Air France KLM trece de la pierderi la profit operațional de peste 800 mil. euro Air France KLM trece de la pierderi la profit operațional de peste 800 mil. euro
Unul dintre cei mai importanți operatori de transport aerian la nivel global, Grupul Air France KLM a înregistrat, în 2015, venituri totale de 26,1... Air France KLM trece de la pierderi la profit operațional de peste 800 mil. euro

Unul dintre cei mai importanți operatori de transport aerian la nivel global, Grupul Air France KLM a înregistrat, în 2015, venituri totale de 26,1 miliarde de euro, cu 4,6% mai mult față de anul precedent. Mai mult, prin implementarea stategiei Transform 2015, datoria netă a grupului a scăzut de la 5,4 miliarde de euro în 2014 la 4,3 miliarde de euro in 2015.

Strategia implementată de Air France KLM pe parcursul anului 2015, ce a cuprins investiții reduse, îmbunătățirea productivității sau implementarea unor noi condiții de muncă, a generat un cash flow pozitiv, în comparație cu anul 2014, conducând inclusiv la reducerea datoriei nete înregistrată de către grup, dar și la o îmbunătățire semnificativă a tuturor indicatorilor financiari.

Astfel, ca rezultat al strategiei Transform 2015, profitul operațional al Air France KLM, excluzând profitul din investiții, a fost de 816 milioane de euro, comparativ cu pierderea de 129 de milioane de euro în 2014, în ciuda impactului negativ asupra veniturilor din ultimul trimestru, cauzat de atentatele de la Paris. Profitul net al grupului s-a ridicat la 118 milioane de euro, versus o pierdere de 225 milioane de euro în anul anterior.

Totodată, cele două companii au transportat 89,8 milioane de pasageri în 2015, în creștere cu aproape 2 milioane de persoane comparativ cu anul 2014.

Sectorul de mentainance s-a dezvoltat și el pe parcursul anului 2015, înregistrând venituri cu 26,1% mai mari față de anul precedent.

O influență importantă asupra creșterii veniturilor Air France KLM a avut-o și scăderea prețului petrolului, ce a generat o scădere a costurilor combustibilului cu 6,7%.

Pentru anul 2016, obiectivele grupului includ o orientare crescută către client, dezvoltarea unui brand mai puternic și consolidarea parteneriatelor strategice. Deoarece contextul global este marcat, în 2016, de incertitudini în ceea ce privește prețurile la combustibil, dar și în ceea ce privește situația economică și geopolitică, strategia grupului pentru acest an cuprinde reducerea costului unitar cu aproximativ 1%, continuarea reducerii  datoriilor nete și un plan de investiții între 1,6 și 2 miliarde de euro, în funcție de fluxul de numerar generat.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *