Bucătăria mediteraneană: sursă de sănătate, vitalitate și mult… pește Bucătăria mediteraneană: sursă de sănătate, vitalitate și mult… pește
Bucătăria mediteraneană încântă prin arome subtile, delicatețe și prospețime, fiind în același timp foarte gustoasă și revigorantă. După cum îi spune și numele, este... Bucătăria mediteraneană: sursă de sănătate, vitalitate și mult… pește

Bucătăria mediteraneană încântă prin arome subtile, delicatețe și prospețime, fiind în același timp foarte gustoasă și revigorantă. După cum îi spune și numele, este bucătăria țărilor din vecinătatea Mării Mediterane, printre care se numără și Grecia, Italia, Spania, Franța, dar şi Libia, Egipt, Siria sau Algeria.

Principalele ingrediente folosite sunt fructele și legumele proaspete, alături de pește și fructe de mare, orez, fasole și paste. Preparatele specifice bucătăriei mediteraneene sunt unele dintre cele mai apreciate pe plan internațional, pentru că sunt pline de arome, sănătate și savoare.

Poate cel mai important ingredient, nelipsit din orice mâncare, este uleiul de măsline, folosit atât la dressing-uri cât și la marinare sau la gătirea legumelor și a cărnurilor la tigaie. Iaurtul și brânza reprezintă, de asemenea, o componentă majoră în preparatele mediteraneene.

Reţetele zonei sunt foarte variate, aşa cum sunt şi culturile ţărilor care se învecinează cu marea. Combinațiile de ingrediente și posibilitățile sunt nenumărate. Când ești în căutarea unor rețete simple și rapide, care să te transporte pe tărâmurile mediteraneene, sardinele Eva îți pot fi la îndemână.

Folosește-le în salate, în paste sau peste pizza. Sau încearcă rețeta noastră de crostini cu sardine și pesto de spanac. Ai nevoie de 115g sardine Eva în ulei vegetal, 8 felii de pâine, sare, coaja de la o jumătate de lămâie, ulei de măsline, 60g parmezan ras, un pumn de semințe de pin prăjite, 2 căței de usturoi tocați mărunt și 400g baby spanac (sau spanac normal).

Blanșează spanacul preț de 5 minute în apă clocotită, cât să se înmoaie. Scurge-l bine de apă și pasează-l cu un blender împreună cu usturoiul, semintele de pin și parmezanul. La final adaugă și coaja rasă de la lămâie. Prăjește feliile de pâine, stropește-le cu puțin ulei de măsline, unge-le cu pesto de spanac și adaugă deasupra câteva bucăți de sardine.

Vinul este, fără doar și poate, eticheta bucătăriei mediteraneene în materie de băuturi, care completează o cină savuroasă. Producătorii de renume din Franța, Italia și Spania, fac din regiunea Mării Mediterane una dintre cele mai importante regiuni producătoare de vin ale lumii.

Pentru că se bazează pe alimente sănătoase, naturale, bogate în nutrienți dar și sărace în calorii, pe lângă bucătăria care poartă numele regiunii se vorbește chiar și de o dietă mediteraneană, care este folosită atât pentru menţinerea sănătăţii, cât şi în curele de slăbit. În plus, conform revistei National Geographic, dieta mediteraneană prelungeşte viaţa şi se numără printre dietele celor mai longevive popoare.

Principalele reguli se bazează pe consumul de pește de cel puțin 3 ori pe săptămână și maxim 4 ouă, brânzeturi și iaurt adăugate în meniul zilnic, multe fructe și legrume, dar și folosirea uleiului de măsline în locul uleiului obișnuit. Dieta este completată de multă apă în locul sucurilor răcoritoare și activitate fizică zilnică pentru menținerea tonusului.

Pentru efetele benefice, dar și pentru a te transporta în regiunea Mării Mediterane ori de câte ori ai poftă, nu pleca de la cumpărături fără o conservă de sardine Eva, care păstrează toate calitățile peștelui proaspăt și pe care o poți folosi oricând în prepararea unui meniu cu specific mediteranean.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *