Fan Courier mizează pe Cluj pentru următorul hub regional greenfield. Investițiile din 2016 ajung la 9,5 mil. euro Fan Courier mizează pe Cluj pentru următorul hub regional greenfield. Investițiile din 2016 ajung la 9,5 mil. euro
După un 2015 extrem de bun pentru Fan Courier, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de curierat, oficialii companiei se... Fan Courier mizează pe Cluj pentru următorul hub regional greenfield. Investițiile din 2016 ajung la 9,5 mil. euro

După un 2015 extrem de bun pentru Fan Courier, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de curierat, oficialii companiei se pregătesc de noi investiții menite să susțină creșterea business-ului.

“Preconizasem un plus de 10-15%, dar am ajuns să avem cel puțin o creștere de 19%”, declarau fondatorii Fan Courier la finalul anului trecut.

Astfel, proprietarii Fan Courier estimau la finalul lui 2015 o cifră de afaceri de aproape 400 milioane de lei ( 88,7 mil euro la un curs mediu de 4,5 de lei). Pentru 2016, Adrian Mihai și Neculai Mihai (aceștia au început business-ul Fan Courier în urmă cu 17 ani alături de Felix Pătrășcanu) speră la o creștere a încasărilor cu 10-15%.

În 2015, cel mai mare jucător din industria locală de curierat a bugetat investiții de peste 8 milioane de euro și a demarat un program de dezvoltare pe orizontală. Compania a dublat numărul centrelor de predare-primire colete și plicuri din București, serviciu destinat clienților care nu dispun de timpul necesar pentru a aștepta un curier la livrare/trimitere și a ajuns astfel la 108 puncte de lucru cu clienții la nivel național. În utimii zece ani, investițiile totale ale FAN Courier au depășit 62 de milioane de euro, investiția media anuală fiind de aproximativ 7 milioane de euro.

Totodată, până în acest moment, compania a investit 4,5 milioane de euro într-un hub regional la Brașov, investiția ce va fi finalizată în primăvara acestui an (reprezentanții companiei spun că acest hub va fi operațional începând cu martie-aprilie 2016).

Curierii nu sunt drone. Dronele au telecomandă, curierii, suflet!

“Avem 27.000 de metri pătrați pe fosta platform Tractorul. Acest hub va fi al doilea cel mai important după București. Aici vor lucra aproximativ 300 de persoane, care au fost introduse deja în programe de training specifice activității noastre. Hub-ul din Brașov a devenit o necesitate pentru eficientizarea timpilor pe rutele de transport și datorită potențialului de dezvoltare economică al zonei”, au mai spus oficialii Fan Courier.

Potrivit acestora, efortul investițional din 2016 se va ridica la circa 9,5 milioane de euro, banii fiind alocați finalizării hub-ului de la Brașov – compania dispune de 2,5 milioane de euro pentru investiții imobiliare, dintre care cel puțin încă 500.000 de euro se vor duce către acest proiect (la final, hub-ul de la Brașov se ca concretiza într-o investiție de aproximativ 5 milioane de euro) -, creșterii flotei, trainingurilor și investițiilor IT.

Totodată, Fan Courier ar putea demara o nouă investiție într-un hub regional, pe lista scurtă a orașelor care ar putea găzdui acest centru aflându-se Sibiu și Cluj.

“La Cluj s-ar putea preta următorul hub regional. Este o zonă pe care trebuie să o acoperim mai bine, ținând cont că avem aproape 6.000 de expediții/zi numai în țară”, au menționat reprezentanții companiei. Conform acestora, viitorul hub al Fan Courier va fi tot o construcție de tip greenfield (proiect ridicat de la zero), acest gen de proiecte fiind realizat special pentru nevoile companiei.

“De exemplu, la București avem 164 de porți pentru încărcarea camioanelor. Nu putem închiria spații pentru a ne satisfice nevoile, trebuie să le construim chiar noi”, au afirmat fondatorii Fan Courier.

Compania a ajuns la peste 25 de milioane de trimiteri/an, ceea ce înseamnă o medie de aproape 100.000 de comenzi zilnic. Urmare a creșterii sectorului e-commerce, segmentul B2C a înregistrat un avans de 30-40% astfel că astăzi volumul transportat B2C reprezintă 35% din total. Segmentul  C2C acoperă 3 %, diferența de 62% fiind B2B.  Acest ultim segment este singurul care a înregistrat un ușor recul, în principal ca efect al unor modificări legislative – cum ar fi transmiterea facturilor în format electronic.

Pentru 2016, reprezentanții Fan Courier estimează un avans al pieței de curierat cu 10-15%. Deja, începutul lui 2016 a fost mai aglomerat decât în anii precedenți, din cauza volumului mare de marfă fiind raportate întârzieri ale livrărilor.  Compania deține în prezent o cotă de 20% din piața locală de profil.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *