că în viitor impactul acesteia va crește. De aceea este important să ne pregătim pentru acest viitor și să începem încă de pe acum să creăm oportunități. #MakeWhatsNext  este o inițiativă internațională a companiei Microsoft dedicată femeilor, în contextul în care acest important segment al populației este din păcate subreprezentat în domeniul tehnologiei peste tot în lume. Dacă le putem inspira pe fete să vadă că informatica le poate ajuta să-şi urmeze visele şi să facă ceea ce îşi doresc, sperăm că vor începe să aibă un cuvânt tot mai important de spus în domeniul tehnologiei, spre beneficiul tuturor“, a declarat Kostas Loukas, General Manager Microsoft România.

microsoftScopul educaţiei informatice nu este neapărat acela de a-i transforma pe toţi în informaticieni sau ingineri software. De fapt, Comisia Europeană a estimat că, în viitorul apropiat, 90% dintre toate locurile de muncă vor necesita un anumit nivel de abilităţi digitale – şi acestea nu îi includ numai pe specialiştii în tehnologie, ci pe toţi angajaţii.

„Abilitățile digitale au devenit o componentă principală în formarea unei cariere şi este acum o parte esenţială a învăţării de bază,” a declarat Roxana Rugină, Expert în Tehnologie și Comunicare și speaker în cadrul aceluiași eveniment. “Introducerea informaticii în anii timpurii de şcoală oferă tinerilor timpul necesar de a-şi dezvolta o pasiune şi de a înţelege tehnologia. Fie că doresc să urmeze o carieră legată de STEM, sau doresc să devină artişti sau medici, informatica le poate crea mai multe opţiuni în carieră şi siguranța locului de muncă în viitor.”

Roxana Rugină este acel tânăr antreprenor român care a ales să se întoarcă în țară, după finalizarea mesteratului la Paris. La Cluj, Roxana a pus bazele unui proiect ambițios – Simplon – destinat celor pasionați de tehnologie. Simplon organizează evenimente dedicate antreprenorilor, ateliere pentru copii, workshopuri pentru fete, femei sau angajații din companii care vor să învețe programare. Potrivit Roxanei, după primul bootcamp, 94% dintre absolvenţii Simplon sunt acum angajaţi sau au un startup în domeniul IT.

În România, organizația Junior Achievement se alătură companiei Microsoft pentru a inspira şi informa tinerele cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani cu privire la potenţialul studiilor STEM şi al unei cariere în tehnologie

Microsoft a lansat în luna martie campania globală #MakeWhatsNext iar în Europa angajamentul companiei față de acest proiect este unul foarte puternic. În primăvara aceasta, Microsoft sprijină 43 de evenimente de instruire şi educaţie în 27 de ţări din regiune, pentru peste 6.700 de fete şi tinere femei. În plus, Microsoft a anunţat şi un Program de patentare axat pe sprijinirea inventatoarelor în a primi suport pentru patentarea ideilor lor.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *