Ericsson Mobility Report: cum poți stresa un utilizator de smartphone? Ericsson Mobility Report: cum poți stresa un utilizator de smartphone?
Ericsson lansează cu ocazia Mobile World Congress 2016, unul dintre cele mai mari târguri de tehnologie la nivel global, o versiune actualizată a studiului... Ericsson Mobility Report: cum poți stresa un utilizator de smartphone?

Ericsson lansează cu ocazia Mobile World Congress 2016, unul dintre cele mai mari târguri de tehnologie la nivel global, o versiune actualizată a studiului Ericsson Mobility Report.

Acesta analizează impactul pe care îl au diferite niveluri de performanță a rețelelor asupra utilizatorilor de smartphone-uri și percepția lor legată de operatorii mobili și furnizorii de conținut digital.

Studiul s-a bazat pe tehnologii din domeniul neuroștiințelor (tehnologie wireless pentru electroencefalografie (EEG), aparate pentru măsurarea pulsului și echipamente de urmărire a mișcărilor ochilor) pentru a măsura obiectiv răspunsurile emoționale ale utilizatorilor la diverse experiențe ce implicau telefonul mobil. Astfel,  au fost măsurate pulsul, activitatea cerebrală și mișcările ochilor persoanelor care se uitau la videoclipuri pe telefon.

Încărcări grele ale paginilor web sau a conținutului video au provocat creșterea pulsului utilizatorilor cu 38%.

Pauzele de șase secunde în redarea conținutului video au dus la creșterea nivelului de stres cu o treime.

Astfel, stresul provocat de aceste întârzieri a fost asemănător cu cel produs de vizionarea unui film horror, sau de rezolvarea unei probleme de matematică și chiar mai mare decât cel resimțit la o coadă la casă într-un supermarket. Odată ce un clip video începe să ruleze din nou, o pauză adițională poate crește dramatic nivelul de stres.

Alte rezultate importante ale studiului Ericsson Mobility Report – ediția MWC 2016 includ:

  • Redarea conținutului video și utilizarea rețelelor de socializare sunt factorii care contribuie cel mai mult la creșterea traficului de date pe mobil. În următorii șase ani, traficul de date generat de rețelele de socializare va fi de 12 ori mai mare comparativ cu ultimii 6 ani.
  • Numărul de abonamente noi pentru serviciile de telefonie mobilă a crescut cu 68 de milioane în ultimul trimestru din 2015, cele mai multe venind din India (21 milioane), China (6 milioane), SUA (5 milioane), Myanmar (5 milioane) și Nigeria (3 milioane).
  • Numărul total de abonamente mobile a ajuns în ultimul trimestru din 2015 la aproximativ 7,3 miliarde, ceea ce înseamnă o rată de penetrare de 100% și echivalentul numărul total de oameni care trăiesc pe glob.
  • Traficul de date mobile la nivel global a crescut cu 65% între ultimul trimestru din 2014 și aceeași perioadă a anului 2015.
  • Există un miliard de abonamente LTE în întreaga lume, cu aproximativ 160 de milioane de abonamente noi în ultimul trimestru din 2015.

În acest studiu, Net Promoter Score (NPS) al unui operator – indicele care oferă informații despre probabilitatea ca un client să recomande serviciile unei companii cunoscuților săi – a crescut semnificativ (+4,5 puncte) când acesta a fost asociat cu o experiența fără pauze în redarea conținutului video. Acest lucru s-a reflectat și când s-au măsurat interacțiunile emoționale folosind un index motivațional bazat pe neuroștiințe.

Totuși, NPS-ul operatorilor a scăzut cu aproximativ 4 puncte în condițiile în care au existat pauze și întârzieri moderate în redarea conținutului video. Interesant este faptul că acestea au avut un impact dublu negativ pentru operatorii mobili: interacțiune scăzută cu brand-ul operatorului și interacțiune crescută cu competitorii acestuia.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *