Hornbach, business de aproape 4 mld. euro la nivel mondial Hornbach, business de aproape 4 mld. euro la nivel mondial
Grupul Hornbach (concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a înregistrat, în exercițiul financiar anterior 2015/2016 (1 martie 2015 – 29 februarie 2016), creșteri... Hornbach, business de aproape 4 mld. euro la nivel mondial

Grupul Hornbach (concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a înregistrat, în exercițiul financiar anterior 2015/2016 (1 martie 2015 – 29 februarie 2016), creșteri ale cifrei de afaceri, după un avânt final puternic.

Potrivit cifrelor preliminare, cifra netă de afaceri în cadrul concernului a crescut, conform prognosticului anual, cu 5,1%, ajungând la 3,755 miliarde de euro. La nivel local, Hornbach România a raportat un business în creştere cu 13,84% în perioada 1 martie 2015 – 29 februarie 2016, comparativ cu anul financiar precedent, fără a lua în calcul deschiderea noului magazin din Sibiu, din luna octombrie 2015.

În cel mai mare sub-concern operativ HORNBACH Baumarkt AG care, la data bilanțului – 29 februarie 2016, opera la nivel european 153 (comparativ cu anul precedent când opera 146) de magazine de bricolaj în nouă țări, cifra de afaceri, incluzând inaugurările, a crescut cu 5,3%, ajungând la 3,535 miliarde de euro. Raportat la suprafață și la ajustările de schimb valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de bricolaj (DIY) au crescut la nivelul concernului cu 2,6%. Această creștere a fost determinată în principal de piețele internaționale.

Cota aferentă magazinelor din celelalte țări europene din cadrul sub-concernului Baumarkt a fost de 43,1% (în anul precedent 41,4%). Veniturile din vânzări ale sub-concernului Hornbach Baustoff Union GmbH s-au îmbunătățit cu 2,4%, ajungând la 218 milioane euro, fiind din nou în creștere după scăderea de 1,1% din anul precedent.

Germania – Un nou record: Creștere față de nivelul ridicat al anului precedent

Pragul de performanță pentru magazinele de retail DIY din Germania a fost ridicat. Pe baza creșterii semnificative a cifrei de afaceri, de 7,6% în anul precedent, cauzată în principal de expansiune, cele 99 magazine de bricolaj Hornbach ale sub-concernului HORNBACH Baumarkt AG la nivel național au înregistrat în exercițiul financiar 2015/2016 creșteri cu 2,3%, ajungând la 2,011 miliarde de euro. Raportat la suprafață, adică fără a se lua în calcul magazinele inaugurate și cele închise în ultimele douăsprezece luni, cifrele de afaceri au crescut în Germania, în anul raportării, cu încă 0,8% peste creșterea de 5,5% din anul precedent.

„După regresul din al treilea trimestru am marcat un moment important. Scăderea extrem de puternică a interesului consumatorilor germani din noiembrie 2015 nu a mai continuat în magazinele noastre de bricolaj în trimestrul al patrulea. Cu o creștere a cifrei de afaceri raportată la suprafață de 2,5% în Germania, în ultimele trei luni, am reușit să depășim din nou scăderea temporară a cifrei de afaceri și să ne impunem cu succes în fața concurenței”, a declarat Albrecht Hornbach, Președintele Consiliului de Administrație al Hornbach Management AG.

„Profităm în mod clar de strategia noastră multi-channel. Clienții solicită tot mai mult continuitatea și crearea unei legături între universul offline și cel digital al cumpărăturilor. În această privință, suntem foarte bine situați în industria magazinelor de bricolaj”, a mai adăugat acesta.

Restul Europei: Revenirea la vechile forțe

În exercițiul financiar 2015/2016, impulsul a fost dat de magazinele de bricolaj Hornbach din cele opt țări din afara Germaniei. Cifra de afaceri a magazinelor DIY a crescut în restul Europei cu 9,6%, printre altele, și datorită celor cinci magazine nou inaugurate (anul precedent creşterea a fost de 5,0%), ajungând la 1,524 miliarde de euro. Însă și raportat la suprafață și la ajustările de schimb valutar, filialele internaționale Hornbach au înregistrat în 2015/2016 un avânt semnificativ, cu o creștere ajustată a cifrei de afaceri de 4,9% față de anul precedent. Situaţia este comparabilă cu exercițiul financiar 2008/2009, când acestea au înregistrat, ca şi acum, raportat la suprafață, o evoluție mai bună decât magazinele din Germania.

Și sub-concernul Hornbach Baustoff Union GmbH a contribuit din nou, în 2015/2016, la creșterea cifrei de afaceri a grupului Hornbach. Cifrele de afaceri ale celor 26 sucursalele nemodificate ale magazinelor de materiale de construcții au crescut în anul de raportare cu 2,4%, ajungând la 218 milioane euro, după ce în anul precedent scăzuseră cu 1,1%.

Afacerea Hornbach a fost fondată   în  anul  1877. În  acest  moment,  concernul  deține  154 de magazine mixte de materiale  de construcții și grădinărit, în nouă țări din Europa (Germania, Austria,  Olanda,  Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), dintre care 6 în România (Bucureşti  Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara şi Sibiu).

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *