Dietele vedetă și sănătatea: cum să nu te pierzi în labirintul dietelor şi trendurilor nutriţionale Dietele vedetă și sănătatea: cum să nu te pierzi în labirintul dietelor şi trendurilor nutriţionale
Există multe modalităţi prin care ne putem menţine tonusul, vitalitatea şi silueta. În fiecare sezon apar noi idei şi diete-minune susţinute, mai mult sau... Dietele vedetă și sănătatea: cum să nu te pierzi în labirintul dietelor şi trendurilor nutriţionale

Există multe modalităţi prin care ne putem menţine tonusul, vitalitatea şi silueta. În fiecare sezon apar noi idei şi diete-minune susţinute, mai mult sau mai puţin, de studii recente. Cum să nu te pierzi în labirintul dietelor şi trendurilor nutriţionale? Secretul este simplu – indiferent de trendurile actuale, alimentaţia noastră trebuie să se bazeze pe consumul de fructe, legume şi sucuri 100%.

În fiecare an, apar tot mai multe informaţii cu privire la noile reguli de nutriţie. În anul 2016, trendul principal este reprezentat de diete pe bază de legume şi cereale. Anul trecut vedeta a fost dieta Paleo, iar acum doi ani – dieta Dukan.

Dietele cu conţinut scăzut în grăsimi şi fără gluten, dar şi dieta mediteraneană se bucură de o popularitate constantă. Totuşi, în fiecare sezon, dietele şi trendurile nutriţionale îţi pot da dureri de cap. În plus, fiecare nouă dieta se concentrează pe alte produse pe care ar trebui să le consumăm sau la care ar trebui să renunţăm.

O dietă potrivită este unul dintre principalii factori care influenţează starea noastră de bine. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să urmăm fiecare trend nutriţional fără să-l analizăm, schimbându-ne mereu obiceiurile alimentare şi experimentând diverse diete la modă. De altfel, o dietă populară la un anumit moment poate fi nepotrivită pentru nevoile noastre nutriţionale. Din păcate, informaţiile disponibile acum şi recomandările în continuă schimbare dezinformează şi cauzează dificultăţi în luarea unor decizii raţionale privind obiceiurile alimentare.

Mousse si suc2La ce ar trebui să ne rezumăm, din moment ce dietele şi trendurile nutriţionale se schimbă de la un sezon la altul? Se pare că o dietă adecvată poate fi simplă şi eficientă. În primul rând, trebuie să ne concentrăm pe obiceiuri alimentare corecte şi pe o dietă bogată în legume, fructe şi sucuri 100%, atât de necesare pentru buna funcţionare a organismului. Acestea ar trebui să fie baza alimentaţiei noastre de zi cu zi. Câteodată, cea mai bună soluţie este şi cea mai simplă.

“Cunoştinţele cu privire la nutriţia umană evoluează rapid, ceea ce e un lucru bun, întrucât printr-o alimentaţie adecvată putem contribui la prevenirea şi tratarea multor boli. Pentru a mânca adecvat nu trebuie neapărat să avem studii de nutriţie, ci mai curând o bază de informaţii corecte din punct de vedere ştiinţific. Planificarea cumpărăturilor pentru mesele zilnice, gătitul meselor acasă într-un mod variat sau consumarea legumelor şi fructelor la fiecare masă, toate sunt exemple de atitudini simple şi corecte care pot fi uşor puse în aplicare şi care au un impact pozitiv asupra stării noastre de bine”, afirmă nutriționistul Şerban Damian.

Să consumăm vitamine isteţe

Fructele şi legumele ar trebui să fie un element constant al oricărei diete sănătoase şi echilibrate. Potrivit recomandărilor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, acestea pot fi consumate în voie – cu cât mai multe, cu atât mai bine pentru starea noastră de bine. Doza minimă recomandată este 400 de grame de fructe şi legume pe zi, cantitate împărţită în 5 porţii. Alegând un meniu zilnic bazat pe fructe şi legume, ne vom asigura doza necesară de vitamine, antioxidanţi, minerale şi nutrienţi. O dietă bogată în fructe şi legume nu trebuie să fie complexă sau să consume mult timp pentru preparare – legumele pot fi consumate sub orice formă, atât crude, cât şi în alte moduri, cum ar fi sucuri 100% şi mousse-uri.

Să ne aducem aminte de sucuri 100% şi mousse-uri

O modalitate excelentă de a completa dieta cu fructe şi legume poate fi consumul de sucuri şi mousse-uri, o gustare potrivită în orice moment al zilei sau o completare potrivită pentru o masă de prânz. Sucurile şi mousse-urile reprezintă o parte importantă a unei diete echilibrate şi asigură – întocmai ca fructele sau legumele din care sunt făcute – vitamine esenţiale, minerale şi nutrienţi. Optând pentru sucuri şi mousse-uri, ne putem bucura tot timpul anului de gustul fructelor şi al legumelor preferate.

“Sucurile 100% şi mousse-urile sunt produse naturale. Conform legii, niciun aditiv, precum arome artificiale, coloranţi, conservanţi şi zahăr, nu poate fi adăugat. Un pahar cu suc 100% sau un mousse poate înlocui una dintre cele 5 porţii de fructe şi legume recomandate zilnic. În consecinţă, dieta noastră va fi mai diversificată, iar corpul nostru va funcţiona mai bine zi după zi”, completează Damian.

Mousse si suc 1

O dietă bogată în fructe şi legume, mesele regulate şi conștiente, consumarea cantităţii zilnice recomandate de suc, precum şi înlocuirea alimentelor de origine animală cu alimente vegetale constituie metode simple şi eficiente pentru a ne păstra starea de bine şi energia pe parcursul întregii zile. Dar retineţi faptul că numai printr-o schimbare definitivă a obiceiurilor alimentare ne putem bucura de o o stare de bine pentru o perioadă mai lungă de timp.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *