Germania face 278 de mld. euro din turism. Țara este pe locul doi în preferințele de vacanță ale europenilor Germania face 278 de mld. euro din turism. Țara este pe locul doi în preferințele de vacanță ale europenilor
Cu 79,7 milioane de înnoptări internaționale, turismul de incoming în Germania a înregistrat în 2015, pentru al 6-lea an consecutiv, o creștere semnificativă. Astfel,... Germania face 278 de mld. euro din turism. Țara este pe locul doi în preferințele de vacanță ale europenilor

Cu 79,7 milioane de înnoptări internaționale, turismul de incoming în Germania a înregistrat în 2015, pentru al 6-lea an consecutiv, o creștere semnificativă. Astfel, potrivit informațiilor furnizate de Institutul Federal de Statistică, numărul înnoptărilor oaspeților străini în unitățile de cazare cu cel puțin zece paturi pentru perioada ianuarie – decembrie 2015, s-a situat cu 4,1 milioane peste valorile anului precedent, în creștere cu 5,4 %. 

„Bilanțul pentru 2015 depășește estimările noastre, precum și toate prognozele  UNWTO, care au plecat de la premisa creșterii globale a turismului de până la 3-4%. Chiar și în comparație cu cele mai mari destinații turistice din Europa, Germania poate câștiga puncte, fiind un motor de creștere“, a declarat Petra Hedorfer, președinta Consiliului de Administrație al DZT.

În acest sens, Germania a fost pe locul doi în preferințele turiștilor europeni, după Spania  (56,8 milioane de călători) și înainte de Franța (39,1 milioane de călători), cu 52 de milioane de turiști, în creștere cu 4% comparativ cu 2014. Totodată, potrivit oficialilor DZT, calatoriile în scop de vacanță au crescut în 2015 peste media europeană (de 1%), cu 5% comparativ cu anul anterior.

Germania vrea 1,6 mil. turiști din România până în 2030. Țara noastră, în top 20 piețe de incoming

Cu o cotă de participare de 56% din totalul călătoriilor din Europa către Germania, concediul reprezintă cel mai puternic segment al pieței. În cadrul acestui segment, două trend-uri din anii trecuti au avut în 2015 o dinamică suplimentară: vacanțe mai lungi cu patru sau mai multe înnoptări înregistrează o creștere de 12 procente, ajungând la 18,2 milioane. Germania reprezintă destinația numărul 1 a europenilor când vine vorba de a vizita diferitele orașe. Circa 10 milioane de călătorii în marile orașe germane s-au tradus într-un plus de 5% în anul 2015 în ceea ce privește numărul de turiști străini veniți să viziteze Germania.

visit_germany (70)Față de anul anterior, Germania a înregistrat un plus de 2,1 milioane de înnoptări, adică o creștere absolută de 50%. Astfel, din totalul numărului de înnoptări înregistrate în Germania, 73,4% au fost realizate de turiști din țările europene. Clasamentul motoarelor de creștere este condus de Spania cu 517.000 înnoptări suplimentare, urmată de Elveția  (plus 492.000), Marea Britanie (plus 382.000) și Olanda (plus 176.000).

Nouă din cele zece piețe sursă pentru incoming-ul Germaniei se află în Europa.  Primul loc este deținut de Olanda cu 11,2 milioane de înnoptări (cu 1,6% mai mult). Pe locul secund se află Elveția, cu 6,4 milioane de înnoptări (cu 8,4% mai mult). O rată ridicată de creștere a înregistrat și Marea Britanie, care a generat cu 7,4% mai multe înnoptări decât anul trecut și care ocupă locul patru, imediat după SUA, în topul incoming al piețelor sursă. Pe următoarele locuri se află Italia, Austria, Danemarca, Franța și Belgia cu rate de creștere între 1,3 și 5 %. Cea mai mare creștere dintre piețele europene în 2015 a fost înregistrată din partea Spaniei (24,2%), ajungând la 2,7 milioane de înnoptari). Cu acest rezultat, ibericii se întorc în Top 10.

În clasamentul piețelor de peste ocean aflate în creștere, China ocupă locul întâi cu 505.000 de înnoptări suplimentare față de anul trecut, fiind urmată de SUA, cu un plus de 439.000 de înnoptări, și Țările Arabe din Golf, cu un plus de 330.000 de înnoptări.

Piața de incoming din SUA, care se află pe locul trei în topul celor mai importante piețe sursă pentru Destinația de Vacanță Germania, se dezvoltă în continuare într-un ritm foarte dinamic și participă cu 5,6 milioane de înnoptări (8,5% creștere față de anul precedent) la incoming-ul german în anul 2015. China se apropie de top 10 piețe sursă pentru Germania, cu 2,5 milioane de înnoptări în total (24,8% creștere). Țările arabe din zona Golfului își mențin tendința de creștere și depășesc pentru prima dată cifra de două milioane de turiști, înregistrând un plus de 17,7%. Per total, piețele de peste ocean s-au dezvoltat peste media generală în 2015 cu un plus de 10,8%, ajungând la un volum al înnoptărilor de 19,7 milioane.

visit_germany (54)

În ceea ce privește încasările Germaniei din turism, acestea ajung la 278 de miliarde de euro, 46,6 miliarde euro fiind generate de segmentul de incoming (29,6 miliarde vin de la turiștii europeni, 17 miliarde de euro fiind aduse de turiștii de peste ocean).

În total europenii au cheltuit în 2015 pentru transport, cazare, masă, shopping, în timpul călătoriei în Germania, precum și în cadrul sosirii și plecării din țară, 31,9 miliarde de euro (plus 8%).

Totodată, industria ospitalității contribuie cu 4,4% la PIB-ul Germaniei, în timp ce segmentul auto are o pondere de 2,3%, iar construcțiile, de 4,3% din PIB.

În ceea ce privește prognoza pentru acest an, o serie de incertitudini influențează așteptările cu privire numărul potențial de turiști. Situația securității în Europa și, în general, la nivel mondial, evoluția situației refugiaților, precum și condițiile economice mondiale generale pot afecta decizia de a călători. Luând în considerare acești factori, oficialii DZT sunt de părere că o creștere între 1 și 3% a numărului de înnoptări ale turiștilor străini în Germania va fi posibilă până la finalul acestui an. Totodată, până în 2030, autoritățile germane din turism și-au propus ca numărul înnoptărilor să atingă nivelul de 121,5 milioane, ceea ce ar însemna o creștere de 80% comparativ cu 2015.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *